X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill 2


Svar
GakuGakuSkrevet 12/01-04 17:54 
Hvilke version af silent hill 2 er den bedst. X-box eller PS2 versionen?
RaGeRaGeSkrevet 12/01-04 18:45, rettet 12/01-04 18:48 
De er egentlig meget identiske, borte fra, at Xbox udgaven indeholde det samme som Directors Cut udgaven på Ps2 (er den overhovedet udkommet herhjemme?). Mener også, at man har muligheden for at slå den der tåge effekt fra i Xbox udgaven, men er ikke helt sikker.

Jeg har kun prøvet Silent Hill 2 på Xbox flygtigt, så jeg ved ikke helt hvad du skal vælge. En ting er dog sikkert, at du ikke går galt i byen med spillet uanset hvilken version.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 12/01-04 18:47, rettet 12/01-04 18:48 
Det er det kornede filter man kan slå fra. Og det kan man også i DC-udgaven. Og det er selvfølgelig en synd at spille uden det.

Jeg vil mene, at det er ligemeget, hvad du tager. Controlleren er ikke vigtig for spillet og teknisk set er de vist ens. Jeg mener ikke, at Xbox-udgaven har surroundlyd, selvom det selvfølgelig havde været meget oplagt.

Hvis du er samler, så er det noget andet. PS2-æsken er vildt lækker, Xbox-æsken er vildt kedelig.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 12/01-04 18:51, rettet 12/01-04 18:55 
RJK >
Hvis du er samler, så er det noget andet. PS2-æsken er vildt lækker, Xbox-æsken er vildt kedelig.

Ja, det havde jeg sgu helt glemt at nævne. Coveret er virkelig lækkert og så får du desuden en *The making of Silent Hill 2* cd med og nogle klistemærker eller posters. Jeg tror bare, at den ikke ligefrem er at finde i diverse butikker, så man skal nok lede lidt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 12/01-04 18:55, rettet 12/01-04 18:55 
On topic:

Jeg er 99% sikker på, at jeg på et tidspunkt så en Silent Hill 2 Special Edition til PS2. I et specielt blodrødt papcover, der var anderledes end det normale.

Men når jeg siden har set Director's Cut udgaven, så er det bare i en normal, kedelig Platinum-plasticæske.

Er der tre udgaver til PS2 eller hvad?

(Standard, DC/Platinum, DC)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 12/01-04 18:58, rettet 12/01-04 19:02 
RJK >
On topic:

Jeg er 99% sikker på, at jeg på et tidspunkt så en Silent Hill 2 Special Edition til PS2. I et specielt blodrødt papcover, der var anderledes end det normale.

Men når jeg siden har set Director's Cut udgaven, så er det bare i en normal, kedelig Platinum-plasticæske.

Er der tre udgaver til PS2 eller hvad?

(Standard, DC/Platinum, DC)

Har aldrig set noget til det cover du beskriver, men lækkert lyder det i hvert fald :) Det kunne jo evt. være en limited edition, men har aldrig hørt noget om det, så.. Det skulle dog ikke komme bag på mig, at der findes flere varianter af æsken i Japan.
Sært, at jeg intet officielt har hørt fra Konamis side om en special edition udgave. Det var vel ikke herhjemme du har set æsken?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
RJKRJKSkrevet 12/01-04 19:02, rettet 12/01-04 19:03 
Det var skam i en Fona i Randers, at jeg så den. Men til 499,- lød den lidt dyr. Jeg havde aldrig set DC'en herhjemme dengang (lige omkring da den udkom), så jeg tænkte, at det bare var den.

Den var forseglet på en eller anden måde, så jeg kunne ikke komme til at se den ordentligt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 12/01-04 19:06 
Nu har du sgu gjort mig nysgerrig, skal lige undersøge det lidt nærmere.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
OkottaOkottaSkrevet 30/01-04 00:25 
RJK >
Jeg mener ikke, at Xbox-udgaven har surroundlyd, selvom det selvfølgelig havde været meget oplagt.

Xbox udgaven har DD 4.0 surround.

PS2 udgaven har et eller andet fake surround, som de kalder noget smart, som jeg ikke kan huske hvad er - noget med surround lyd med 2 højttalere (det står på spil æsken).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
KTCKTCSkrevet 30/01-04 00:38 
Så vidt jeg ved er mange teksturer også forbedret i Xbox-versionen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 30/01-04 00:44 
4.0 er vel også nærmest at betegne som fake-surround :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 30/01-04 00:46 
Er det dit endelige svar?

Du vil ikke bruge en liv-line nu?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 30/01-04 00:52 
Jeg synes bare det er ærgerligt, at mange af de spil der påstår at være i "ægte surround", ofte er alt muligt mærkeligt 3.0, 4.0 og den slags.

Udover at det ikke udnytter potentialet, så skal man også til at bakse med sin decoder for at få lyd i de forbigåede kanaler, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Så er det næsten nemmere med 2.0 -> Pro Logic... :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 30/01-04 00:57, rettet 30/01-04 00:58 
2.0 er Dolby Surround - 4.0 er Dolby Digital Surround - 3.0 er Dolby Digital 3.0 (har kun set det på Criterion's DVD udgivelse af Akira Kurosawa's The Hidden Fortress, men alligevel..)

Hvorfor du påstår at de ovenstående ikke er surround - det er jeg ikke helt klar over.

Det er jo ikke kun ægte f.eks 5.1 lyd, som er "rigtig" surround.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 30/01-04 01:01, rettet 30/01-04 01:01 
DD = Dolby Digital = en (digital) måde at overføre signalet på. DD siger egentligt ikke noget om noget som helst. DD kan være alt fra 1.0 til 5.1 (endda også 6.1, men det er en anden diskussion).

1.0 = 1 seperat kanal (mono)
2.0 = 2 seperate kanaler (stereo)
3.0 = 3 seperate kanaler
4.0 = 4 seperate kanaler
5.0 = 5 seperate kanaler
5.1 = 5 seperate kanaler (og subwoofer)

Et surroundsæt består af fem højttalere - center, 2 x front, 2 x bag (+ evt. subwoofer). Hvis der således er mindre end 5 kanaler, så får man ikke lyd i alle kanaler.

2.0 = stereo => Pro Logic ryger automatisk ud i de fem kanaler.

5.0 (eller 5.1) er, ud fra min definition, "ægte surround".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 30/01-04 01:01, rettet 30/01-04 01:02 
"Rigtig" surround kræver da minumum 5 højtalere.

EDIT: For langsommelig :)

Axelmusic rummer svaret (tryk på DVDens A-Z)
元気ですか。
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-04 02:33 
Surround må da kræve 4 højtalere så der kommer lyd hele vejen rundt om een. Center højtaleren og evt. også subwooferen må så betragets som en bonus.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 30/01-04 02:41 
Hvorom alting er, så er surround baseret på fem kanaler.

Om tre, fire, fem eller seks kanaler giver lyd "hele vejen rundt om een" er en håbløs diskussion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
OkottaOkottaSkrevet 30/01-04 10:54 
Dolby Surround har eksisteret siden engang i 70'erne, og det var inden rigtig, bl.a, 5 kanals-lyd, så at påstå at f.eks DD 4.0 er fake surround - well..
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
RJKRJKSkrevet 30/01-04 11:43 
Dolby Surround er jo heller ikke "ægte surround". Lad os ikke tage den diskussion igen...

Så har man også surround, hvis man tilslutter tre højttalere til et monosignal, eller hvad?

Det er netop herfor jeg har noget imod 3.0, 4.0 og hvad Xbox ellers ofte leverer (sikkert også PS2, men det har jeg ikke så meget erfaring med). Det udvander surround-begrebet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig