X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC- Problemer?


Svar
BlossomBlossomSkrevet 12/01-04 11:57 
Nu har jeg igen brug for et par kloge ord om min pc.
Da den gamle gik i smadder købte jeg en ny (billig-)pc.
1300 mhz, 40 gb, onboard grafik/lyd/netkort.
Den kører ad r.. til.

Den er langsommere end min gamle 450 mhz og engang imellem kommer der pludselig en fejlmeddelelse hvor der står (sådan cirka) dette: remote call procedure lukkede for tidligt. Systemet lukkes ned om: 59 sek (tæller ned) Gem alle data.
Denne fejlmeddelelse kan ikke lukkes eller noget og computeren lukker bare ned uden mulighed for at gøre noget.
Hvad er der galt???
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 12/01-04 12:02, rettet 12/01-04 12:08 
Tja.. Det første jeg ville gøre var at få den checket for vira! .. Jeg er (næsten) sikker på at du har én af slagsen..

EDIT: Du kan temlig sikkert ikke få lov til at køre f.eks. Norton Antivirus på PC'eren .. Men prøv lige at checke din PC vha. det online tool fra Norton .. (se link)

Norton Online Virus Scan
notatplayright
AmbyAmbySkrevet 12/01-04 12:08 
Jep det er blaster vira.
-Hent removal tool:
http://www.virus112.com/index.php?page=w32blasterworm

-Opdater din computer via Windows Update

- Installér virus skjold
http://www.free-av.com/ (gratis)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RonaldoRonaldoSkrevet 12/01-04 12:24 
Jeg går udfra at du kører med Windows XP?

Det er Blaster, en sød lille vira som udnytter et dumt hul i Windows.

Luk hullet med denne sikkerheds opdatering:
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Kør denne scanner/remover.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
jaesjaesSkrevet 12/01-04 12:28 
Det med at den er langsom, hvordan opleves det?
Min PC bliver nemlig nogen gange langsom. F.eks. så kan det tage lang tid, at skifte mellem to vinduer, eller hvis man markerer noget tekst, så kan der være forsinkelse på et par sekunder inden teksten bliver blå.
Har tjekket at de forskellige blæserer kører, og den luft som kommer ud af ventilationshullerne, er heller ikke varm.

Noget andet underligt er, at da jeg på et tidspunkt lukkede en af de åbne svchost.exe ned, så fik jeg det berømte blaster-nedtællingsvindue, men det er ikke dukket op efter jeg genstartede.
Jeg har MS-patchen, men måske fik jeg virus inden...
RonaldoRonaldoSkrevet 12/01-04 12:58 
jaes > Hent den Fix Blast, det scanner hele systemet for Blaster vira og fjerner det.

Det kan være at det virker langsomt fordi, at du ikke har installeret grafikkort driver, det ikke har fået tildelt nok ram, eller at den integreret grafik bare sutter. Det kan meget vel også være et varme problem.
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 12/01-04 14:45 
jaes ->

Foruden at checke din maskine for virus så vil jeg lige høre hvor meget ram har du i din maskine og opleves langsomheden kun når du skifter i mellem 2 bestemte programmer - i så tilfælde hvilke programmer snakker vi om ??
notatplayright
jaesjaesSkrevet 12/01-04 14:57, rettet 12/01-04 20:33 
Jeg har installeret nyeste driver (GF 4 MX 420). Jeg har 256 Mb RAM, og kører Win XP Home.
Min gamle, og meget langsommere PC havde ikke problemet. Der kørte jeg dog med Win XP Pro.

Det er en P4 2,4, og de skruer jo ned for hastigheden, hvis maskinen bliver for varm, så det kan sikkert godt være det. Men jeg ved ikke om det opleves på samme måde som på min PC.
Det kan både opstå efter ca. 10 min. til 1 times brug eller mere. Også selvom jeg kun har brugt tekstbehandling eller lign.

EDIT: Det er ikke kun mellem to bestemte programmer. Det kan også være bare jeg åbner en mappe, at det lige pludselig tager 10 gange så lang tid som normalt. Jeg synes ikke harddisken arbejder/lyder anderledes end normalt. Hverken når det sker, eller når alt kører fint. Men det kunne måske være en deffekt hardddisk.
VictorVictorSkrevet 12/01-04 15:05 
Har nogle gange også det samme problem som jaes. Hvis jeg f.eks bare skal åbne start kan det tage 10 sek. Har en Micromaxx computer med 512 DDR RAM 2.8 GHz, 128 MB Grafikkort købt i december, så det burde ikke være der problemet ligger. Kan heller ikke spille Halo, og jeg har tjekket for SpyWare en der kan hjælpe?
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 12/01-04 16:57 
Jaes : Prøv lige at checke din harddisk for "bad blocks"

Victor : Hvorfor kan du ikke spille det ? (hvor går det galt)..
notatplayright
montequillamontequillaSkrevet 12/01-04 17:00 
Problemet er en Virus, - Du kan fjerne den Via din BIOS ; Har selv haft samme problem :)
We Trust In You Epoch!
dchangdchangSkrevet 12/01-04 17:02 
Via bios'en? Hvordan det?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
VictorVictorSkrevet 12/01-04 17:02, rettet 12/01-04 17:04 
Den hakker som en i fanden :( Det der med BIOS ved godt hvad det er men tør ikke rode i det...

Kan Norton eller AVG ikke tage den?
BlossomBlossomSkrevet 13/01-04 10:33 
Jeg er oppe at køre igen for fuld skrue.
En formatering hjalp lidt på sagerne.
Træls at skulle start forfra med alting, men dejligt når det virker.
Mange tak for hjælpen ;-)
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
jaesjaesSkrevet 13/01-04 17:18 
Også tak herfra.

Må lige have kørt en Scandisc :)
VictorVictorSkrevet 13/01-04 17:22 
Hvor ligger ScanDisc i XP... Har lige fået XP Home så kender det ikke så godt :) Fjerner ScanDiasc så den der virus, eller?

Fatter vist hat af hvad jeg skal gøre :D
HardballerHardballerSkrevet 13/01-04 17:24 
Det med at den bliver langsom kan jo også have noget med at gøre at i ikke har slettet Temporary internet files i LAAAANG tid..
jaesjaesSkrevet 13/01-04 17:29, rettet 13/01-04 17:30 
Scandisc tester kun drev for fejl, defragmenterer din HD m.m.

Højreklik My Computer > Properties > Tools
PlaykidPlaykidSkrevet 25/01-04 19:34 
Jeg låner lige dette emne uden tilladelse :)

Nu er den gal med min lillebrors computer.

Ved opstart går den ikke ind i windows, men siger:

CMOS settings wrong
CMOS memory wrong

Efter man trykker videre kommer man så ind i windows, men skærmen blinker sort en gang i mellem.
Spiller nu: Halo 3
RonaldoRonaldoSkrevet 25/01-04 19:50 
Tryk på "del" under opstart, for at komme ind i BIOS Setup. Tryk F6 eller find menuen "Load Default Settings". Tryk F10 eller find menuen "Save end Exit".

Fejlen skulle gerne have forsvundet.
yokanabsteryokanabsterSkrevet 25/01-04 20:01 
Me to :)
Min comp. 600-mhz---win-2000---128mb-ram
Vil udover dens 1000 andre problemer lige pludselig ikke gå på nettet, hvad kan være galt...Kan det være blaster? Jeg har 2 gange fået en meddelse "System closing down by: Unorthorised user....Og så en nedtæling??!
Er der nogle vira programmer der fjerner de fleste nye vira?<Win2000 siger også at der er blevet erstattet vigtige vitale software componenter, med ikke microsoft uotoriserede componenter?!?!?
soon the world will be one big computer
PlaykidPlaykidSkrevet 25/01-04 20:08 
FreddiE >
Tryk på "del" under opstart, for at komme ind i BIOS Setup. Tryk F6 eller find menuen "Load Default Settings". Tryk F10 eller find menuen "Save end Exit".

Fejlen skulle gerne have forsvundet.

Jeg vil da gøre et forsøg, der kan forhåbenlig ikke noget galt?
(dumt spørgsmål egenligt, det kan der jo altid med PC'er;P)
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 02/03-04 21:04 
Tilføjer lige en vigtig detalje omkring min langsomme pc...

Ofte når jeg bevæger musen henover en menu eller et link på en hjemmeside, så er der stor forsinkelse på det stykke grafik eller tekst, der skal ændre form eller funktion. Får det nogle klokker til at ringe?
LessCDTLessCDTSkrevet 02/03-04 22:02 
Victor>
Hvor ligger ScanDisc i XP... Har lige fået XP Home så kender det ikke så godt :) Fjerner ScanDiasc så den der virus, eller?


Jeg kan satme heller ikke finde scan-disk i XP!? Jeg har fået den til at køre en gang "YES!" da den startede op, men er det umuligt at få den til at køre i programmet - har home edition
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-04 22:06 
Er der overhovedt ScanDisc i XP? Hvis jeg lukker min forkert ned og starter igen, er det et andet program der scanner den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 02/03-04 22:36 
Jep, er der.
Markered et drev du vil scanne.
Tryk højre museknappe, vælg Egenskaber/Functioner.
HardballerHardballerSkrevet 02/03-04 23:08 
Lige til det problem blossom havde (selvom det er løst;))

Jeg havde et lignende problem. Det løste jeg skam bare ved at installere mine drivers korrekt ;)
Den melder fejl pga. en systemfejl. I værste tilfælde skal der formateres.. Det hjalp jo også Boots ;)
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 03/03-04 00:36 
hvis den begynder at tælle ned mens man er ved at opdatere..

Start -> Kør (run) -> Shutdown -a -> Enter

så skulle den gerne stoppe nedtællingen!
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
HardballerHardballerSkrevet 03/03-04 00:43 
Hehe.. Hvad nytter det hvis det er en systemejl :)
PlaykidPlaykidSkrevet 03/03-04 16:23 
Jeg har bemærket at når jeg formindsker/maximere mine winduer gør den det i slowmotion, det er noget nyt den er begyndt på og det er virkeligt irreterende.
Norton finder ikke nogen virus, så hvad kan være galt?
Spiller nu: Halo 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig