X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ip adresse - hvem?


Svar
bootsbootsSkrevet 21/01-04 22:42 
Er der et sted på nettet, hvor man kan taste en ip adresse ind, for derefter at få oplyst hvem der har adressen?

Jeg havde gæst nr. 5000 på min hjemmeside den 14/1; men jeg nåede kun lige at få noteret ip adresse og tidspunkt. Jeg vil gerne have fat i personen, da jeg synes han/hun skal have en lille præmie. Jeg har skrevet tidspunkt vedkommende var på siden, og starten af ip nummeret som er 130....på forsiden af min hjemmeside; men ingen har henvendt sig. Vedkommende er åbenbart ikke tilbagevendende gæst. Nogen måde jeg kan finde personen på via ip adressen? (Jeg er klar over, at en ip adresse sagtens kan dække over en hel skole eller et helt boligkvarter); men hvis det nu er en såkaldt offentlig ip adresse - kan jeg så finde indehaveren? Jeg kunne jo også bare skrive hele ip adressen på forsiden af min hjemmeside; men kan man tillade sig det?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-04 23:03 
Tror du kan på www.myip.dk
Spiller nu: Phantasy Star IV
bootsbootsSkrevet 21/01-04 23:19 
Hm... så fører ip adressen til noget der hedder K-net; men det er et forum/en forening der henvender sig til kollegier i Lyngby området, så jeg blev ikke meget klogere... Men det kan jeg selvfølgelig tilføje på forsiden af min hjemmeside..

Tak for hjælpen..
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 22/01-04 21:20 
Prøv evt. denne her!

Et link til en whois database for Europa
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
fearless popcornfearless popc...Skrevet 22/01-04 22:34 
Jeg er ikke inde i sådan noget, men er det lovligt?, så kan alle vel gå ind og se hvor man bor osv. ?
just plug it in.
bootsbootsSkrevet 22/01-04 22:58, rettet 22/01-04 23:02 
Selvfølgelig er det lovligt at gå ind og slå en ip adresse op. Man får bare ikke så meget ud af det. Hvis man f.eks. slår min ip adresse op, får man bare adressen på Tele2, hvor mit bredbåndsselskab (Cirque) hører under. For at få oplyst en rigtig adresse, skal man vist have en offentlig ip adresse, og er den offentlig, så er den jo tilgængelig for alle.... Ligesom jeg kan slå dit navn op i en telefonbog, ikke?

Iøvrigt har jeg også mulighed for at trace en evt. hacker (eller lign.) via ip nummeret med min Norton - og jeg kan dårligt tro at de opfordrer til ulovligheder....

EDIT: Iøvrigt tror jeg, at jeg har fundet min gæst nr. 5000. Efter at jeg tilføjede oplysningerne om Lyngby og K-net, har jeg fået en henvendelse. Nu skal jeg så bare have opklaret om alle brugere på K-net har den samme ip adresse. Hvis de har det, må vinderen være dén der først har henvendt sig. (Kan jo ikke rigtig gøre andet). Hvis de har fast ip adresse, ja så har jeg fundet vinderen...

Tak for hjælpen, Gutter...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig