X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PDO impressioner


Svar
3of193of19Skrevet 22/03-03 16:16, rettet 22/03-03 17:27 
Så kom endelig mit Panzer Dragoon Orta med posten i morges.
Grafisk må man virkelig tage hatten af for Smilebit. De er uden tvivl den udvikler der forstår at presse Xboxen mest. Jet Set Radio Future var det første spil til Xbox der fik mig til at måbe og PDO er simpelthen bare overvældende teknisk set. Til dem der kun har spillet demoen: You ain't seen nothing yet, mate! Den første bane blegner totalt til de senere baner (er nået til bane 7 indtil videre).

Spillet har tre sværhedsgrader; jeg har kun spillet i normal mode indtil videre og spillet er en god udfordring. Ikke oversvært, men heller ikke for nemt.

Spilsystemet har fået et stort løft siden de dog ret simple Panzer Dragoon og PD Zwei. Basisopskriften er den samme, man flyver en langs en bestemt bane og kan så egentlig kun undvige undervejs. Trykker man skudknappen kort skyder Orta med sin pistol, hvilket kan bruges til skyde missiler o.lign. ned. Holder man knappen nede, kan man markere fjender med en homing laser, der affyres når man giver slip (som i f.eks. Rez eller Omega Burst). Derudover har man et radar som viser hvor fjenderne er. Fjender angriber fra alle sider, et tryk på L/R tasterne roterer synsfeltet 90 grader, trykker man begge samtigidt vender man 180 grader. Dog kan man ikke undvige medmindre man ser fremad, så man må prøve at skyde ned hvad der bliver smidt henimod én.
Ligesom i Zwei er der nogen steder undeverjs hvor man kan tage forskellige ruter, samt bruge Berserk, en slags smartbomb der oplades ved at skyde fjender ned.
Influx fra PD Saga kommer fra at dragen nu kan morfe mellem tre forskellige former (Basic, Heavy og Glide Wing), som hver har deres fordele og ulemper. Bestemte fjender efterlader såkaldte "gene bases" som bruges til at levele dragen op. Giv agt: Kun den form man er i når man samler gen basen op profiterer. Der giver mulighed for at lægge spillestil lidt forskelligt, men kan også give problemer, da man i kampens hede kan komme til at opgradere en form man ikke ønsker opgraderet.
Spillet har taget lidt fra Starfox/wing/Lylatwars serien med Glide systemet. I Basic og Glide Wing form har man mulighed for at accelerere eller bremse, hvilket kan bruges til at crashe fjender, undvige angreb samt at udmaneuverere modstandere under bosskampe, for at snige sig ind på svage punkter som kan angribes.

Handlingen fortsætter Panzer Dragoon mythologien på en fascinerende måde. For at få fuldt udbytte kræves det nok at have gennemført Panzer Draoonn Saga, men jeg tror også at nye spillere vil kunne nyde den (jeg vil ikke spoile mere her for gamle fans, bare vær forberedt på nogle spændende twists).

Udover hovedspillet på 10 episoder kan der i Pandoras Box åbnes at hav af ekstra optioner, samt nogle minispil hvor man ser handlingen fra andre synsvinkler. Dem har jeg ikke beskæftiget mig så meget med endnu, men Imperial Boy spillet er ike lige min kop te, da køretøjets styring er ret uintuitivt. Der kan også åbnes for PC versionen af det oprindelige Panzer Dragoon (har jeg ikke set endnu), man kan se CGI film fra forskellige Panzer spil, bladre i en encyklopedi.... En masse godt!
ComradeComradeSkrevet 22/03-03 17:22 
Jeps, et kanont fedt spil! IMO er første bane faktisk den med den mindst pæne grafik!
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/03-03 18:52 
Fedt at der er andre der godt kan sætte pris på simpelt gameplay.... Ved jeg godt der er men de fleste Xboxer vil ikke have det:(

Salgstallene er bare så dårlige i USA og Japan at det gør ondt!

Men det må jeg se at få fat i:P

3of19-Det der Imperiel Boy, tror jeg har læst om det, men rider man bare ikke på en drage ligesom i ortahistorien?
Well crucify the insincere tonight...
3of193of19Skrevet 23/03-03 01:34 
Nej, man flyver en lille maskine. For at stige til vejrs skal man trykke A, hvilket giver en lidt rodet kontrol IMO.
RJKRJKSkrevet 04/04-03 01:04 
Jeg skulle liiige prøve mit PDO og pludselig var det efter midnat og jeg var kommet til sidste bane.

Jeg er fuldt ud tilfreds med spillet og det siger en del, da forventninger var relativt høje. Jeg husker stadig da min redaktør på GameZone skulle ned til den første demonstration af Xbox (jeg tror det var i Frankrig sammen med bl.a. Peter Molyneux) og han spurgte mig, hvilke spil han skulle holde øje med. Jeg svarede vist noget i retning af "Halo og DOA3 ser da fornuftige ud, men det spil du virkelig skal kigge efter er uden sammenligning: Panzer Dragoon Orta".

Og jeg synes helt ærligt nu, at jeg havde ret. Det er første gang Xboxen for alvor imponerer mig - måske fordi PDO er det første spil på konsollen der både teknisk og kunstnerisk er rigtig godt - og samtidig er det sjovt at spille.

Javist har det sine mangler - uanset hvad I siger er det stadig en simpel railshooter - men det har fænget mig ulig noget andet Xbox-spil og allerede nu er det den titel jeg har brugt mest tid på på "frivllig basis".

Kudos Sega. Igen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/04-03 07:13 
Ja, jeg har også givet min første 6/6 overall til dette spil.
Det er faktisk så gennemført, at der i mine øjne ikke er noget, der "svigtet" i udviklingsprocessen.

Min anmeldelse af spillet:

Ikke for at reklamere, men her er den...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 04/04-03 07:18 
Public EnemY >
Fedt at der er andre der godt kan sætte pris på simpelt gameplay.... Ved jeg godt der er men de fleste Xboxer vil ikke have det:(

Umiddelbart simpelt gameplay, ja. Nemt at gå igang med, men svært at mestre - gameplay, som vi elsker :)

Salgstallene er bare så dårlige i USA og Japan at det gør ondt!

Det fatter man jo ikke, men det er nok ikke alle, der er til arcade-action på rails...

3of19-Det der Imperiel Boy, tror jeg har læst om det, men rider man bare ikke på en drage ligesom i ortahistorien?

Nej, det er man ikke, og jeg vil give 3of19 ret i, at styringen ikke er så logisk her, men på en Moon Lander-agtig måde er det faktisk fedt.
Selv om denne sidehistorie ikke er af samme kvalitet som resten af spillet, så er den til gengæld ret afvekslende.
Har gennemført den :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 04/04-03 08:31 
Jeg så det for første gang i går og har haft lidt mulighed for at spille det på en projektor, men er umiddelbart ikke grebet af det. Jeg vil gennemføre det og se hvad jeg synes.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 04/04-03 16:39 
Jeg har nu besluttet mig for at spillet sucks omtrent lige så meget som REZ. Det er i hvert fald ikke noget jeg har lyst til at bruge mere tid på.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ValkyrieValkyrieSkrevet 05/04-03 00:05 
Hvorfor???

Fordi du ikke kunne klare det?:D

Tja.....

Det fik jo også 7 i Edge... Så stort blev det åbenbart ikke, men Smilebit er da ikke helt uden skill! Det er 3 gang de laver et godt japansk spil!:) JSRF var fedt, og Gunvalkyrie var rimeligt underligt, men også ret fedt på sin egen måde IMO!
Well crucify the insincere tonight...
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 00:34 
Public EnemY >
Det fik jo også 7 i Edge... Så stort blev det åbenbart ikke

Hvornår stopper du med det der? Edge er ikke nogen bibel. Det er ikke kun deres mening der indikerer, om et spil er godt eller skidt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-03 00:38 
Åhh... naaarj, ikke den debat igen... >;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 05/04-03 00:43 
Beklager, men jeg kan ikke lade være med at lægge mærke til, og blive en smule irriteret over, at PE altid skal konkludere ud fra Edges anmeldelser...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig