X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

TDC vs. TELE 2 (ADSL)


Svar
KoludaKoludaSkrevet 14/04-04 18:45 
Ved at TELE 2 er meget billigere, men hvordan er hastigheden/stabiliteten osv. ?
CrishakeCrishakeSkrevet 14/04-04 18:52 
Hvad er prisforskellen?
KoludaKoludaSkrevet 14/04-04 19:35 
TDC 2048/512 - 674,-
Tele 2048/512 - 530,-
For mit vedkommende 143,- om måneden.

Så det er jo 429,- i kvartal.
Og 1716,- om året.

Så noget er der jo at spare.
JAAJAASkrevet 14/04-04 19:39, rettet 14/04-04 19:43 
Jeg har brugt Tele2 i ca. 6 måneder, og det har kørt stabilt 99% af tiden. Jeg er fuldt ud tilfreds. Hastigheden (512 ned) ligger dog en anelse under, hvad min tilsvarende kabelforbindelse i Sverige gav (kabel gav mig altid 60kb/s, mens Tele2 for det meste ligger omkring de 52-55kb/s).
JuggernautJuggernautSkrevet 14/04-04 19:50 
Jeg har Tele2 512/128 og det har kørt lidt op og ned på det seneste. Specielt deres mailserver har voldt dem (og brugerne) problemer. Jeg skifter til CC når de 6 måneder er udløbet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JAAJAASkrevet 14/04-04 22:12, rettet 14/04-04 22:13 
Det har du faktisk ret i, mailserveren er noget ustabil, men den bruger jeg ikke til noget, så jeg har været godt tilfreds, og ville fortsætte, hvis jeg havde brug for det.

Havde jeg valget, skiftede jeg dog tilbage til kabel.
JmogJmogSkrevet 15/04-04 00:32, rettet 15/04-04 00:33 
Koluda>
TDC 2048/512 - 674,-
Tele 2048/512 - 530,-
For mit vedkommende 143,- om måneden.

Tilføj Cybercity til regnestykket.
CC 2048/128 - 429,-

Det er en ekstra besparelse på 100,-. Jeg skifter selv fra Orange til CC på tirsdag pga. samme tilbud (nåja, og så at Orange er inkompente). Selvfølgelig hvis du har brug for den ekstra upstream nytter den løsning jo ikke noget.

Mine bedsteforældre har i øvrigt kørt uden problemer med Tele2 siden januar, hvis du skulle holde fast ved dem.
DizzyDizzySkrevet 15/04-04 11:32 
Jeg vil også kun anbefale CC, Tele2 har jo et lidt flosset ry, noget med at folk pludselig er blevet kunder uden at have ønsket det, osv. Ejerne bag tele 2 er de samme som står bag Viasat.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/05-04 08:35 
Jeg vil lige benytte en i forvejen oprettet tråd til at spørge, om der er andre der oplever en ekstremt ustabil hastighed fra TDCs side lige nu?

For mig er det her 3. dag i træk hvor hastigheden har været ekstremt langsom. Oprindeligt mistænkte jeg sasser ormen for at gøre min hastighed så sløv, men det er ikke tilfældet
3of193of19Skrevet 09/05-04 08:55 
Jmog>
Koluda>
TDC 2048/512 - 674,-
Tele 2048/512 - 530,-
For mit vedkommende 143,- om måneden.

Tilføj Cybercity til regnestykket.
CC 2048/128 - 429,-

Det er en ekstra besparelse på 100,-. Jeg skifter selv fra Orange til CC på tirsdag pga. samme tilbud (nåja, og så at Orange er inkompente). Selvfølgelig hvis du har brug for den ekstra upstream nytter den løsning jo ikke noget.

Mine bedsteforældre har i øvrigt kørt uden problemer med Tele2 siden januar, hvis du skulle holde fast ved dem.

Som du siger er upload hastigheden er elendig langsom. Ønsker man at hoste større spil eller gøre fornuftig brug af f.eks. bittorrent, kan det ikke bruges til noget.
PapandPapandSkrevet 09/05-04 09:34 
KidCaffeine>
Jeg vil lige benytte en i forvejen oprettet tråd til at spørge, om der er andre der oplever en ekstremt ustabil hastighed fra TDCs side lige nu?

Det har jeg. De sidste par dage er det gået ualmindeligt sløvt til.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HankyHankySkrevet 09/05-04 12:57 
Har selv Tele2 og har på ingen måde fortrudt det blev dét.
Jeg har ladet mig høre fra mine kammerater, at TDC's net
kører af h****** til for tiden. Dog er det ikke første gang.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 09/05-04 12:59 
Udover en lille smule downtime søndag formiddag for et par uger siden (første gang i MEGET lang tid), har jeg ikke haft problemer med min forbindelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 09/05-04 13:20, rettet 09/05-04 13:50 
Jep, TDC har for første gang i det års tid jeg har overvåget vores forbindelse haft nogle alvorlige problemer med forbindelsen over flere dage. Forbindelsen vendte dog tilbage med fuld styrke ved 12 tiden i dag.

TDC vs. TELE 2 (ADSL)

Det værste er dog at jeg ringede til deres erhvers-support i fredags og kvinden der anede intet om at der skulle være problemer med deres forbindelse til det europæiske backplane eller internt i deres eget netværk (en af delene har det sikkert været). Det kalder jeg sørgelig service, når man ikke aner hvad der foregår. Der er sikkert nogle teknikkere der har "glemt" at kommunikere videre hvad det var for nogle problemer de gik og kæmpede med over de sidste 4 dage.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/05-04 13:53 
Forbindelsen vendte også tilbage til fuld styrke her for et par timer siden. Det skal dog siges, at det her er første gang i flere år at jeg har haft problemer med min ADSL forbindelse hos TDC
NaieraNaieraSkrevet 09/05-04 13:57 
Utroligt at jeg ikke har mærket det. Jeg har haft gang i forskellige downloads med fuld hastighed i alle disse dage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 09/05-04 14:02 
Hvis det havde været et problem hos dig havde du mærket det, tro mig :)

Normalt ligger jeg på 50-55 kb/s, men de seneste dage har jeg maksimum kunne hente med 3 kb/s. Oftest lå forbindelsen lige under 1 kb/s :/
JloweJloweSkrevet 09/05-04 14:05 
Ja min tdc hastighed er også først blevet normal idag - har været meget sløv siden i tirsdags..
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
NaieraNaieraSkrevet 09/05-04 14:50 
KidCaffeine>
Hvis det havde været et problem hos dig havde du mærket det, tro mig :)

Folk fik det jo til at lyde, som om det var TDC generelt den var gal med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 09/05-04 18:55, rettet 09/05-04 18:56 
vil lige tilføje at en ef mine venner der har Tele2, har haft en meget uheldig episode med tele2... han internet virker ikke en dag, så han ringede selvfølgelig til tele2 for at høre hvad problemet var! og han fik at vide at der var sket i fejl i deres computere så han nu ikke var kunde hos dem mere... og det kunne de ikke gøre noget ved andet at han tilmeldte sig igen og betalte oprettelses gebyret igen, hvis han altså ville være kunde igen.. det gjorde han så. da ham syntes at tdc var for dyr.. så ringede han igen en uge efter, og spurgte hvorfor han ikke havde fået hans internet igen.. og så fik han at vide at der kunne gå op til 1 måned før det kom til at køre... så blev han godt nok total sur.. (forstår ham godt!)... og så har jeg ikke høre mere fra ham, da jeg mest snakkede med ham over msn, da han flyttede her fra byen for ca. ½ år siden! :( så ved faktisk ikke om han nogensinde fik sit internet fra tele2 igen!.. har selv stofa og er da nogenlunde tilfreds med det!

Edit: undskylder for stavefejl og andre skumle ting.. men det gik lidt hurtigt med at skrive!!
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
JimPPJimPPSkrevet 09/05-04 19:22 
Kan man tillade sig at smide et andet emne på banen? det gør jeg lige

Jeg har Cybercity 3096/128 (egoist forbindelse) til 560,- om måneden.

Min oplevelse med Cybercity har været fantastisk, jeg kører på 8mdr nu og nettet har været stabilt uden nedbrud fra dag 1. Ligeledes tog det dem kun 14 dage at oprette forbindelsen.

lige nu har de følgende tilbud:

2048/128 Kbit/s til 429 kr. pr. måned
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
DommergaardDommergaardSkrevet 09/05-04 19:29 
Det var sq da et sløvt upload :/ Jeg har Tele2adsl 512/512 til 340,- om måneden!
DizzyDizzySkrevet 10/05-04 16:39 
Hvad skal man med høj upload ;)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
JmogJmogSkrevet 10/05-04 18:54, rettet 11/05-04 00:20 
Som 3of19 siger længere oppe er det ret praktisk ved brug af Bittorrent. En lav upload er dog ikke nødvendigvis lig med en lav downloadhastighed generelt. Jeg kan skam tit komme på 40-60k dl selvom jeg kun har 128k up.

Nogle sites holder imidlertid opsyn med hvor meget man uploader i forhold til det man downloader. Er ens ratio for lav kan de finde på at banne en.
NaieraNaieraSkrevet 10/05-04 18:56 
Bittorrent++ sluger ofte hele min 512k forbindelse, selvom jeg kun har 128k up...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KoludaKoludaSkrevet 10/05-04 19:23 
De fleste "share" download´s kører 1:3 , dvs. man skal uploade 100kb for hver 300kb man har hentet, hvis ikke man gør det ryger man bag i køen :(
Og nogle steder bliver man bare ikke lukked ind....
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig