X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fladskærm


Svar
fearless popcornfearless popc...Skrevet 21/03-04 21:12 
Fladskærme, er de lige så gode som normale skærme, når det gælder spil?

Af mine venner, så siger nogle det er dårligt, andre bedere, så jeg ved ikke hva' jeg skal tro..

En der ved det? :)
just plug it in.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/03-04 21:14 
Jeg foretrækker klart at spille på en normal glasskærm. Der er et eller andet kedeligt gråt ved ikke hvad der gør at fornøjelsen ikke bliver 100%.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
fearless popcornfearless popc...Skrevet 21/03-04 21:16 
Ok.

Med fladskærme, kan (Fx. i Counter Strike) musen finde på ikke at følge helt med sigtet?
just plug it in.
JuggernautJuggernautSkrevet 21/03-04 21:18 
Det har jeg til gengæld ikke oplevet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JesperJesperSkrevet 21/03-04 21:32 
Det tror jeg nu ikke der er noget problem med. Det som jeg har hørt er, at fladskærme kan være lidt langsommere end almindelig CRT skærme (dem du normalt ser). Det kan - men behøver ikke - betyde, at man oplever at det bevæger sig lidt langsommere, eller man får det der kaldes ghosting (eller trailing om man vil). Generelt er min opfattelse dog, at fladskærme sagtens kan bruges til at spille på, med mindre man virkelig er fanatiker. Det du skal være opmærksom på er responstiden (jo mindre jo hurtigere). Ud over det har jeg ladet mig høre, at TFT skærme med S-IPS panel skulle være specielt velegnet til spil.
enfenenfenSkrevet 22/03-04 00:42 
Jeg er selv personligt meget tilfreds med min fladskærm, som er en Acer AL732 med 16-20 ms responstid. Man skal lige vænne sig til at spille på en fladskærm, hvis man før har siddet med en crt skærm.

Angående ghosting, så skal responstiden være på max. 25 ms, hvis du skal bruge skærmen til at spille på.

En god viewving angle vil også være at foretrække, hvis du har det med at sidde skævt foran din skærm - altså ikke lige for.
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 22/03-04 07:54, rettet 22/03-04 07:55 
Jeg vil så lige indskyde at jeg har en kammerat der har 2 Acer 16ms 17" skærme (samsung paneler) og jeg ville ikke bytte dem mod min ene 17" xerox (MAG panel), da de bl.a. ikke kan give et ensartet hvidt billede (kom efter mig enfen hvis det jeg skriver er forkert).

Til gengæld har de alle mulige gejlede indgange, heriblandt S-video, min skærm har kun DVI og VGA, så hvis du tænker at bruge dem til konsoller, uden at have en computer med videocapturekort og dscaler imellem, så er de måske værd at overveje.

min skærm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 22/03-04 08:07, rettet 22/03-04 08:12 
Jeg skal ikke kunne sige, om de ikke kan give et ensartet hvidt billede, da jeg kun har en fladskærm. Jeg har ikke selv læst noget om det på nettet, men ikke dermed sagt, at problemet ikke muligvis skulle være der.

Der er dog en masse indstillingsmuligheder på skærmen og min skærm viser da i hvert fald hvidt, når det skal være hvidt. Jeg benytter selv digital indgangenpå skærmen. Kører din kammerat via analog eller digital?
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 22/03-04 08:23 
Han kører begge dele (analog på den ene og DVI på den anden i et dualhead-setup).

Det jeg mente var nu også på den enkelte skærm, hvor man ikke skal ret tæt på før at det der vises som hvidt et sted på skærmen, er creme-farvet (tænk fløde) i et af hjørnerne.

Det bør dog lige nævnes at det var mit umiddelbare indtryk og ikke resultatet af en grundig undersøgelse. Et indtryk der muligvis kan have være påvirket af at jeg umiddelt inden jeg dannede mig det havde købt mig en lidt dyrere skærm end hans ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 22/03-04 09:24 
Jamen, så vil jeg da lige se på min skærm, når jeg kommer hjem. Jeg vender tilbage med en melding efterfølgende :)
What is the Matrix?
VictorVictorSkrevet 22/03-04 15:10 
Efter at være skiftet fra en almindelig CRT skærm til en 17" Fladskærm må jeg sige at der er meget mere "liv" i spillene (Spiller CS og BF). Kan da kun anbefale at bruge fladskærm :)
jaesjaesSkrevet 22/03-04 15:37 
Hvor uskarpt er billedet når I spiller i en anden opløsning, end skærmens "native" opløsning?
Hvis man ser på tekst i en anden opløsning end standardopløsningen, så står den jo meget uklar, så opleves spil ligeså slemt?

Ved nogen i øvrigt hvorfor alle (eller stort set alle) 17" fladskærme ikke kører med 4:3 opløsning "native"? Jeg synes det virker noget ulogisk...
JmogJmogSkrevet 22/03-04 15:50 
Ikke kører med 4:3-opløsning native? Jeg har da set mange med opløsningen 1024*768.
jaesjaesSkrevet 22/03-04 16:23 
Tænker du ikke på 15" skærme? Stort set alle de 17" skærme jeg har set, kører med 1280 x 1024.
enfenenfenSkrevet 22/03-04 18:04, rettet 22/03-04 18:05 
Så vidt jeg ved, er de fleste fladskærme i 5:4 og ikke 4:3 og derfor er 1280x1024 også native mode. Angående billedekvaliteten i andre modes, så synes jeg ikke den bliver synderligt forringet i spil. Det er dog tydeligt i normal desktop mode, hvis man eksempelvis benytter 1024x768.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 22/03-04 18:07 
DRXL>

Jeg har nu testet hvid baggrund og på min skærm ser det ens ud over hele linien.
What is the Matrix?
fearless popcornfearless popc...Skrevet 22/03-04 18:14 
Dejligt, når jeg får købt mig en ordenlig pc, skal jeg have mig en TFT-skærm! (Den DRXL nævnte:) )
just plug it in.
jaesjaesSkrevet 22/03-04 22:28 
Tak.
fearless popcornfearless popc...Skrevet 22/03-04 22:43 
Hvaaaa'.. mener du?
just plug it in.
jaesjaesSkrevet 22/03-04 22:48 
Tak til Enfen for svar på mit spørgsmål :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig