X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Passion Of The Christ


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/03-04 11:57 
Skal I ind og se The Passion Of The Christ? Jeg skal helt sikkert. Kan den overhovedet være dårlig? Den bygger på en kick ass bog og hovedpersonen er ret cool.

Mon folk kommer klædt ud som til Lord Of the rings premieren?

Perfekt dating film – Hey hvorfor de samlede ben skat? Jeg laver lige en Moses på dig!

Biblen og LOTR er grundlægende det samme – En fed bogserie – forskellen er bare, at Tolkiens fans er de mest fanatiske.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HardballerHardballerSkrevet 20/03-04 12:00 
Aldrig hørt om den :/
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/03-04 12:19 
Nåå.. :-)

Link til dig
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JimPPJimPPSkrevet 20/03-04 12:24 
Jeg skal ikke se den :)
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
JuggernautJuggernautSkrevet 20/03-04 12:28 
Jeg springer også over...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-04 12:41 
Jeg regner nu nok med at jeg skal se den... Men hvad jeg skal forvente af den, ved jeg ikke helt. Selvom anmeldelserne er gode, og Mel Gibson er talentfuld, er der bare ét eller andet ved film om kristendommen, der gør at de ofte er utrolig tunge at sidde igennem :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/03-04 17:10 
Jeg skal helt sikkert se den. Jeg er ret hooked på Kristus-myter. "Last Temptation of Christ" er en fantastisk film og jeg forventer at Mel Gibson har lavet noget her som er mindst lige så godt.

Hvis man vil læse en fed Kristus-myte kan Phillip Jose Farmers "Jesus on Mars" varmt anbefales :)
jaesjaesSkrevet 20/03-04 18:00 
King Chaos>
og jeg forventer at Mel Gibson har lavet noget her som er mindst lige så godt.

Ja, når han nu ikke selv spiller med i filmen, kan det ikke gå helt galt :)

Jeg skal også se den.
la0sla0sSkrevet 20/03-04 18:13 
jeg ved ikke om jeg skal se den?

den er gjort til både himmel og helvede.

ortodokse kristne hylder den jo, og det jødiske samfund især raser jo over fremstillingen af jøderne som udpræget onde. Gibson er jo troende i en ortodoks katolsk forstand, hvor man stadig mener at jøderne som folk fortjener skyld for det der skete med Jesus. Jeg kan ikke huske årstallet, men det er en del år siden at paven (muligvis ikke den nuværende) erklærede at jødedommen generelt ikke skal holdes skyldig. Så det er jo kontroversielt allerede der. En position jeg (som ikke-troende) synes er ubehagelig.. og som mange troende deler.

Men visuelt ser filmen virkelig spændende ud, dog grænsende til det patetiske i udtrykket. Men at være patetisk er jo Gibsons varemærke, se bare Braveheart der jo tit kammer over i lige lovlige vamle tudescener (det kunne siges bedre I know).

Det er i det mindste et spændende værk, og modigt... men også med nogle problematiske præmisser. Spørgsmålet er jo også hvorfor den her slags ting skal filmatiseres? Hvorfor det skal billedliggøres... hvis man er troende er det vel ikke nødvendigvis nødvendigt?!?
Hvad sker der?
Star SoldierStar SoldierSkrevet 20/03-04 18:28 
Jeg har det lidt ligesom, Titanic, Pearl Harbor, nazi film og andre "historiske" film, man kender slutningen og det er for mig nok til at fravælge en film som JESUS filmen, sådan er det desværre for mig, MEN hvis jeg skulle se den, så håber jeg bare at jeg kan lære noget nyt (ligesom i Armageddon he he).
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/03-04 18:32, rettet 20/03-04 18:33 
jaes>


Ja, når han nu ikke selv spiller med i filmen, kan det ikke gå helt galt :)

Det er naturligvis din spøg?

Jeg finder ham ret underholdende. Men måske ikke den mest seriøse skuespiller. Eller sagt på en anden måde: hans præstationer i Lethal Weapon, Payback, Maverick og Ransom var meget underholdende. Når han skal være mere alvorlig synes jeg måske han underspiller for meget. Hans præstation i Signs var direkte skuffende (og det var filmen også, ihvertfald målt op mod 6th Sense og Unbreakable).
HardballerHardballerSkrevet 20/03-04 18:52 
Tror bare jeg hopper over :D
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/03-04 19:44 
Jeg syntes GUD er den ultimative playa - Han sender vennerne ud for at gøre sine damer gravide. Det er sgu stil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 20/03-04 22:57 
King Chaos>
Det er naturligvis din spøg?

Bestemt ikke.
Jeg synes, som du er inde på, at han er god i action-film, men nogen specielt god skuespiller synes jeg bestemt ikke han er, og det er jeg ret sikker på er en nødvendighed i den her film.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 21/03-04 14:36 
Jeg glæder mig meget til at se den. Jeg har fulgt med i en 17 siders shit-fest på et amerikansk film-forum, hvor flere af skribenterne er røget i totterne på hinanden pga. forskellige holdninger til kildematerialet.

Selvom man ikke er troende, tror jeg det er en essentiel film at se, da den kommenterer en meget vigtig begivenhed (om man så er tilhænger eller ej).
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig