X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konami-historie


Svar
RJKRJKSkrevet 15/12-03 12:53, rettet 15/12-03 12:53 
Fodbold-delen af den...

Winning Eleven (WE)/Pro Evolution Soccer (PES) og International Superstar Soccer (ISS) er Konamis hovedfodbold-serier og det er tydeligt, at de på et tidspunkt stammer fra samme grundkerne.

Så hvilket spil er denne kerne?

Jeg husker at jeg for en del år siden - før der var ISS til PS1 og N64 - spillede et arcadefodboldspil, som i min erindring var meget lig de tidligere ISS-spil. Godt nok var det vist i 2d, men alligevel.

Nu er jeg så faldet over en "Soccer Superstars" arcademaskine (som jeg desværre ikke lige har mulighed for at afprøve). Det er et Konami-fodboldspil fra 94-95. Er det mon det jeg snakker om? Er det dét fodboldspil jeg spillede for længe siden og som dannede grunden for ISS/PES/WE?

Nogen der ved det?

Jeg har desværre ikke lige nogen billeder af maskinen, men den er magen til Konamis Run & Gun - hvis det siger nogen noget? Altså det er en hvid fire player-maskine med to skærme direkte ved siden af hinanden (ikke på skrå, som nogle udgaver af Run & Gun).

Anyone?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 15/12-03 13:55 
ISS spillene til SNES er nok den grundkerne du leder efter. Generelt har spillene mest til fælles med de senere N64 spil, men svjv er det af denne serie ISS Pro til PSX udsprang.
RJKRJKSkrevet 15/12-03 14:10 
Jeg spørger så også om:

Hvordan passer så Soccer Superstars ind i historien? Og har det overhovedet noget med den at gøre?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 15/12-03 18:46 
Det ville da være interessant og kigge creditsskærmen igennem. Måske er det Major A folkene der har lavet Soccer Superstars inden de lavede ISS spillene? Jeg har søgt lidt, men kunne ikke umiddelbart finde nogen sammenhæng.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig