X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Audio CD


Svar
rapsacrapsacSkrevet 19/01-04 12:50 
Er der nogle der erfaringer med SACD og eventuelt kan anbefale nogel gode rock-albums? Kan man overhovedet høre forskel når man har det rette udstyr i form af cd, forstærker samt højtallerne?
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
tastasSkrevet 19/01-04 13:27, rettet 19/01-04 14:15 
Da jeg testede de seneste højtaler som jeg endte med at købe, hørte jeg blandt andet en SACD af Bob Dylan - No Mercy Det var fantastisk. Efterfølgende købte jeg samme album på CD som jeg hører meget herhjemme (Yderst anbefalsværdigt album! - Der er nogle fremragende numre på, som er gode til at lytte detaljer med - ja faktisk bruger et bestemt nummer på denne hver gang jeg skal præsentere mine højtalere ;). . Selvom en del af numrene stadig rummer en fin klang og sprødhed, mangler det, det sidste for at nærme sig det jeg hørte på SACD.

Der er i hvert fald en forskel, men jeg tror også gerne at der skal noget godt udstyr til, for at dette bliver fremtræden.

Jeg er i hvert fald blevet så overbevist, at jeg selv skal have en SACD afspiller.
Ligeså snart jeg har fået købt en ny center i samme serie som mine front, går jeg igang med at samle penge ind til en SACD afspiller.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
yokanabsteryokanabsterSkrevet 19/01-04 15:38 
SACD Player...En normal 4min lydfil på en Compact Disk fylder ca. 60mb, fylder sacd mere eller foregår lydforbedringen i pre forstærkeren eller noget helt 4.....
Og så, hvor meget bedre lyder det; kan man straks høre det?
soon the world will be one big computer
Zzap!Zzap!Skrevet 19/01-04 16:45 
Svar: Noget helt 4.....
Mere uddybende, så er SACD digitalitet i sin reneste form. Det vil sige, at der er ikke noget med bytes og anden komprimering, det er simpelthen bare en "uendelig" strøm af bits.
Frekvensen af "1" bits bliver forøget, hvis amplituden skal hæves, og omvendt bliver frekvensen af "0" bits større hvis den skal sænkes.
Det minder faktisk en del, om den måde hjernens neuroner fungerer på.
Born to kill space
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig