X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pentium Vs. Celeron


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 14/03-04 14:25 
Hey...

Jeg går og kigger lidt på forskellige processorer. Og jeg kan se at der er en markant forskel på celeron og pentium i prisniveau. Så jeg ville høre om der er store forskellige i ydelse eller om der er andre ting man bør tage hensyn til?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 14/03-04 15:25 
Jeg vill da anbefale dig at købe en Pentium da de har støre cache og bus hastighed 400/533/800
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 14/03-04 16:34 
Hvis du vil game på din pc vil jeg på det kraftigste fraråde at købe en celeron. Du får hvad du betaler for og celeron er mindre egnet til gaming da den er knap så kraftig. Den er derimod glimrende til en almindelig kontorpc.
I win, you loose
LessCDTLessCDTSkrevet 14/03-04 20:12 
Så kan jeg ikke bruge skidtet. Jeg havde da også stærkt regnet med Pentium ville bare høre om der var den store forskel... Og jeg skal GAME!!! Og nu hvor vi er igang, er der så stor forskel på Pentium og AMD Athlon eller er det en smagssag?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
dchangdchangSkrevet 14/03-04 20:15 
Hvis du reelt kun skal bruge din comp til at game så ville jeg tage en AMD XP. Billigere og bedre til games end P4.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 15/03-04 09:19 
Jeg ville helt klart anbefale en P4! arbejder ved et firma kaldet Datahuset hvor jeg har arbejdet som teknikker i snart 5 år, og vi er helt stoppet med at sælge AMD'er da vi simpelhen mener at de er for dårlig kvalitet i forhold til prisen og ydelsen.. men husk nu at det bare er VORES mening... som sagt kommer det helt an på hvad man kan li' for det er umuligt at sammenligne AMD med Intel da de laver total forskellige Cpu'er...
men lidt som det normal menneske kan se på..

Intel Pentium 4 3.2 GHz
800Mhz Bus
1024 kb L2 Cache
Pris: ca. 2200,-

Athlon XP 3200+ 2,2 GHz
400Mhz Bus
512kb L2 Cache
Pris: ca. 1700,-

husk at jeg ikke er meget for at tage parti
men jeg vil anbefale at købe P4'eren, men som sagt er det MIN mening... : )
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
LessCDTLessCDTSkrevet 15/03-04 21:23 
Fint, jeg kommer lige hen til dig og så giver du mig lige en billig god pc... :D
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
RQvsnapzRQvsnapzSkrevet 15/03-04 21:52 
Ved AMD 64 bit får du jo en 1600 mhz bus, så har du pengene er den også værd at kigge efter.
I win, you loose
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 15/03-04 22:23 
LessCDT>
Fint, jeg kommer lige hen til dig og så giver du mig lige en billig god pc... :D

Jamen det skal du da være meget velkommen til! : )
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SolaegSolaegSkrevet 15/03-04 22:29 
Reinhold --> Kan man godt købe gennem dig? Jeg er nemlig ved at købe en pc i løsdele, men man kan jo altid lige høre andre løsninger først.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 15/03-04 22:51 
Det kan faktisk ikke betale sig for folk der selv kan samle en pc... men jeg vil da meget gerne give dig råd og lign. og hvis du f.eks. vælger at få alternativ kølig (Vandkøling, Freon-køling) og/eller casemodding... så bare kontakt mig hvis der er noget du vil spørge om... jeg bruger også msn hvis det er! : )
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
SolaegSolaegSkrevet 15/03-04 22:53 
Tja, det troede jeg heller ikke før, at det kunne, men ved at købe delene for sig, kan man sikre sig ordentlige komponenter - blandt andet bundkort, ram osv.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig