X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Linux - Hvilken version?


Svar
quadquadSkrevet 10/04-04 02:39, rettet 10/04-04 02:46 
Ja, nu er jeg endelig blevet så træt af Windows, at jeg hopper med på bølgen.

Præcis hvilken 'version' af Linux vil i foreslå jeg skal bruge?
Den skal selvfølgelig kunne køre de mest almindelige programmer fejlfrit, så som Microsoft-programmer (messenger) - Jeg er ikke meget inde i Linux, men hvordan er stabiliteten angående spil?

Versioner ses meget gerne med link til download og på forhånd tak.

Edit: Hvis nogle tænkte på at foreslå Mandrake, så nej tak, visuelt flot, men ikke sindsygt brugbart :)
quadquadSkrevet 10/04-04 02:53 
Så prøver vi med Debian :)
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 08:25, rettet 10/04-04 08:27 
Det var da en god idé (især pga. af "apt-get" systemet). Mht. spil så tror jeg det er bedst hvis du laver en "dualboot" hvor du kan vælge at starte op med et windows system.

Messenger er dækket ind via programmer der er kompatible med protokollen (og som oftest også lige understøtter Yahoo, AOL, ICQ osv. nu de er i gang) og Openoffice.org er et glimrende alternativ til Microsoft office pakken.

Du skal være velkommen til at spørge, hvis der er noget du kommer i tvivl om mht. din debian installering.


edit: hvis du ikke allerede har valgt denne mulighed vil jeg helt sikkert anbefale dig at vælge en netværks installations CD fremfor at downloade de 3-4 CD'er der er i den komplette Debian installation, medmindre du selvfølgelig ikke har et ret hurtigt netværk derhjemme.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
majjohamajjohaSkrevet 10/04-04 09:31 
Prøvede også engang at installere Linux, det gik helt galt... Ret tricky
BobbeBobbeSkrevet 10/04-04 11:53 
Da jeg skulle installere Linux valgte jeg SuSe FTP-instalationen.
Det gik helt galt!
Så prøvede at download Redhat CD'erne, og det virkede.
Dog kører jeg mest Windows over dualboot.
Spiller nu: Wii
HankyHankySkrevet 10/04-04 13:20 
Kan da varmt anbefale Redhat 8.0 (:
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AmbyAmbySkrevet 10/04-04 13:45 
Jeg vil anbefale Mandrake 10 eller vente lidt om købe Suse 9.1
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
quadquadSkrevet 10/04-04 14:14 
Jeg starter med netværksinstallationen af Debian, og laver dualboot så jeg stadig har et fungerende windows hvis noget skulle gå galt. Rapporterer tilbage når missionen er udført.
dRxLdRxLSkrevet 10/04-04 18:05 
Hvad er der godt ved mandrake?

Selv kan jeg godt li' debian forbi apt systemet gør det så enkelt og elegant at sammensætte ens konfiguration præcis som man har lyst til. Det kan man selvfølgelig også med de andre, men med debian starter jeg med en minimal installation og udvider den løbende efterhånden som jeg finder ud af hvilke komponenter ('pakker') jeg har brug for.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig