X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt hjælp til receiver-køb...


Svar
dchangdchangSkrevet 29/03-04 22:56 
Jeg har luret lidt på den Sony STRDE495s-receiver de har på tilbud til 1699,- i Elgiganten. Min kærestes lillebror har lige købt den samme model for 14 dage siden et andet sted, og der kom han af med 2500 kr, så tilbuddet i sig selv er vel fint nok.

Men er det en fin nok receiver til "begynder-surround"? Den har Dolby ProLogic II, Dolby Digital og DTS, og har en ydelse på 5x 80W. Jeg skal hovedsageligt bruge den til film og spil.

Hvad siger i?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/03-04 23:36 
Den lyder ganske udmærket som "begynder-surround". Den kan du sikkert komme langt med, hvis du ikke ønsker super-duper-hifi.
Men skal vi snakke kvalitet og slagkraft, så skal vi over i nogle andre klasser og mærker.
Men til det du nævner tror jeg du vil være fint tilfreds :-)
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
tastasSkrevet 30/03-04 09:04 
Jeg synes det lyder som en rigtig god start. Tilbuddet er fint, og den har alle de vigtigste funktioner - så du er godt kørende.
Hvis du alligevel ikke vil ofre alt for meget, tror jeg det er svært at finde noget meget bedre i den prisklasse :]
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
LessCDTLessCDTSkrevet 30/03-04 21:39 
Jeg synes også at det lyder som et rigtig godt køb. Lad være med at kalde det "begynder-surround" lyder så, ehrm, begynderagtigt. Men du skal jo også lige huske hvilke højtalere du så tager med. Så skal du saføli ikke gå ud og købe de vildeste højtalere, når receiveren ikke er bedre end som så (det havde du nok heller ikke tænkt dig). Ikke sagt at den er dårlig på NOGEN måde, jeg synes den lyder som et godt valg.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
dchangdchangSkrevet 30/03-04 21:45 
Tak for de gode råd. Jeg ved dog ikke hvad jeg helt gør endnu, for jeg er kommet lidt i tvivl. Hvis man kigger på spec'sne inde på Elgigantens side, så ser det ikke ud til at den har ret mange ind/udgange. Men de har en Pioneer derinde med næsten samme specs til 1999,-, som tilgengæld har en masse ind/udgange.

Jeg vil helst have så meget som muligt for pengene (det vil vi vel alle). :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
LessCDTLessCDTSkrevet 30/03-04 22:04 
Det er jo altid smart med flere ind/udgange, men du skal jo også lige tænke på dit behov. Nu kender jeg jo ikke størrelsen af din ... pengepung :D, meen det skal lige tages med i overvejelsen
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
dchangdchangSkrevet 30/03-04 22:06 
Min pengepung holder ikke til alverden, for jeg skal supplere forstærkeren op med Jamo-højttalere. Men den Pioneer koster kun 300 kr mere, og har åbenbart en hel del flere tilslutnings-muligheder, så den ligner også et udmærket køb. Men om der er væsentlig forskel i kvaliteten, det ved jeg så ikke.

Det håber jeg lidt på at der er nogen af jer der ved?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DommergaardDommergaardSkrevet 30/03-04 22:08 
Jeg fandt lige fakta:

Beskrivelse:
Entry-level receiver fra Sony med Dolby Digital -, DTS - og Pro Logic2 dekoder. Tuneren kan lagre op til 30 faste stationer. Receiver har ift. forgængeren STR-DE485S fået et nyt flot design.
Digital Cinema Sound
32 bit DSP

Egenskaber - SONY STRDE495S
Output power - stereo mode 80
Højttaler belastning (Ohms) 8
Indbygget radio tuner
Radio frekvens FM
Antal faste kanaler 30
Dolby Digital dekoder
DTS dekoder
DTS-ES dekoder
Subwoofer Level Control
Højtalervalg (A og/eller B)
Super-Audio ready
DVD-Audio ready
6 kanals indgang
Digitale indgange optiske 1
Digitale udgange optisk
Digitale indgange coaxial 1
Digitale udgange coaxial
Store højttalere
Audio indgange 5
Audio udgange 2
Subwoofer udgang
Komponent video indgang
Komponent video udgang
S-video ind
S-video ud 1
Fjernbetjening
Højde (cm) 15.1
Dybde (cm) 38
Bredde (cm) 43.5
Vægt (kg) 9
Farve Sølv
LessCDTLessCDTSkrevet 30/03-04 22:15 
Uhaa, nu bevæger jeg mig vist ud på dybt vand. Da jeg ikke kender så meget til det. Men ja, jeg ville også mene at du skulle købe pioneeren, selvom jeg ikke tror at du vil komme til at bruge de ting til så meget. F.eks. aner jeg ikke hvad man skal bruge et component videostik til i en receiver`! Men det er altid rart at være på den sikre side :P
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
dchangdchangSkrevet 30/03-04 22:27 
Att. Sonic: Yes det har jeg kigget på. Men prøv at kigge på hvor mange ting der er svaret nej til i forhold til Pioneer-receiveren. Jeg er nu mere tilbøjelig til at tro at Elgiganten bare har skrevet forkert.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 30/03-04 22:27, rettet 30/03-04 22:36 
Du skal i hvert fald lige undersøge om den Pioneer har mulighed for DVD-Audio eller bedre endnu SACD.
Hvis ikke bør du holde dig til Sony'en.

*EDIT: Jeg kan se inde på elgigantens side, at der er klamt rødt kryds ved mange af de funktioner ved Sony (frem gik ikke lige af posten ovenfor). Så Pioneer ser funktionmæssigt bedre ud.
Specielt SACD/DVD-A ser jeg som en fornuftig ting at være forberedt til.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
dchangdchangSkrevet 30/03-04 22:35 
Yes det har jeg osse luret lidt over. Men jeg tror måske at det er en fejl, for det kan da næsten ikke passe at den Sony ikke kan mere. Men jo jeg vil også gerne kunne afspille DVD-A og SACD'ere i fremtiden. Men jeg må ud og kigge på dem i weekenden. Skal nok lige melde tilbage med resultatet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
DommergaardDommergaardSkrevet 30/03-04 22:44 
Pioneer ser umiddelbart bedre ud, men det skal jeg ikke gøre mig klog på!
MrCaseMrCaseSkrevet 30/03-04 23:02 
pioneer... de laver altså ikke de bedste forstærkere.
Det kan godt være at de har flere features, men nogen særlig god lyd eller ydelse er de i hvert fald ikke kendt for at levere... i hvert fald ikke hos mig..

Men okay. SA-CD er da meget sjovt. Især 5.1 mixet musik. Men man skal altså have et rigtig godt anlæg og nogle gode øre for at høre forskel på "normal" sa-cd musik og så vanlig cd-musik...
Have you considered sucking less?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 31/03-04 00:11 
Sony'en sammenlignet Pioneer'en ... ja så ville jeg da helt klart vælge Pioneer'en. Nok ikke pga lydkvalitet, da der nok ikke er nogen specielt forskel dér, men pga de ekstra features, både DTS-ES, DVD-A, SACD og ind-/udgangene. Her er du bare lidt mere fremtidssikret. :-)
Komponent ind/ud er da meget rart at have hvis man har TV eller DVD som understøtter det. Det jo langt bedre billede end både composit og s-video. Men jeg er nu ikke sikker på at det er det rigtige komponent-signal de mener, nok nærmere composit. Tvivler stærkt på at de har puttet det i et apparat i den klasse. Har kun set de på et app. i 25.000,-klassen.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig