X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvor går grænsen?


Svar
dchangdchangSkrevet 07/03-04 16:56 
Jeg har tit gang i mange handler, og oplever mere og mere en slags sløset attitude hos dem jeg handler med. Når jeg har aftalt noget eller afsluttet en handel sætter jeg penge ind eller sender en pakke samme dag, eller dagen efter.

Men især over qxl har jeg næsten hver anden gang oplevet folk der bruger 3-4 dage til at svare på mails, og tit når handlen er endelig afsluttet er der gået næsten 14 dage. Men jeg giver sjældent en dårlig karakter, selvom jeg kraftigt har overvejet det. Og undervejs (fx på qxl) vil man jo heller ikke skræmme folk væk ved at blive lidt agressiv, for man har jo betalt succes-gebyr.

Hvad gør i når folk sløser?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/03-04 17:10 
Jeg er meget flink, når det gælder om at dømme andre på den måde. Jeg har ikke noget imod at vente længe, så længe det bliver gjort indenfor en rimelig tid og kommunikationen er god. "Indenfor rimelig tid" er i min verden helt op til "et par måneder" hvis det gælder internationale handler (fordi der meget nemt kan løbe X antal uger på fordi toldvæsenet er nogle sløserøve), og det vil nok være lidt mindre hvis det var lokale (danske) handler.

Længste tålmodighedsperiode var omkring 1½ år (ja, sgu!), hvor jeg ventede på en limited edition CD fra et meget lille band. Jeg havde løbende kontakt med de ansvarlige og det gav pote i sidste ende at være høflig og tålmodig (det er en af de bedste CD'er i min samling :-) )
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 07/03-04 18:24 
Jeg handler også tit på Qxl, det hjælper altid at være høflig.
Men der var engang hvor der gik 6 uger før han sendte varen, lige inden han sendte den skrev jeg en mail til ham, hvis jeg ikke havde varen inden der var gået en uge, gik jeg til politiet og meldte ham for bedrageri.. så kunne det nok være at han fik den sendt afsted! :) ved godt det er en lidt drastisk metode. Men jeg fik da min vare!

Jeg har også engang meldt en for bedrageri men har aldrig hørt fra politiet siden! det var dog kun om 250,- men alligevel...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
HankyHankySkrevet 07/03-04 19:10 
Jeg plejer selv at være rimelig hurtig til at sende mine pakker. For jeg hader nemlig når andre er langsomme og kan ikke stille krav som jeg ikke selv kan overholde såå :)

Hvis jeg handler med en person og han bare nævner det for mig i forvejen, at han først vil sende i næste uge er det helt fint. Så er jeg nemlig orienteret.
Men hvis vedkommende siger han sender "Lige så snart Posthuset igen åbner" eller lign. og det så _ikke_ sker, ber jeg dem bare om, helt at lade være med at sende.

Men det vil jo altid komme an på de enkelte situationer.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig