X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

C64, noget værd???


Svar
dchangdchangSkrevet 30/03-03 22:07 
Hvordan vil i vurdere C64 mht at være noget værd? Udover at have ca. 10 kilo grej, har jeg fx osse Comal 80 og nogle mint spil, som fx International Karate. Tror i det er noget man kan få noget for? For jeg får mig aldrig nosset mig sammen til at få gang det i.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
asmasmSkrevet 30/03-03 22:34 
Hvad du kan få for den idag kommer meget an på stand og hvad der præcist følger med af udstyr, problemet er at C64'ere generelt er at finde på loppemarkeder til rene "skrot" priser.

Jeg ville måske byde 100-200 + porto baseret på de oplysninger du gav her, måske mere hvis der kommer flere info på den (om det er ny/gammel model og om der er floppy drev med, hvad 10kg grej indbefatter o.s.v)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
dchangdchangSkrevet 30/03-03 22:38 
Tja af dele har jeg to gamle modeller, med 2 båndstationer (den ene Commodore), et diskettedrev, en Commodore 14" skærm og et par hundrede disketter.

Jeg havde bare hørt på et tidspunkt at Comal 80 var rimeligt sjældent, men det kan selvfølgelig godt være at jeg hørte forkert.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
RJKRJKSkrevet 30/03-03 22:51 
Hvis det er en 1084 skærm, så er dén noget værd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
asmasmSkrevet 30/03-03 23:16 
Comal 80 er garanteret sjælden (kan ikke komme på at jeg har set en Comal 80 kassette nogensinde), men det er desværre ikke altid ensbetydende med at man kan omsætte det til kontanter, det du nok burde gøre var at tage de ting der er sjældne (eller som du har en ide om er sjældne) og så smide dem op http://www.ebay.de, og så sælge de ikke "sjældne" ting som spil og hardware fra seperat.

evt hvis du vil maksimere din profit så lav 1 "pakke" med C64/båndstation og spil, og en med C64/bånd/floppy og spil, for generelt er der nemlig ikke den store forskel i hvormeget du kan få for en 64'er med lidt udstyr kontra en 64'er med kassevis af udstyr =)

Og som RJK siger hvis du har en 1084 eller en af de andre "amiga" RGB skærme, så plejer de at gå for en 2-500kr da de er gode til alt fra konsolspil til videoredigering, men hvis det er en af de gamle monokrom skærme er det nok mere tvivlsomt om der er nogen der kunne have interesse for den.
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
valiantvaliantSkrevet 30/03-03 23:23, rettet 30/03-03 23:27 
Har også en masse Commodore 64 grej også mange sjældne ting, comal 80 er ikke så sjælden, den findes også i en C. 128 udgave.Tror jeg har 4-5 stykker komplet med manual kapsel og diskette.
Diskette stationerne var eftertragtede i commodorens storhedstid.
jeg tror ikke at det har den store værdi, så jeg gemmer mine ting til jeg får tid og lyst til at rode med dem igen.
Mht. din monitor kan du bruge den til dine konsolmaskiner, jeg kører på 2 Philips 8833II S monitorer til mine konsoller. Commodore 1084 er det samme som PH 8833, begge Findes i Model I og II. Commodore 1080/81 er en lidt ældre monitorer, nogle af dem har både Scart og phone indgang så du kan have 2 konsoller tilkoblet samtidigt.
dchangdchangSkrevet 30/03-03 23:35 
Så må jeg jo lige tjekke hvilken skærm det er. Hvad med fx International Karate så? På diskette. Nogen? Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved selv at sætte mig ind hvad der er sjældent og ikke er. For jeg kender ikke rigtigt nogen der gør i C64, udover mig selv. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
asmasmSkrevet 30/03-03 23:43, rettet 30/03-03 23:50 
Så lige IK+ på ebay i original plastik til ca. 70,-kr (9 euro)... såe =/

Og gennerelt er der langt imellem at c64 spil kniber sig over de 20-50kr på ebay...

nej der skal nok gå nogle år endnu før man kan blive rig på at sælge sit C64 grej =)
I am Neo-ExDeath, I will destroy all memory...all time...all existence. Then I too will pass away....forever!
valiantvaliantSkrevet 30/03-03 23:50 
Hvad jeg har og hvad der er sjældent har jeg ikke rigtig styr på, men der er en ordentlig bunke bånd, disketter og kapsler.
Der er et program til computerstyring af robotter med tilhørende byggesæt til køretøjer og lign. fra Fischer Teknik, fandtes også i lego.
Jeg har en simpel form for HD med sletbare eprommer og en eprom brænder.
På et tidspunkt kommer det frem og i kartotek, det er noget med tid og lyst.
Solgte på et tidspunkt min Commodore 128D, da jeg skulle prøvekøre den før afsendelsen blev jeg så bidt af det at jeg måtte ud at finde en anden til køber, så nu kommer den ikke ud af huset.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig