X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Suffering a la Silent Hill


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/03-04 17:57, rettet 09/03-04 18:12 
The Suffering er blevet modtaget med positiv kritik (ca 88% på Gamerankings) af den internationale presse og en 8 min lang in-game trailer var for mit vedkommende en særdeles god appetitvækker.

Det tyder umiddelbart på at være inspireret af Silent Hill-serien men med vægten lagt på mere action og en portion selvironi. Indholdet virker dejligt mentalt forstyrrende - altså set med en Silent Hill-tilhængers øjne... :)

The Suffering står til dansk udgivelse d. 21-5 via den danske distributør K.E. Media.

The Suffering (40MB - 8 min trailer)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/03-04 20:38 
Ja, det ser lovende ud... hvis bare der ikke er ALT for meget action. Jeg synes f.eks. slet ikke at Resident Evil-spillene er uhyggelige, da der vælter alt for mange monstre rundt (og serien nok er blevet gennemtæsket lidt for meget efterhånden).

Silent Hill har en fordel fremfor de andre: den helt perfekte stilart!
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/03-04 22:27 
Hmmm... underligt da jeg prøvede spillet i efteråret, mindede det på ingen måde om SH eller Resi. Det virkede meget mere action-orienteret.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 11/03-04 01:20 
Ikke fordi jeg har lyst til at diskutere et spil, som jeg ikke har prøvet ud fra screens/video - men fx virker især det groteske fjendedesign, som om det er inspireret af SH-serien. Eller Hellraiser-filmene for den sags skyld.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/03-04 09:48 
SkyblazeR, der er en stor forskel på at snakke om ens forventninger til spil udfra previews til at diskutere det færdige produkt... dette falder så ind under det førstnævnte.

Jeg plejer også at klappe hesten, men derfor kan man jo godt komme med sit syn på det materiale, der foreligger. Udviklerne har jo netop frigivet noget materiale for at sætte forventningerne op og gøre folk 'hooked' (at det så nogle gange skræmmer folk væk er en anden sag :-) ).
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/03-04 23:49, rettet 12/03-04 23:50 
Ja, den er jeg helt med på. Jeg antyder som sagt også i første indlæg ud fra videoen, at spillet virker inspireret af SH (grafisk skal det tilføjes)- men med vægten lagt på action. Det kan jeg da se i videoen.

Så til King Chaos'(som tilsyneladende har prøvet spillet) skæve kommentar...


Hmm... underligt

...understreger jeg bare, at jeg ikke vil diskutere et spil baseret på screens/video. Men alle folk, der har prøvet SH-spillene må vel formodentlig være enige med den grafiske sammenligning...? Der er fx mange herinde, der ofte flooder en tråd halvvejs ihjel, indtil spillet udkommer ved at "diskutere forventninger" alene pga et nyt udgivet screenshot.

At "snakke forventninger" er en anden sag, som jeg personligt synes er helt fin. Men det var ikke det King Chaos gjorde - altså nærmere understregede fakta, som allerede i forvejen var konkluderet ud fra videoen.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/03-04 09:57 
Hvis jeg så lige skal uddybe, så var mit indtryk at spillet var action præget ala Hunter eller Tomb Raider. I modsætning til det noget mere "rolige" tempo i SH/RE.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig