X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Projektor salg (måske)


Svar
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 14:37, rettet 18/02-04 21:37 
Hey...

Jeg er indehaver af en Barco Graphics 800. Jeg får den ikke brugt så meget, og overvejer at sælge den. Den har et burn på alle tre rør. Jeg ved ikke om det er stort eller lille, da jeg ikke kender størrelsen af burns :P Den har tre 8" tommer rør, og fungerer ellers helt fint. Den vejer 65 kg, og er ca. 90 cm lang, og 60 cm bred. Jeg ville høre hvad i syntes ville være rimligt at tage for den, eller give et bud på hvad i ville give for sådan én.
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
DommergaardDommergaardSkrevet 16/02-04 14:46 
Se evt. følgende link:

http://www.rfc791.org/~ben/FrontBarco.jpg
http://www.spatz-tech.de/barco/grahics800innen.jpg
http://www.presentation-service.de/Menue_Deutsch/Technik-Borse/tb_BARCO_Graphics_DATA_800.jpg
http://www.videoprojectors.com.au/crt_over/image004.jpg

;)
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 15:05, rettet 16/02-04 17:02 
Takker for reklamen :P
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
quadquadSkrevet 16/02-04 15:27 
Reklamen :)

Du er vel ikke interesseret i at bytte med noget? Og er det muligt at tage et billede af déns billede?
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 17:03 
Reklamationen :D haha... Jo, kan godt tage et billede... Men jeg skal lige finde ud af om jeg overhovedet vil sælge, skal lige se hvilken størrelse buddene kommer op, eller bare se hvad den er værd... Bytte? nej, det tror jeg sku ikke! Hvad ville du da bytte med?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HardballerHardballerSkrevet 16/02-04 17:05 
Hvad er nypris?
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 17:38 
Ej, i må sku undskylde, men jeg fik min forkærlighed for projektoren igen da jeg skulle til at indstille den til et pic til wagner... Undskyld... Og Hardballer den ville blive svær at få over til jylland da den vejer 65kg. Jeg ved godt at det ikke har nogen relevans nu, men jeg vil gætte på en 50.000-60.000, de nye i serien koster over 100.000...

Again UNDSKYLD!!!
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HardballerHardballerSkrevet 16/02-04 17:53 
Sq ligemeget.. Har alligevel ikk så mange penge, hehe.. Og har i øvrigt også en anden projektor..
CalleCalleSkrevet 16/02-04 17:55 
Jeg synes det er utroligt/sørgeligt/irreterende at projektere er så dyre.
Og jeg har ledt efter en alle steder, men man kan sku ikke få dem for under 3000 kr. for brugte eller nye :).
quadquadSkrevet 16/02-04 17:58 
Undskyld at bryde ind i emnet igen, men hvor finder du en til 3000kr ny?
DommergaardDommergaardSkrevet 16/02-04 18:00 
En til 3000 er ikke noget værd så! Man skal runde de 10k for at få en ordentlig en vil jeg sige!
HankyHankySkrevet 16/02-04 18:37 
Wagner>
hvor finder du en til 3000kr ny?

Han skrev at han IKKE kunne finde dem til 3000 eller derunder ;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JloweJloweSkrevet 16/02-04 18:47 
Jeg har et godt link til jer.

www.home-cinema.dk - det er firma i Silkeborg som sælger brugte firmaprojektorer. Jeg har selv en som har en nypris på omkring 30.000 - har købt den til 8000.- (inkl. ALLE kabler også til konsol og nyt lærred) Pæren har kørt 1/4 af tiden og jeg har aftalt at kunne købe en ny engang til indkøbspris. Tjek det ud.

Firmaet hedder DC Tronic.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
quadquadSkrevet 16/02-04 19:14 
Hanky>
Wagner>
hvor finder du en til 3000kr ny?

Han skrev at han IKKE kunne finde dem til 3000 eller derunder ;)


3001kr så.
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 19:28 
Jeg har ellers fået at vide af Koluda, at DC tronic ikke behandlede deres kunder serligt pænt, men det kan han måske selv fortælle videre om?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
CalleCalleSkrevet 16/02-04 19:31 
Wagner>
Hanky>
Wagner>
hvor finder du en til 3000kr ny?

Han skrev at han IKKE kunne finde dem til 3000 eller derunder ;)


3001kr så.

Jeg fandt en brugt til ca. 3000 kr. på gulgratis engang.
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 19:38, rettet 16/02-04 19:42 
Jamen så har du jo fundet en! :D (eller ikke under, men tæt på da)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
KoludaKoludaSkrevet 16/02-04 20:38, rettet 16/02-04 20:41 
Hmm, DC Tronic.. :(

Hvis ikke du selv ved nogen om projektor´s , så undersøg de modeller og ikke mindst PRISER de fylder jer med.

Deres nypriser er altså nypris da projektorén blev solgt..
De fleste af de projektor´s de sælger er MEGET!!! gamle modeller.

Så hvis de skriver nypris 60.000,- som de tit gør er det altså da projektorén kom på markedet for 8-10 år siden eller mere.

Deres priser er tit også helt i vejret, de sælger tit projektor´s på QXL til 7-9.000,- fordi de reklamere med de MEGA høje nypriser og 3 måneders garanti, det er altså ikke fordi den kun er 1½ år gammel og derfor er rest garanti på dem som mange tror , det er DC-Tronic der giver den garanti på det gamle lort tit sælger til folk som ikke ved bedre :(,

Og det er projektor´s som ville have kostet 2000-3500,- på DBA osv.

De er også tit ikke meget for at oplyse, alder , timer på pæren, levetid på pæren , priser på samme osv.

Kendte en der købte en projektor hos dem for 5500,- , også med garanti og det hele.
Der stod prof. hjemme biograf , afspiller alt , DVD,PS2,Xbox, Video/Fjernsyn osv.

1. Der var ikke den stand som lovet.
2. Der manglede remoten (Påstod de var med da de sendte den)
3. Var lyssvag, og havde RØV dårligt billede.
4. Hakkede og lavede streger på billedet via composite.
5. Der var graveret firmaets navn i der havde den før.

Jeg ringede så til dem, og fortalte den ikke levede op til det de reklamede med, deres først svar var , hvis han vil have en projektor der kan bruges til at se film og spille på uden at de foringede billed kvaliteten skulle han bruge over 10.000,- på en brugt projektor.

Fortalte dem så at jeg havde solgt en del projektor´s til nogenlunde samme pris som de tog for dem, og de kunne sagtens vise DVD,PS2,Xbox osv. uden problemer overhovedet, så mente den projektor var def...
Svaret var selvfølgelig , den er tjekket 100% inden DC-Tronic sendte den , så det var udelukket, det var projektoren der var for gammel og forældet til at kunne bruges til DVD, PS2,Xbox osv.

Det svar var jeg jo mildt sagt IKKE tilfreds med, så tjekkede lige mere op på den projektor...
Fandt ud af at den skulle have rimeligt billede ved composite, og faktisk pænt billeder ved VGA.

Så på med en Dreamcast med VGA box, og så kom der sku billede på den, alle de streger og hakker som der var før var nu væk, og billedet stod helt skarp..

Ringede så igen til DC-Tronic for at fortælle dem at det var Composite dele den var galt med...

SVARET: Den er testet hos DC-Tronic er var uden fejl, de streger var fordi projektoren var forældet teknologi, men han kunne ikke forklare at de ikke var der ved VGA, og ville heller ikke oplyse om, den kun var testet med VGA...

Fik af vide at hvis vi sendte den ind, og de ikke fandt nogen fejl, ville det koste os alt tiden + porto frem og tilbage... og fik også IGEN af vide at de streger ikke var en def. projektor med som sagt fordi den var gammel.

Den blev så solgt til en der kunne leve med kun at kører VGA, og uden fjernbetjening da DC-Tronic heller ikke ville sende en, da den som de påstod fulgte med projektoren, og de ikke havde den liggende.

Så PAS PÅ, hvis i overvejer at handle med DC-Tronic..

Kig hellere efter nyere Projektor´s som ikke koster så meget, og ikke efter Projektor´s der har kostet en hel masse for 10-15 år siden, for de er altså LANGT fra samme kvalitet som en projektor i dag til 8.000,-

he he, det blev sku lidt langt...
Men sådan er mine erfaringer med DC-Tronic :(
JloweJloweSkrevet 16/02-04 21:55 
Jep - jeg tror du har ret - man skal passe på med dem. Jeg fik også en med hjem første gang, som var ret dårlig. (det var den som havde en nypris på 30.000).

Den jeg har byttet til er dog en del nyere (computercity reklamerer med den) og jeg er pænt tilfreds med den. 8000.- for en Epson EMP-S1 med lærred og kabler er ganske ok.

Men pres dem, ved at komme forbi, det hjælper...
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 22:32 
Hej... Ja, så har kagen ombestemt sig igen, og er frisk på at høre nogle bud. JEg forbeholder mig retten til ikke at sælge....
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
KoludaKoludaSkrevet 16/02-04 22:35 
Mit råd...

Undgå dem helt.

kig hellere i den blå avis.
Og tag ud og projektoren, du vil sikkert få den samme projektor til halv pris...

Men klart bedre at bruge 8000,- også købe en helt ny projektor, selv de billige er altså rigtig gode projektor´s til hjemme biografen ;)

Skal man have en projektor der overgår de "billige" projektor´s , er det er 3 rør´s projektor man skal have, de kan slet ikke sammenlignes med en DLP eller LCD projektor.
LessCDTLessCDTSkrevet 16/02-04 22:52, rettet 18/02-04 21:37 
Hej... Ja, så har kagen ombestemt sig igen, og er frisk på at høre nogle bud. Jeg forbeholder mig retten til ikke at sælge. Jeg har vedlagt nogle billeder, men kvaliteten er kun på composite, og med et lagen som baggrund... Jeg nåede ikke at tage så mange billeder, da jeg skulle spise. Jeg aner ikke om andre stik end composite (800*600 på composite skulle jeg nok mene) virker, da jeg ikke har brugt andet. Manden jeg købte den af sagde at den nok havde kørt mellem 4000-6000 timer... Den kører rigtig godt, men er nok lidt for stor 90*60 og vejer 65 kg. Evt. godtagne køberbud, kan bare komme og se den i aktion...

Det er samme billede, men det nederste skulle vist ikke være så komprimeret, så forhåbentlig lidt bedre kvalitet.

billederne.. :P (ikke så prof.)
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
LessCDTLessCDTSkrevet 17/02-04 20:02 
Er der slet ingen der vil prøve at give et bud?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
LessCDTLessCDTSkrevet 18/02-04 19:38 
Koluda>
Mit råd...

Skal man have en projektor der overgår de "billige" projektor´s , er det er 3 rør´s projektor man skal have, de kan slet ikke sammenlignes med en DLP eller LCD projektor.

Det skal så lige siges at det er sådan een... :D
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
LessCDTLessCDTSkrevet 18/02-04 21:14, rettet 22/02-04 17:45 
Ville lige vise specsne: (vejede vist lidt mere end jeg troede...)

Year of Production: 1990
CRT Tube Size: 8.0 inches
CRT Raster Size: 0 inches
Chassis Control: Digital
Peak Lumens: 850 lm
ANSI Lumens: 0 lm
All White Lumens: 0 lm
Horizontal Scan Rate: 15 to 90 KHz
Vertical Scan Rate: 37 to 155 Hz
RGB Bandwidth: 60 MHz
Screen Size: 60 to 250 inches
Maximum Resolution: 1600x1200
HDTV Capable: True
Infra-Red Remote: True (DEN HAR JEG IKKE!!!!!!)
Point Convergence: False
EM Focus: False
Sound Emission: db
Projector Warmup Time: 20 Minutes
Projector Weight: 80 Kg



Input Types


Composite: 2
S-Video: 1
Component: 2
RGB: 1
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
LessCDTLessCDTSkrevet 20/02-04 09:37 
Er der slet ingen der vil give et lille uskykldigt bud??
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
TurricanTurricanSkrevet 20/02-04 10:22 
Et lille uskyldigt bud? Joda. 1000,-

Selvom det er en Barco har den en del år på bagen, så det skulle mest være for at rode med teknikken.
The Gods pause for a moment...
LessCDTLessCDTSkrevet 20/02-04 10:55, rettet 20/02-04 10:56 
Arh... Det er nok lidt for uskyldigt.. :D Jeg vil gerne have lidt mere for den... :D (den er trods alt en del mere værd end en 15" skærm ikk?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
TurricanTurricanSkrevet 20/02-04 11:10 
Jo det var temmelig uskyldigt :-)

Problemet er jo bare at ingen med sikkerhed kan sige om den nu ER mere værd end en 15" skærm...

Barco var kram, men med måske 6000+ timer på bagen kan den ligeså godt falde fra hinanden i morgen...

Du kan huske mit bud hvis du ikke får nogle højere og bare skal af med den.
The Gods pause for a moment...
KoludaKoludaSkrevet 20/02-04 11:15 
Turrican>

Barco var kram, men med måske 6000+ timer på bagen kan den ligeså godt falde fra hinanden i morgen...


He he, tror du mangler et par nuller;)
En Barco projektor kører op til 50-60.000 timer pr. sæt rør.

Og kører normalt uden problemer over 500.000 timer i maskinens leve tid.
TurricanTurricanSkrevet 20/02-04 11:30 
Ok

Jeg baserer det skam heller ikke på andet end fjollet gætværk ;-)

1990 lyder bare gammelt....
The Gods pause for a moment...
quadquadSkrevet 21/02-04 00:36 
1875kr
LessCDTLessCDTSkrevet 22/02-04 17:36 
1875? Det var da et sjovt tal :D, men jeg vil helst op på omkring 4000...
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
quadquadSkrevet 22/02-04 17:38 
Havde 1876kr på kontoen :)
LessCDTLessCDTSkrevet 22/02-04 17:44 
Og så tænkte du at det altid er en god idé at have en krone på kistebunden? :P
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
quadquadSkrevet 22/02-04 17:45 
Synes 1875kr lød lidt mere rundt, og så kom der da gang i buddene :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig