X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Råd til ny PC


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/04-04 15:55 
Nu vil jeg snart til, at gøre alvor af mine planer om, at anskaffe mig en ny PC og og jeg har da forstået så meget, at det er en klar fordel at samle sin PC selv, komponent for komponent. Problemet er at jeg ikke ved en fløjtende fis om hvad der er godt og skidt og derfor vil nogle råd og pointers fra de PC-kyndige være rart.

Jeg er villig til at bruge en ganske pæn slat på dyret, da den gerne skal være gearet til at køre de nuværende stortitler, samt kommende som Doom 3, Stalker, World of Warcraft etc, tilfredsstillende. Jeg har indtrykket af, at Radeon 9800 XT er noget af det bedste på markedet lige nu i grafikkortsafdelingen og det skulle vel gerne fremtidssikre dyret?

Mht. hvor computeren skal købes, så lader det jo til, at det eneste rigtige er at bestille den over nettet, men hvad gør man, hvis maskinen strejker? Det må vel give problemer hvis man ikke selv er istand til at reparere den, eller er de fleste online forretninger gode til at give support?
(...)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 10/04-04 16:38 
Der er jo garanti på de forskellige komponenter enkeltvis, så hvis de skulle være defekte vil de selvfølgelig blive ombyttet. Såfremt der ikke er tale om en hardware-defekt men derimod en fejl 40, ja så må du alliere díg med en der har forstand på skidtet og få ham/hende til at hjælpe dig.

Et godt råd, hvis du skal ud og bygge din egen pc, er at holde dig til kvalitetsprodukter. Lad det dermed ikke være sagt at no-name eller diverse suspekte fabrikanter ikke kan gå an, men supporten er som regel en del bedre på de dyre og så er fejlprocenten lavere.

Jeg har personligt rigtig gode erfaringer med Asus med hensyn til grafik og motherboard. Jeg har desuden hørt at Abit skulle være ganske glimrende. Med hensyn til valg af HDD vil jeg helt klart anbefale en Seagate Barracuda, da de er dejlig lydløse og af høj kvalitet.
I win, you loose
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/04-04 17:28 
Tak for rådene. RQvsnapz!

RQvsnapz>
Jeg har personligt rigtig gode erfaringer med Asus med hensyn til grafik.

Er det i Radeon-serien?
(...)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 10/04-04 17:42 
Nope. Jeg har selv et gammelt GF4TI-4200, men de producerer også grafikkort med en Radeon 9800XT chip på og det skulle efter sigende være ganske udemærket.
I win, you loose
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/04-04 17:43 
OK, takker.
(...)
tastasSkrevet 10/04-04 18:19 
Prøv at tjekke ASrock Motherboards ud. De er ret billige, og ASUS har en fingre med i spillet ved produktionen af dem.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
CrishakeCrishakeSkrevet 10/04-04 22:11, rettet 10/04-04 22:11 
Hvor mange penge vil du bruge på den siden du vil have en radion 9800?
hehe. altså hvis det er pro;)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 10/04-04 22:18, rettet 10/04-04 22:20 
Jeg er da villig til at bruge en pæn slat penge. Men det er Radeon XT jeg formentlig vil købe som grafikkort, ikke Pro udgaven.

Forresten, tak for rådet, Tas. Det mærke vil jeg da lige kigge mig om efter
(...)
CrishakeCrishakeSkrevet 10/04-04 22:27, rettet 10/04-04 22:31 
Hvis du vil have gode ram skal du have Samsung 3200 ddr. mega fede jeg har dem selv billige og har aldrig mærket noget til dem fra den dårlige side;) kan anbefales:)

Link...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig