X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Videospil pisser mig af!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/03-04 11:46, rettet 06/03-04 11:47 
Jeg er træt af spil. Men ikke træt på P:R's sædvanlige "Jeg har 130 titler på hylden og keder mig" whiney måde...

Nej, jeg er træt af udviklingen. Jeg kan ikke overskue de spil der kommer ud iøjeblikket. De kræver simpelthen for meget af spilleren.

Ofte orker jeg ikke engang at tænde for konsollen. Hvert evigt eneste spil føles som en større teoretisk universitets afhandling, og lad mig være den første til at indrømme det! Jeg er en simpel mand – jeg vil underholdes og vil ikke ret gerne arbejde for det.

For mig er spil blevet en belastning. De kræver alt for meget dedikation, tid og kræfter. 3D/analog sticks er helt umulige at styre. Der bruges alt for meget energi på præsentation og spil prøver alt for hårdt at værre for store Hollywood projekter frem for rendyrket ligetil underholdning. Hollywood skal ses og ikke spilles (Medmindre vi snakker Charlize Theron).

Desuden mener jeg slet ikke teknologien er god nok til realistisk 3D grafik. Jo mere de prøver at efterligne virkeligheden grafisk, jo mere bliver illusionen ødelagt (et kig i jills øjne i RE:remake og man føler at det er alternativ marketing fra medicinalfirmaet bag VALIUM®).

Hvad skal jeg gøre? Købe en Snes/Mega Drive eller lægge hobbyen på hylden?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 06/03-04 11:51 
Retro lyder som vejen for dig, ja. Men der kommer da stadig en del arcade-agtige spil på gaden, som du sagtens burde kunne overkomme, uden at tage kloge-brillerne på.

Amiga, SNES, Mega Drive, you name it.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
FanboyFanboySkrevet 06/03-04 12:00 
Jeg har det på precis samme måde.. Prøv Animal Crossing og Pikmin (feks.) de er IMO ikke så "tunge" at gå igang med. Sonic mega collection til GC kan også anbefales når man bare skal have det sjovt, og slappe af.
NaieraNaieraSkrevet 06/03-04 12:01, rettet 06/03-04 12:04 
Få fat i en PSX og alle de RPG'er du ikke nåede*. Det kan være det virker som om jeg anbefaler det du er imod i dette emne, men mange ville jo argumentere for, at man bliver taget i hånden og fulgt igennem disse Square-Enix RPG'er ;)

*Mange af dem er jo lige blevet genudgivet, så du kan få dem til under $20 stykket, helt nye.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 06/03-04 12:15 
Nu brokkede han sig over lange og omfattende introer og mellemsekvenser, så RPG er nok ikke lige sagen...

Find nogle af de gode gamle arcadeudgivelser, som ofte har en ultra-kort og endnu oftere en historie, som man sagtens kan skippe med et par hurtige tryk, uden at gå glip af noget.
Hvad med nogle puzzles?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ValkyrieValkyrieSkrevet 06/03-04 12:20 
Så skal du da væk fra alt hvad der hedder hardcore.

Har du overvejet noget mere simpelt?

F.eks. Zelda.... Ikke billioner af skills og mængder tekst at læse, som i mange andre RPGs.

Efter min mening skal du holde dig langt væk for alt hvad der hedder Morrowind og Final Fantasy X!

Jeg tror også at pikman ville være et godt valg for dig!

Mario Sunshine måske, eller bare støve en masse glade platformspil op til PSX/DC/N64 og de nuværende konsoller?? Tænker her på spil som rayman, ape escape, mario og banjo-kazooie.

Du burde ikke have nogen problemer med disse spil, da de ikke kræver særlig meget.

Hell... Du kunne spille DOA Vollyball... Det er bare at samle items og spille mini games, ikke noget get it all, and complete this and this!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/03-04 12:28 
Det eneste spil jeg ikke bliver træt af (af nyere dato) er Halo (Men det er også hjernedødt).

Men måske er PSX en idé (Har vist én et sted)? Jeg mindes Capcom lavede et spil ved navn Rival Schools - kick ass!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HankyHankySkrevet 06/03-04 12:52 
Rival Schools er fun :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 06/03-04 12:55 
Jeg er på din side i det der. Det er på tide med en nytænkning af spillebegrebet. Væk med alt hvad der ligner historie. Er der foreksempel nogen der kan fortælle mig "baggrundshistorien" for stikboldt, eller fodboldt eller gemme? Det er kun computerspil der bliver tvunget ned i denne unaturlige ramme.

Lad os brænde IO interaktive ned til grunden for at demonstrere vores utilfredshed ;-) (<-skrevet i spøg, skrevet i spøg, skrevet i spøg, så lad være med at tage derhen med en dunk benzin og sig at dRxL sagde I skulle gøre det)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 06/03-04 12:55 
Har Rival Schools 1 noget der minder om gameplay? 2'eren er ret fattig på det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/03-04 13:15 
dRxL>
Lad os brænde IO interaktive ned til grunden for at demonstrere vores utilfredshed ;-) (<-skrevet i spøg, skrevet i spøg, skrevet i spøg, så lad være med at tage derhen med en dunk benzin og sig at dRxL sagde I skulle gøre det)

Hehe - Du får sikkert også bare tæsk af Eidos eller i din yndlings fritidssport (spillede du ikke sport med en IO'er?). Eller er jeg fuld? Igen.

Kan du ikke lide Rival Schools?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HankyHankySkrevet 06/03-04 13:28 
Er Final Justice 2'eren ?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RJKRJKSkrevet 06/03-04 13:37 
Project Justice...

Ja.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 06/03-04 13:45 
Jeg har ikke prøvet Rival Schools.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
psychomantispsychomantisSkrevet 06/03-04 14:19 
Valkyrie>
Jeg tror også at pikman ville være et godt valg for dig!
-Val

Øh...
FourDFourDSkrevet 06/03-04 15:12, rettet 06/03-04 15:23 
Valkyrie>
F.eks. Zelda.... Ikke billioner af skills og mængder tekst at læse, som i mange andre RPGs.

Zelda er faktisk et ret tekst præget spil, og kræver ivertfald en smule hjerne for at få de fleste gåder til at give mening.
Tekst mangel er der ivertfald ikke i Zelda :P

Born2play - Prøv for eks. at grave lidt i The World Wide Web for at finde gamle klassikere som bubble bobble.. Det er så dejligt tidsfordrivende :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
jaesjaesSkrevet 06/03-04 18:22 
Born2Play>
Hollywood skal ses og ikke spilles

Hmm, 180 grader?
Du plejer da, at tale varmt om de fleste action-adventures :)

Men prøv evt. noget retro, eller noget arkade-agtigt, som de fleste er inde på.
Der findes desuden en del fede platformere og action-spil med lettilgængeligt 2D-gameplay til PSX. Herligt...
KilroyKilroySkrevet 06/03-04 18:42 
Hmmm, hvis spil uden indhold er noget, har du så prøvet Serious Sam? Dejligt fordummende;)

Men er det virkelig så mange spil der er så tunge? Mange spil er da temligt tynde når det drejer sig om historie, er de ikke? Det sidste spil der gav mig lettere hovedpine pga. plottet var MGS2:) Simpelthen så forvirrende første gang man spiller det igennem!
Kilroy Was Here
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/03-04 19:19 
jaes>
Der findes desuden en del fede platformere og action-spil med lettilgængeligt 2D-gameplay til PSX. Herligt...

Du har ikke en liste? lyder som dét jeg behøver. Jeg søger egenligt lette spil (bogstaveligt).
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Zzap!Zzap!Skrevet 06/03-04 19:44 
Klonoa 2 til PS2 er et godt bud. Billigt og godt.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 06/03-04 23:32, rettet 06/03-04 23:33 
Born2Play>
Du har ikke en liste? lyder som dét jeg behøver. Jeg søger egenligt lette spil (bogstaveligt).

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=4789&subid=99981#99981

Jeg nævner en del i den tråd.
Alle spil er til PAL. Der udover findes der blandt andet Mega Man X-serien, og en del shooters (dog flest til NTSC).

De fleste er ikke direkte lette, men mange af dem har et let tilgængeligt gameplay.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig