X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GCN RGB-kabel på Philips tv, eller ik...


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 29/01-04 16:32 
Jeg er stødt på et, for mig, yderst underligt problem med mit Philips fjernsyn og min GCN med RGP-kabel til...

Jeg har et philips 32" PW 5407 (widescreen) fjernsyn, og en Nintendo Gamecube, som jeg lige har købt et RGB-kabel til, men når jeg sætter kablet til og bruger den RGB-kompatible port i fjernsynet, bliver billedet grønligt og der opstår en slags hvid "tåge" nedover en stor del af skærmen...

Jeg ringede så til Philips for at høre hvad problemet kunne være, og de mente selvfølgeligt at det var Gamecuben eller RGB-kablet der var noget i vejen med. Jeg aftalte så med dem at jeg lige prøvede på et andet fjernsyn og så ringede tilbage...

Jeg afprøvede så Gamecuben med RGB-kabel på mine forældres TV (et mere end 10 år gammelt Philips 4:3 fjernsyn), og der virkede det hele perfekt, kvinskarpt billede i forhold til det medfølgende kabel...

Jeg ringede så igen til Philips og sagde at jeg nu havde udelukket en fejl på Gamecuben og RGB-kablet, men så siger de at det sikkert bare er lige netop den model (fjernsynet) der ikke understøtter lige netop GAMECUBEN MED RGB-kabel i, altså ikke kun lige mit fjernsyn men lige netop den model jeg har købt...

Nu er jeg ikke ligefrem ekspert på dette område, så er der nogen herinde, som har lidt mere forstand på det, der kan sige mig om det er det rene volapyk, jeg er blevet bildt ind, eller om der er hold i forklaringen?

PÅ FORHÅND RIGTIG MANGE TAK!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RJKRJKSkrevet 29/01-04 16:44, rettet 29/01-04 16:46 
I teorien mener jeg godt det kan passe, at der kan være den slags problemer *. Jeg fatter ikke en meter af strøm, men noget med modstanden mellem kabel og indgang eller i den dur (det er der sikkert nogen, der kan forklare).

Hvis du har brugt andre konsoller med RGB på dit fjernsyn uden problemer, ville jeg forsøge mig med et uoriginalt RGB-kabel, der måske er anderledes mht. ovennævnte.

* Mit originale PS2-RGB-kabel opfører sig MEGET underligt på mit Sony-fjernsyn; på de andre i huset virker det perfekt. Mine uoriginale kabler har ingen (af den slags) problemer på samme Sony-fjernsyn. Mystisk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 29/01-04 16:49 
OK, så kan de jo godt have fat i den lange ende alligevel... Det er et originalt RGB-kabel jeg har, men jeg kan da prøve at bytte det med et uoriginalt når økonomien tillader det... :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
RJKRJKSkrevet 29/01-04 16:53 
Det er sjældent, men skulle som sagt kunne ske. Jeg glæder mig stadig til at få opklaret mit eget RGB-problem...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 29/01-04 16:58 
jeg skal ind i Fona på lørdag og afprøve maskinen og kablet med et identisk fjernsyn... Jeg kan da lige give en melding tilbage med resultatet...
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
PalsgaardPalsgaardSkrevet 03/02-04 13:25, rettet 03/02-04 13:25 
Jeg testede i Fredags på et 28", med identisk indmad som mit 32", der var der ingen problemer med brugen af RGB-kabel til min GCN... Fjernsynet er nu blevet afhentet og sendt til reperation :)
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig