X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GINST_001_1234_4201.EXE


Svar
bootsbootsSkrevet 11/12-03 18:36, rettet 11/12-03 18:38 
Nogen der kender dette? Hvordan hulen slipper jeg af med det, og er det "farligt"? Hjælp mig NU!!! Please...
Ligger i windows temp/fsg_temp - og jeg kan ikke slette det, da "adgang nægtet, da kildefilen kan være i brug". Hvad gør jeg???
Det er min firewall der har advaret mig, og jeg har "blocked" den; men hvad nu. Egenskaber: Trickler.exe???
HardballerHardballerSkrevet 11/12-03 18:51 
Find et program der hedder housecall, brug det.. lad den finde fejl, og så sletter du bare.. den sletter ting som jeg ikke kunne gøre manuelt.. Men den spørger dig først, så du skal godkende slettelsen :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-03 19:33 
Her finder du Housecall som scaner din pc online, det tar lidt tid, men det virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 11/12-03 20:31 
Trickler.exe er en del af Spy-Ware programmet Gator. Download og kør Ad-Aware.
bootsbootsSkrevet 11/12-03 20:52 
Har fundet ud af det. Jeg startede i fejlsikret tilstand og slettede dét der lå i windows/temp. Nu er den OK igen. Virusscanneren på nettet nyttede ikke noget. Den kunne ikke se gator programmet. Heller ikke mit virus program - det er vel egentlig heller ikke en virus. Nogen der ved om der er gjort nogen skade? Kan de have opsnappet passwords eller andet? Lader til, at jeg fik det i går; men først i dag, da jeg startede maskinen op, råbte min firewall vagt i gevær. Så kan der vel ikke være sket noget, vel? Hvad gør gator egentlig?
jaesjaesSkrevet 11/12-03 22:21 
Det sporer din færden på nettet, og sælger oplysningerne videre, så f.eks. firmaer kan tilpasse pop-up reklamer osv.

Hvis du f.eks går meget ind på firma A´s hjemmeside, så kan firma B sørge for, at i samme øjeblik, så popper der en reklame for deres firma op.

Desuden så beslaglægger det ca. 5 MB af din hukommelse.
Du kan se om det er installeret, ved at trykke Ctrl + ALT + Delete, og kigge under processor (Win XP).
Så vidt jeg husker, så slettes det ikke ordenligt manuelt, og man skal bruge Ad-Aware eller lign. støvsuger :)
PlaykidPlaykidSkrevet 11/12-03 22:28 
Nu vi er ved underlige filer, er der så nogen der kan fortælle mig hvad ctfmon.exe er?
Opdagede den for et par dage siden, men intet ser ud til at brokke sig over den, men den plejer ikke at være der svjv.
Spiller nu: Halo 3
jaesjaesSkrevet 11/12-03 22:31 
Det letteste er at copy/paste filnavnet på Google.
9/10 gange finder man en god forklaring på under et minut :)
PlaykidPlaykidSkrevet 11/12-03 22:36 
Havde jeg ikke lige tænkt på:)
Det var vist ikke så slemt igen:)
Spiller nu: Halo 3
bootsbootsSkrevet 11/12-03 22:50 
jaes >
Du kan se om det er installeret, ved at trykke Ctrl + ALT + Delete, og kigge under processor (Win XP).
Så vidt jeg husker, så slettes det ikke ordenligt manuelt, og man skal bruge Ad-Aware eller lign. støvsuger :)

Jeg har WinME, så det kan jeg ikke; men jeg kan ikke se spor af det nogen steder, og der er kommet mere plads på min Harddisk, så mon ikke det er væk?
yokanabsteryokanabsterSkrevet 11/12-03 23:39 
Min computer er efterhånden fyldt til randen med lo** :)
Det tager 10 at starte den og filerne lukker gerne et program efter jeg har siddet og lavet hjemmeside i 4 timer uden at save....Bottom line, er der nogle der kan anbefale et all-round gratis virus/spy-ware fjerner program?
soon the world will be one big computer
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 12/12-03 00:43 
Et program som er meget bedre en Ad-aware! jeg bruger også selv ad-aware men SpyBot finder mange flere end ad-aware og så er SpyBot FreeWare!! :D håber i kan li' det!

Download HP
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
jaesjaesSkrevet 12/12-03 18:25, rettet 12/12-03 18:25 
Det kommer også lidt an på, hvad det finder, så man ikke behøver at sidde og tjekke bagefter :)

Ifølge download.com´s bruger-reviews, er Ad-Aware (freeware-udgaven) lidt bedre, men jeg har da hørt om SpyBot, og skal da have det prøvet :)

Ad-Aware findes som sagt i en gratisudgave, og det kan det basale. Jeg savner i hvertfald ikke flere funktioner.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig