X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox eller PS2


Svar
BomberBomberSkrevet 16/01-04 23:59 
Min lillebror skal konfirmes her til foråret. Og jeg vil gerne give ham en konsol i gave.

Men hvad skal jeg vælge??? Xbox eller PS2?

Det skal siges at han har en del PSone spil. Men hans PS one er gået i stykkker. Og at han har ingen DVD-afspiller.

Men hvad er bedst til en dreng på 14 år?
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
RaGeRaGeSkrevet 17/01-04 00:09, rettet 17/01-04 01:33 
Kommer helt an på hvilke spil han foretrækker, men det skal ikke lægges skjul på, at PS2'en har det største udvalg af spil.

Hvis man skal kigge på selve maskinen, så vinder Xboxen klart.

Bedre grafik, intern harddisk, klar til online-gaming pga. indbygget netkort (dog skal man have et XBL kit), 5.1 surround (in-game) i de fleste spil, har en bedre DVD afspiller og mange fede muligheder, hvis man chipper den og får en større harddisk i den, så har man næsten en multimedia konsol ;)

EDIT.

Du burde nok lave det indlæg under multiplatform, da man nok får de mest neutrale svar der *don't flame me*.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BomberBomberSkrevet 17/01-04 00:29, rettet 17/01-04 00:30 
ahhh okay...ja, jeg var også i tvivl om det skulle være et offtopic. eftersom der ikke er noget der hedder "xbox og PS2" ;-)

EDIT: men måske kan jeg lige få en flink moderat til at ændre det til multiplatform.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
jaesjaesSkrevet 17/01-04 00:58 
Det vil da næsten være oplagt at give ham en PS2, så han kan spille alle sine PSX-spil :)
BomberBomberSkrevet 17/01-04 01:01 
ja det var også min første tanke. Selvom de nok bliver lægt på hylden efter han for flere og flere PS2 spil. Men X-box er der jo også mange mulighedder i. Så det er spørgsmålet om de spil er så vigtige, hvis Xbox holder længere i længden.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KakarotKakarotSkrevet 17/01-04 01:04, rettet 17/01-04 01:06 
Tjaa... tænk på Halo2, Half Life2, Doom3 osv... De kommer nok til at holde i rigtig lang tid.. :)
"It´s not the power of the first that wins the fight. It´s the power of the will behind it"
quadquadSkrevet 17/01-04 01:05 
Til en knægt på 14 vil jeg anbefale en PS2. Uden tvivl.
Spiludvalget er så meget større og medmindre han er konsol-fanatiker er det begrænset hvad han vil få ud af de ekstra muligheder i Xboxen.
jaesjaesSkrevet 17/01-04 01:07 
Bomber >
ja det var også min første tanke. Selvom de nok bliver lægt på hylden efter han for flere og flere PS2 spil. Men X-box er der jo også mange mulighedder i. Så det er spørgsmålet om de spil er så vigtige, hvis Xbox holder længere i længden.

Det kommer an på genrerne. Der er en del PSX-spil, som det er svært at matche på PS2 og Xbox.
BomberBomberSkrevet 17/01-04 01:15, rettet 17/01-04 02:24 
Ja, jeg må indrømme at mig og min lillebror har brugt meget tid på Bust-a-move 2 til PSX. Det kunne selvfølgelig være sjovt at spille det mod ham igen. Så får jeg også lidt ud af gaven...hehe ;-)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig