X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rare going down?


Svar
ValkyrieValkyrieSkrevet 30/12-03 14:59 
Jeg læste den her post på teamxboxs forum, som indeholder kommentare fra Ex-Rare udviklere, og det de siger er ikke særligt godt!

Hvis det er sandt, så lyder det som om at der seriøst er problemer hos Rare!

Den PDZ lead designer de taler om, er ham der started Zoonami(www.zoonami.com)

Det er virkelig surt det her! Så er spørsmålet så bare om Rare stadig har kvalitet og Ghoulies var en fuser - Eller de er helt på vej ned!:(

Teamxbox post
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 31/12-03 13:51 
Svært at sige - RJK snakkede vist engang om at Rare var stærkt overvurderet, bl.a fordi et blad havde givet et af Rare's spil, 100% i overall score, i en anmeldelse.

Så Rare må naturligt nok være et overvurderet firma, hvis spil aldrig har været helt så gode, som folk har gjort dem til.

Når nu Rare kommer med Perfect Dark Zero, og spillet er bedre end Perfect Dark, så vil jeg ha' lidt mere tiltro til Rare igen - jeg er nemlig heller ikke faldet i svime over alle deres andre spil, og synes egentligt bare at de har lavet et par gode spil; Altså - for mig er Halo et langt bedre spil, end Perfect Dark f.eks.

Hov - jeg kom til at bruge ironi, i noget af det jeg skrev, og det jeg egentligt bare ville sige er, at jeg tilkendegiver og accepterer, at Rare laver virkeligt gode spil - jeg falder bare ikke personligt helt og aldeles i svime over dem; De har bare været gode spil for mig, men åbenbart ikke helt gode nok, for jeg har aldrig gidet at gennemføre dem - Conker's Bad Fur Day, tror jeg nok at jeg gennemførte.

Jeg har det nok med Rare, som jeg har det med japanske spil - nogle af dem har været okay gode, men resten interesserer mig ikke.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
The BruceThe BruceSkrevet 31/12-03 14:39, rettet 01/01-04 06:40 
Det lyder sgu meget overbevisende, dét som de enkelte fortæller om den lidt forkvaklede, indavlede struktur hos Rare!

Det er synd og skam, hvis de går ned! Jeg ser skam stadigvæk frem til PDZ, men ikke i nærheden af så meget som jeg tidligere har gjort....!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
ValkyrieValkyrieSkrevet 31/12-03 17:21 
Det er Rare vi taler her om! En af de mest succesrige UK udviklere nogensinde! Goldeneye i 97 var det største fremskridt siden Doom, mange år tidligere!

Nintnedo 64 årene - Det var virkelig en underlig tid. Nintendo blev skrottet af alle! MGS blev skrottet, FF blev skrottet, og der blev udgivet få spil!

De bliv kritiseret for at have stor mangel på inovation, da Banjo-Kazooie kom ud f.eks. blev der råbt Mario rip-off!

Men de har lavet så mange fede spil før det! Nogen der har prøvet Battletoads, Jetpack(mini game også i DK64) og spil som sabre wulf?

Jo helt klart hvis vi kigger på deres timeline, har de lavet crap, men der har så mange andre os!

De havde bare så mange gode spil til N64! Jeg kan huske at jeg havde dem allesammen.. Og mange fra Nintendo, men ingne 3 party! Men alligevel... Donkey Kong 64, Banjo-Kazooie/Tooie, Conkers BFD, Diddy Kong racing, Blast cops, goldeneye, perfect dark og jet force gemini var alle perler! IMO! Kun Killer Incstinct Gold og Mickey Speedway blev kritiseret! Ifølge nogen rygter om Killer Incstinct var det fordi at spillet kun var i udvikling i 3 måneder, og N64 havde stor mangel på launchspil! Og Mickey speedway var et projekt som Nintendo tvang over Rare, som de ikke ville lave!

Som... Mere eller mindre en fan af deres spil synes jeg det er sørgeligt! Og ja, jeg er enig i at Halo er bedre end Perfect Dark! Men Perfect Dark har så mange ting som Halo ikke har! Andre kvaliteter!

Og nu bliver det regnet ned over dem! Først Starfox Adventures, nu Ghoulies - RIP Rare?

Det er surt! Jeg ville tilhver en tid have troet at PDZero ville kunne slå alt online når det kom til Doom, Half-Life, Farcry, STALKER etc... Det er virkelig surt!

At alle de talentfulde mennesker skulle være gået deres vej, blive fyret og endda bliver dårligt betalt!
Well crucify the insincere tonight...
JoachimMAJoachimMASkrevet 01/01-04 03:31 
Hvis det er sandt, kan Nintendo ikke ligefrem beskyldes for at have lavet en dårlig forretning:)
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 10:37 
For meget success, nogle rige idioter der kører showet. Det er slet ikke Ninendo's eller Microsoft's fejl, men smart nok af Nintendo at få dem sniget over på Microsoft. Kameo skulle vist være droppet, og ingen PDZ denne generation. Ghoulies og Conker er hvad det blev til. Jeg vil helst bare have mine gamle Rare-minder, de må gerne forsvinde nu. Der er ingen som burde spille det lort de har udgivet på det seneste.
OkottaOkottaSkrevet 02/01-04 11:59 
Hvor har du læst, at Kameo er blevet droppet?

Link?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 02/01-04 12:19, rettet 02/01-04 12:19 
Kameo er ikke blevet droppet. Det er sat til udgivelse engang her i foråret. Der er heller intet der tyder på, at PDZ ikke skulle udkomme i denne generation. Det var svjh Eurogamer der gisnede om, at PDZ først vil blive udgivet i 2006.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
MajorPMajorPSkrevet 02/01-04 13:10, rettet 02/01-04 13:11 
Ja FreddiE, nu er Grabbed by the Ghoulies nu ikke et skodspil! Spillet er bare alt for trivielt, men de første 30 minutter bliver man sgu' underholdt. Det kan godt være, at spillet ikke når andre Rare-titler til sokkeholderne, men som sagt: Grabbed by the Ghoulies er ikke dårligt - mere middelmådigt.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RonaldoRonaldoSkrevet 02/01-04 13:41, rettet 02/01-04 14:27 
Ghoulies og Starfox Adventures er B-spil, de er meget glade hvis gamere betragter dem som middel.

Jeg prøver at finde et link, det er selvfølgelig intet officielt.

edit: intet link, det var dog fra samme sted som link'et i denne tråd.
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/01-04 14:18 
Satans det er bare surt:( Ville egentlig hellere have set dem gå ned med flaget oppe istedet, for at blive en udvikler med middel spil:(

Jeg har ikke spillet SFA, men fik ikke det indstryk af at det var et dårligt spil? Bare at det var hæmmet af at være en N64 port! Hvis det virkelig var kommet ud dengang, hvor crystal og saber stadig var main characters, ville det så have været dårligt?

Ghoulies - Det var et spil designet til børn, det kom ud på halloween og de kørte nogen kampagner omkring spillet den dag. Det er bare simpelt beat em up til børn... Ikke noget en 32 anmelder og hardcore gamer, kan nyde, men små børn kan!
Well crucify the insincere tonight...
JoachimMAJoachimMASkrevet 02/01-04 20:22, rettet 02/01-04 20:23 
At et spil henvender sig til børn er ikke nogen kvalifikation for at et spil ikke behøver at være godt. Derfor er det også noget pjat at sige, som mange har sagt, at Ghoulies var et "børnespil" og derfor kan "voksne gamere" automatisk ikke nyde det. Det er ikke nogen undskyldning for at lave noget bræk.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/01-04 13:56 
Det var aldrig bræk. Det var bare simpelt... Men det er mange børn ligeglade med! Spillet er fyldt med humor, og ting at lave... Det er bare ikke udfordrende - Fordi det er et børnespil! Udgivet på halloween, til børn!
Well crucify the insincere tonight...
MajorPMajorPSkrevet 03/01-04 15:25 
Så vidt jeg ved FreddiE, så er 50 % middel?

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/914939.asp

http://www.playright.dk/arkivtitel.php?id=14659
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RJKRJKSkrevet 03/01-04 15:36, rettet 03/01-04 15:39 
På grund af karakterskalaernes opbygning, så kalkulerer vi faktisk 60-65% som "middel" i Arkivet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MajorPMajorPSkrevet 03/01-04 15:40 
Aha... Tror ikke ligefrem, at GameRankings.com også gør sådan.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
NaieraNaieraSkrevet 03/01-04 15:43, rettet 03/01-04 15:46 
Men du kan bide spids på, at langt de fleste blade gør sådan. Det vil sige, alle dem der ikke gør som "os" (Vurder) eller Edge...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 03/01-04 15:44, rettet 03/01-04 15:45 
GameRankings har et system hvor der ikke er gjort noget, for at få de forskellige skalaer til at "passe sammen".
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig