X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

hjælp til directx bagudcompatiblitet


Svar
dRxLdRxLSkrevet 26/02-04 16:43, rettet 26/02-04 16:45 
Jeg har lige købt en genudgivelse af Micro Machines V3 til PC. Min maskine har et Directx9 grafikkort, men spillet vil ikke køre i andet end software mode.

Der er en installation til directx (version 5 tror jeg) på CD'en og hvis jeg kører dens setup får jeg følgende besked

hjælp til directx bagudcompatiblitet

Bemærk at denne forældede installation kan genkende understøttelse for alle andre komponenter end direct3D og at den tilsyneladende heller ikke helt fatter min display dirver (GF5200), er der noget jeg kan gøre for at fremtvinge directx5 understøttelse?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
TurricanTurricanSkrevet 26/02-04 17:45 
Nu skriver jeg hvad jeg tror, så du må tage det for hvad det er.

Jeg er temmelig sikker på at de nyeste nvidia drivere ikke er ret bagudkompatible med tidligere DX versioner. Dette kunne jo forklare hvorfor direct3d er det eneste der ikke understøttes efter installationen. At dit kort så også kun kan tage de nyere nvidia drivere sætter jo så en kæp i hjulet for brugen af tidligere dx versioner.

Det er sku svært at finde noget på nettet der omhandler emnet, så jeg vil nok anbefael dig at skrive til nvidia.
The Gods pause for a moment...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 26/02-04 18:02, rettet 26/02-04 18:14 
Jeg har et lignende problem med Unreal. Jeg kan kun få det til at virke i D3D med en gammel Nvidia driver (2 år gammel!), jeg havde liggende + DX6, intet nyere. Når nyere spil så skal bruge DX9 og nyeste drivere fra Nvidia, så har man et problem :)

EDIT: Dette lærte jeg efter utallige reformateringer, hvor jeg installerede Windows med forskellige drivere hver gang. HÅRDT arbejde!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KTCKTCSkrevet 27/02-04 02:17 
DirectX skulle være fuldt kompatibelt med de tidligere versioner, og den diagnose-ting fra DirectX 5.0 kan sagtens vise informationen forkert. Jeg har masser af gamle spil som bruger DirectX ihvertfald ned til 3.0, og jeg har ikke oplevet problemer på mit Radeon 9800Pro (DX9).
Måske kan du finde en patch til spillet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 27/02-04 08:22 
Tjaee KTC det afgørende er ikke om jeg rent faktisk har én eller anden form for bagudkompatiblitet til DX5, det afgørende er at denne bagudkompatblitet ikke anderkendes af det software jeg gerne vil køre, og at spillet blot nøjes med at køre i software rendering, som er meget grim.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig