X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Min hjemmeside


Svar
CalleCalleSkrevet 13/03-04 00:32 
Hej, jaa mig og to af mine venner har haft en hjemmeside i et stykke tid nu, men først nu er den hved at blive ordentlig, hehe!
Så hvis i lige vil kigge ind og se lidt på den og give jeres meninger!

Cmol.Dk
majjohamajjohaSkrevet 13/03-04 07:55 
Noget af teksten står oven i hinanden, og nogen farver ville ikke skade.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/03-04 08:45 
Er det meningen at teksten under "Konsol" skal stå som om det er haiku-digte?
CalleCalleSkrevet 13/03-04 13:06 
Jeg ved ikke hvad du mener med haiku digt, hvis du kunne uddybe det? :)

Lige nu er den kun tilpasset 1024x768, så det ser mærkeligt ud i andet!
majjohamajjohaSkrevet 13/03-04 13:22, rettet 13/03-04 13:30 
Ville det ikke have været smartere og lave designet anderledes så den passede til alle?
EDIT: Opdagede lige at i har brugt layers til den, hvilket er ret dumt fordi tingene ikke står ens med alle opløsninger, ret det evt. til %
CalleCalleSkrevet 13/03-04 15:18 
Jaa, det er selvfølgelig rigtigt, men da vi først lige har fået den op at kører, med det her udseende har vi ikke orket at konvertere den, men det kommer snart.
JAAJAASkrevet 13/03-04 16:18, rettet 13/03-04 16:18 
Jeg synes, at sitet er decideret kedeligt at kigge på, og jeg har svært ved at få øje på noget reelt indhold, der skulle kunne fange folks opmærksomhed.
CalleCalleSkrevet 13/03-04 16:26 
Jaaa, altså mangler der farver eller hvad gør det kedeligt, jeg vil gerne høre begrundelser.....og det med at der ikke er noget reelt indhold folk ikke gider at kigge på, det synes jeg nu ikke er rigtigt, altså der er jo bla. en konsol side.
Og jeg synes da selv at det er meget interessant at læse om f. eks. Ringenes herre om hvordan filmene blev lavet osv.
BobbeBobbeSkrevet 13/03-04 19:05 
Nu har der været 1000 inde og kigge!
(Eller sagt på en anden måde, jeg kedede mig og legede lidt med F5)
Spiller nu: Wii
jaesjaesSkrevet 13/03-04 20:53, rettet 13/03-04 20:54 
Der mangler IMO en mere præcis opdeling - som det er nu er det "bare" sort på hvidt, og med næsten samme skriftstørrelser/typer. Lav evt. menuen i en anden farve.

Pollen fylder også lidt rigeligt efter min mening, og der bør kun scrolles helt til højre på siden.

EDIT: Logoet bør stå til venstre eller centreret.
CalleCalleSkrevet 13/03-04 21:01 
Tak jaes der var noget jeg kunne bruge, men hvad mener du med at man skal scrolle helt til højre?

og hvorfor skal logoet stå til venstre eller ceentreret? ;)
jaesjaesSkrevet 13/03-04 21:22 
Det er mere logisk, at man scroller helt til højre, i stedet for 2/3 inde på siden, jvf. de fleste hjemmesider og computerprogrammer. Og det der er logisk, er ofte mest brugervenligt :)

Logoet.
Venstrestillet fordi vi læser fra venstre mod højre. Centreret fordi det er lige i centrum af synsfeltet, når man sidder lige foran skærmen. I begge tilfælde opfanger vores hjerner informationen hurtigere.
At de nævnte placeringer er de mest benyttede på nettet, og derfor mere logisk for vores hjerners forståelse af indholdet på siden, er også medvirkende.

Rent grafisk giver det desuden et mere behageligt indtryk IMO.
CalleCalleSkrevet 13/03-04 21:55 
Hmmm ,jeg skal nu ikke scrole på nogen måde inde på siden, så jeg har stadig ikke helt forstået hvad du mener....;)

Det der med logoet, det synes jeg ikke betyder så meget, og så er det jo også kedeligt at ligne andre sider...
jaesjaesSkrevet 13/03-04 22:16 
Man skal scrolle før jeres poll, for at læse hovedteksten, og ikke helt til højre i winduet, som man oftest gør...
CalleCalleSkrevet 13/03-04 22:19 
hvilken opløsning kører du?
jaesjaesSkrevet 13/03-04 22:27 
1152 X 864. Men det ser nu ikke ud til, at have noget med opløsningen at gøre...
CalleCalleSkrevet 13/03-04 22:53 
hmmm, jeg kender ihvertfald ikke til noget med at man skal scrolle.......:)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-04 11:08 
Calle>
Jeg ved ikke hvad du mener med haiku digt, hvis du kunne uddybe det? :)

Lige nu er den kun tilpasset 1024x768, så det ser mærkeligt ud i andet!


Jeg kører 1024*768, og teksten som jeg refererede til, står hulter til bulter og deler sætningerne på nogle meget pudsige steder. Jeg kan lige prøve at genskabe det her nedenfor:

"
Hej og velkommen til min side om konsoller, her kan du købe og sælge dine
gamle ting,

som ligger og samler støv. Du kan sikkert huske

hvordan du sad henne hos en af gutterne og

tæskede løs på en Atari. Måske sad du henne i
fritidsklubbenog hamrede på
en Sega med Sonic indbygget, det kan også være

du spillede Mario på en gammel Nintendo, men få nu ikke tåre i øjnene

for jeg har lidt maskiner til salg hvis du nu skulle blive interesseret.
"
CalleCalleSkrevet 14/03-04 11:15 
Altså mener du mellemrummene?, for dem kan jeg godt se jeg skal have lavet ihvertfald.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/03-04 12:42 
Køb en vokal! :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig