X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Digitalkamera.


Svar
BomberBomberSkrevet 26/12-03 22:15 
Hej.

Jeg skal have nogle råd og tips til at købe et nyt digitalkamera. Og hvor det er billigts at købe henne.

Mine minumumskrav er:

3 millioner pixels
godt med hukommelse (eller mulighed for at udvide)
oplader og genopladlige batterier.
zoom ved jeg ikke så meget om.
Men prisen må ligge på mellem 900-1400 kr.

Mærket betyder ikke så meget, men det må godt have en pænt design (sølv-farvet)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
BomberBomberSkrevet 27/12-03 17:20, rettet 27/12-03 17:21 
Nu fandt jeg selv et kamera. Det koster 1700 kr. i Bilka. Og på denne hjemmeside koster det 1945 kr.

Er dette et godt køb (hvis jeg køber det i bilka)
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
jaesjaesSkrevet 27/12-03 19:00 
Det vigtigste er objektivet.
Jeg ville ikke turde købe et Dantax uden at have hørt/læst om det.

Du går som regel ikke helt galt i byen hvis du køber Canon, Nikon, Olympus eller Minolta.
Du kan godt finde et fint 3 MegaPix og et 128 MB hukommelseskort til ca. 2000 kr.

Det letteste er nok, at du laver en søgning på edbpriser.dk, med dine ønskede kriterier (gå ind under kameraer først).
BomberBomberSkrevet 27/12-03 20:28 
Nu er jeg af den opfaffelse at "mærker" ikke har nogen betydning. Da alt bliver lavet samme sted, sågar nogen gange på samme fabrik. SÅ levetiden på et canon er ikke længere på et der hedder Dantax eller noget helt tredje. Taber man et canon ned på asfalten går det også i stykker. Og der er jo 2 års garanti unanset mærke.
*But...it is written if the Evil Spirit arms the Tiger with claws Brahman provided wings for the Dove Thus spake the Super Guru*
jaesjaesSkrevet 27/12-03 20:37 
Det har en betydning når det kommer til digital-kamera, da de kendte producenter som regel sætter gode objektiver i deres kameraer, hvor i mod det ikke altid er tilfældet i no-name kameraerne.

Levetid, hvem taler om levetid? ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig