X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Masamune Shiro Mus


Svar
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/03-04 16:19 
Jeg har i mange år kæmpet med #"%&% mus fra Logitech og Microsoft og har været irriteret over dem, så jeg besluttede mig for at finde noget andet og jeg fandt den perfekte mus til mig, jeg fandt en japansk mus designet af Shirow (Ghost in the shell osv.) og er mere end tilfreds, den kører himmelsk ;) (læs diverse reviews via linket).

Den har godt nok ledning og ser anderledes ud, men hvis man vil have noget anderledes kram, så er den en mulighed, 100% pengene værd!.

MAPP Mus
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
HardballerHardballerSkrevet 20/03-04 16:37 
Nej hvor er den da grim..
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/03-04 17:07, rettet 20/03-04 20:20 
Ligesom din hjemmeside.... pheew, men du har ret, jeg smider den ud og køber en mus ligesom alle de andre har, jeg vil også være del af jeres seje amerikanske univers ;/
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
la0sla0sSkrevet 20/03-04 17:10, rettet 20/03-04 17:11 
Hardballer>
Nej hvor er den da grim..

Amn konstruktivt og berigende. Mig Tarzan du Jane. Den grim!

:)

Jeg synes faktisk den er rigtig interessant, og at det er manden bag GITS, er jo ikke svært at se. Dejligt forfriskende, i forhold til det lidt/meget kedelige computer design man er vant til. Havde jeg pengene...
Hvad sker der?
HardballerHardballerSkrevet 20/03-04 17:12 
LoL evt? I øvrigt er det ikke kun min hjemmeside..

Sagde bare den var grim, derfor kan den vel godt være god.

Hvis vi kun kan tåle positive ting om en mus, så skulle du måske skrive noget lign. "negative ting kan jeg ikke tåle" ell. lign. Men ok, hvis du bliver mere glad af dette..

Den er mega flot mand, tror jeg skal have en.. Også hvis den sutter, men det gør den jo nok ikke..

BaH..
Der findes latterlige mennesker over alt..
HardballerHardballerSkrevet 20/03-04 17:14 
la0s, det var jo bare en (måske for) kort mening om den..
At han så synes at min (og Mr.Goods) side er grim, det er jeg da faktisk ragende ligeglad med, heh..

Skal jeg da uddybe hvad jeg synes der er grimt ved den? Heh..
la0sla0sSkrevet 20/03-04 17:22, rettet 20/03-04 17:23 
Uddyb gerne... Jeg forstår mig måske ikke på design. Men hvorfor fungerer det ikke i dette tilfælde?

Det kunne da være spændende at snakke om design, udfra andre synspunkter en flot, pæn, grim, klam...


angående hjemmesiden: den vil jeg ikke gå i kødet på, det er tydeligt at det vel bare er work in progress og at i mangler meget endnu ikke sandt?
Hvad sker der?
HardballerHardballerSkrevet 20/03-04 17:28 
Yeps..

Jeg må indrømme at det ligner et eller andet space ting. Det har aldrig været min smag. Den meget kantede form, dog er der alligevel noget stilet over den. De 2 farver skulle måske bare have været lavet om til en farve.
At ledningen sidder på med en gummiting er nu heller ikk flot, kan bedre lide at den der beskyttelsesting er inden i(det er den dog heller ikke på min mus). Men jeg synes til gengæld at det har været et fedt forsøg at lave. Der er dog lige de ting der kunne laves om, lidt mere afrundede kanter, ensfarvet o.lign.

Mht. hjemmesiden.. Under progess ;) Er dog også meget i tvivl om hvad der skal tilføjes til siden, så du må meget gerne komme med forslag i mit emne om det :D
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-04 17:29 
Den er meget speciel, ja, men jeg kunne da godt finde på at bruge den :)

Jeg kan godt forestille mig, at det er svært at skabe en mus i et utraditionelt men fedt design - det er jo en mus, damnit, på hvor mange måder kan den se ud? :)

Synes han har klaret det godt
RaGeRaGeSkrevet 20/03-04 17:42, rettet 20/03-04 17:50 
Er ret interesseret i, hvordan den ligger i hånden - besvar venligst Star Soldier - Er ergonomien i top? Ellers et meget fedt design der er blevet valgt og ville muligvis være kandidat til min næste mus, hvis den var trådløs.

Jeg bruger selv en MX700 mus fra Logitech, og den er bestemt et pragteksemplar af en god mus.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/03-04 17:49 
Lad os lige slå koldt vand i blodet, min kommentar til din hjemmeside var bare for at lyde ligeså dig selv, men jeg kan se senere hvorfor du ikke kan lide musen, det har du begrundet og er helt okay.

Jeg kan kun sige at jeg valgte musen fordi jeg føler noget mere for den end hvis den var designet af John smith fra USA, jeg plejer at købe ting der er anderledes og i dette tilfælde fik jeg lige den mus jeg ville have, det er selvfølgelig smag og behag, men jeg var virkelig træt af de normale mus man kan købe i "elgiganten", faktisk ville der ikke være andet udvalg hvis der ikke var personer som mig.

Emnet om design (som La0s nævnte) er et godt emne syntes jeg, noget som faktisk tit kommer op når vi snakker konsoller.

En sidste ting, der er en mus til som er designet af Katoki Hajime (Gundam), se, verden er større end den lokale PC forhandler :)

Til RAGE: For mig ligger den rigtig godt i hånden og uden batterier er den meget let, jeg bruger tit min PC i timevis og her er det dejligt med en let mus, jeg syntes at i skulle læse de forskellige reviews der er skrevet om den, den er faktisk rigtig god (jeg har igennem tiderne haft omkring 10 mus og har aldrig helt været tilfreds med dem).

Gundam Mus
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RaGeRaGeSkrevet 20/03-04 17:52 
Jeg bliver sgu mere og mere fristet!
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
la0sla0sSkrevet 20/03-04 17:56, rettet 20/03-04 18:04 
Hardballer>

Jeg må indrømme at det ligner et eller andet space ting. Det har aldrig været min smag.


Ja altså at kalde det en space-ting er måske ikke det mest specifikke, men men. Jeg synes at den er interessant, fordi den på en måde blander det fragmenterede og abstrakte i futurismen med det næsten anonyme farvevalg fra funktionalismen (muligvis en blanding der smager af noget man vil kalde postmodernistisk- industrialistisk design (jeg kan ikke mine -ismer inden for designet helt godt nok, frygter jeg)).
Det er selvfølgelig et smagsspørgsmål om det er godt, men netop her synes jeg det er en spændende (omend i dag normal ting) kombination. Det er jo et kold farvevalg, med et design der står i den modsatte grøft.

! (EDIT: en specificering kunne lige være på sin plads.. med sætningen "et design der står i den modsatte grøft" mener jeg selvfølgelig ikke, at det i udtrykket er varmt. Der er jo ingen tvivl om, at der i futurismen er en fremmedgjorthed på spil. Det er nærmere det, at den er meget voldsom/ekspressiv i sit udtryk, fremfor de kolde farver. Det kunne være sagt bedre, håber det giver bedre mening) !

Hardballer>

At ledningen sidder på med en gummiting er nu heller ikk flot, kan bedre lide at den der beskyttelsesting er inden i(det er den dog heller ikke på min mus). Men jeg synes til gengæld at det har været et fedt forsøg at lave. Der er dog lige de ting der kunne laves om, lidt mere afrundede kanter, ensfarvet o.lign.


Det der med ledningen, er jeg sikker på er et bevidst valg. Som sagt er jeg ikke design ekspert, men det er tydeligt alligevel at det er en del af helheden, fra den afrundede bund til toppen. Om det så er praktisk, eller om det nemt kan gå i stykker er jo ligegyldigt hvis vi snakker designet.

Apropos formen synes jeg jo i forlængelse af det øverste, at den er spændende. Fra "bundens" afrundede og traditionelle muse form, hvor den så bliver mere fragmenteret og "space"-agtig. Der er en form for cirkularitet, fra venstre knap, der bevæger sig ned igennem musen og fortsætter op i ledningen, med centrum omkring cirklen i midten. Det giver den et sammenhængende look, på trods af det fragmenterede ydre. Det er jo postmodernisme! Kan man måske råbe begejstret? Det er i hvert ikke "your everyday pointing device".

Og jeg synes personligt, at det hele lykkes. Der er en sprængthed i designet, samtidig med at der er en cirkularitet deri, som jo bekendt altid symboliserer en form for helhed.
Hvad sker der?
dRxLdRxLSkrevet 20/03-04 20:15 
Jeg ville også gerne eje den mus frem for den jeg har, men pengene er ikke til det lige nu så...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
MadsMadsSkrevet 21/03-04 23:47 
Jeg har en Labtec mus som jeg gav omkring 50 - 100,- for fra ny, den har kørt perfekt i et par år efterhånden.

Den er både mørkeblå, lysegrå og har et rødt logo midt på - selvfølgelig følger der også en ledning med, der er ikke noget værre end når sådan en mangler =)
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 22/03-04 00:16 
Den er Mindre pæn - men sikkert en helvedes god mus, som man kunne blive glad for !!:P
! ,.-" SLUT "-., !
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/03-04 07:15 
Jeg kører stadig med en Logitech mus af den gamle skole :) Den er grim, men den klarer stadig arbejdet upåklageligt. Dog skal den alligevel snart lade livet, da den ikke står så godt til resten af computeren, der gennemført er i stål/sort :)
JmogJmogSkrevet 22/03-04 10:19 
Har kørt med en trådløs, optisk fra Logitech i et års tid nu og jeg kunne ikke være mere tilfreds.
TempuZ FugitTempuZ FugitSkrevet 22/03-04 10:26 
Min Optisk LogiTech MouseMan hvor logitech mærket lyser BLÅT, når musen er tændt..den ER Vild :P !
! ,.-" SLUT "-., !
MarcusMarcusSkrevet 22/03-04 12:35, rettet 22/03-04 12:39 
Jeg synes den ser fed nok ud, bruger selv en intelli mouse explorer fra Microsoft.
Den fungerer nogenlunde men ser ikke så fed ud som denne, den ligner noget lignende Wipeout design :)

<EDIT>
Og som Rage siger, man bliver mere og mere fristet :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig