X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CPU-Køler. Hvad skal jeg vælge?


Svar
BomberBomberSkrevet 04/01-04 21:35 
jeg skal have hjælp til en ny CPU køler. Da min larmer som en Harley. Men market er stort og hvad skal man vælge osv. Den skal være rimlig støjsvag. 21db og ned efter. Min PC er en P4 2,66GHz og jeg tror det er sokkel 478.
Så please hjælp mig.¨

Så bare fyr nogle link af...så ser jeg på det.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
KoludaKoludaSkrevet 04/01-04 21:52 
Uden TVIVL denne!!! sammen med det Reduction kabel..
Så kommer du nok under 15-16 DB med den ;)

NEXUS PHT-3600 Pentium-4 Silent Cooler
Hi-End SUPER SILENT Pentium-4 Cooler
Kraftig Alu SkiveTek profil med støjsvag blæser
2000 - 2500 omdrej./min., 21.1 CFM, max. 19 dbA
Ekstrem høj ydelse kombineret med meget lavt støjniveau
Understøtter alle Socket-478 Pentium-4 CPU'er

Til processorer under 3.06Ghz kan man benytte

NEXUS Noise Reduction Kabel for at reducere
omdrejningerne yderligere. Kr. 35,- pr. stk.
KUN KR. 195,- pr. stk.

Det hele kan købes her ;)
www.morgen.dk
CalleCalleSkrevet 04/01-04 21:54 
Jo jeg vil da anbefale denner her:

http://www.jack-dtp.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1003

Jeg kører selv med glacialtech, og min cpu ryger op på 50 grader på full load, mange synes måske det er meget, men jeg synes det er ok for den er meget støjsvag, og så er den jo billig!!!!

Men hvis du har røven fuld af penge så få dig et vandkølings sæt, det larmer ikke og cpu'en mærker ikke skyggen af at blive varm.
AmbyAmbySkrevet 04/01-04 22:03 
Nej men den lyder some en vandpibe, som Lone nede på hjørnet suger i... :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BomberBomberSkrevet 04/01-04 22:04 
Koluda >
Uden TVIVL denne!!! sammen med det Reduction kabel..
Så kommer du nok under 15-16 DB med den ;)

NEXUS PHT-3600 Pentium-4 Silent Cooler
Hi-End SUPER SILENT Pentium-4 Cooler
Kraftig Alu SkiveTek profil med støjsvag blæser
2000 - 2500 omdrej./min., 21.1 CFM, .....


15-16 lyder godt....

jeg har bare hørt at det der CFM skal være højt...Jo højere jo bedre. Men jeg ved slet ikke hvad det er. :(
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
dRxLdRxLSkrevet 04/01-04 22:21, rettet 04/01-04 22:23 
Den linkede køler holder min P4-2400MHz under 30grader ved 1400 omdrejninger/min. Ved de omdrejninger er støjen ifg. grosisten helt nede på ca.10-11dB, hvilket jeg kan understøtte ved at sige at den forekommer helt lydløs selv når det støjdæmpende kabinet er åbent.

edit: nu med link
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 04/01-04 22:31, rettet 04/01-04 23:03 
Cubic feet min. altså hvor mange kubicmeter luft den flytter i minuttet.

Jo højere dette tal, jo højere omdrejninger normalt, og derfor højere støj :(
KoludaKoludaSkrevet 04/01-04 22:44, rettet 04/01-04 22:45 
dRxL >
Den linkede køler holder min P4-2400MHz under 30grader ved 1400 omdrejninger/min. Ved de omdrejninger er støjen ifg. grosisten helt nede på ca.10-11dB, hvilket jeg kan understøtte ved at sige at den forekommer helt lydløs selv når det støjdæmpende kabinet er åbent.


Hvis han montere det kabel nedsætter han også omdrejningerne også er han sikkert også dernede omkring.

De 19db er jo MAX på den blæser.
Og selv med nedsat hastighed flytter den med garanti rigeligt luft til at køle den CPU.

Skal også lige nævne at den nexus blæser der sidder på den , har nogenlunde samme data som en PAPST 92mm blæser har ;)
dRxLdRxLSkrevet 04/01-04 22:48 
Prøv at kigge på det kobberkøleelement der følger med "min" blæser, jeg tror mest af alt at det i kombination med den intelligente temperaturstyring er årsag til at man ikke kan høre min cpu køler.

intelligent temperaturstyring
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 04/01-04 23:01 
Enig, men dit lave støjniveau har sikkert også en del med den PAPST blæser der sidder på den at gøre...
dRxLdRxLSkrevet 04/01-04 23:11 
En ting er dog sikkert, at "min" (egentlig webconsults) løsning ikke kan konkurrere på prisen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KoludaKoludaSkrevet 04/01-04 23:15 
Nej, men sikkert også noget af det bedste på markedet.
Så hvis man skal have en HELT lydlløs PC er det er rigtigt godt valg.... :)
BomberBomberSkrevet 05/01-04 18:56, rettet 05/01-04 18:56 
Okay jeg prøver mig frem...nu har jeg læst lidt på sagen. Og MIST er rigtig gode, men jeg prøver mig frem, ellers har man vel lov til at returnere den hvis den ikke passer.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
jaesjaesSkrevet 11/01-04 03:53, rettet 11/01-04 03:53 
Kan det overhovedet betale sig at bruge blæsere som larmer mindre end ca. 22-24 dB? Er det ikke det samme som det en harddisk støjer, når den ikke er i brug?
Det forudsættes selvfølgelig, at man så ikke har støjdæmpet sin harddisk...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-04 04:52 
Okay, nu vi er ved emnet, så vil jeg også gerne spørge om hjælp.
Jeg har en AMD Athlon 1700+ 1466MHz som jeg efterhånden synes larmer rimelig meget. Hvilke dejlige støjsvage kølere kan I anbefale til den?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dRxLdRxLSkrevet 11/01-04 10:03, rettet 11/01-04 10:03 
Apropos dæmpning af harddiske vil jeg gerne lige minde om disse to dejlige rammer som jeg har til salg:

De er indiskutabelt gode, prisen kan vi snakke om.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CalleCalleSkrevet 11/01-04 10:37 
Azalon >
Okay, nu vi er ved emnet, så vil jeg også gerne spørge om hjælp.
Jeg har en AMD Athlon 1700+ 1466MHz som jeg efterhånden synes larmer rimelig meget. Hvilke dejlige støjsvage kølere kan I anbefale til den?


Jeg har den samme processsor og jeg bruger en clacial tech køler til 05 kr. min cpu holder sig på de 30 når den bare står og ved fuld boost kommer den op på 50, og de larmer ikke så meget syns jèg.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig