X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Copy Control - Kan det brydes ?


Svar
SquareSquareSkrevet 04/12-03 17:44 
Jeg er ved at ligge alle mine cd'er ind på min computer ved hjælp af Windows Media Player 9, da jeg kommer til tv2's nyeste som har Copy Control. Når jeg ligger den i, starter den i sin egen afspiller, og andre programmer vil ikke acceptere cd'en som musik.

Er der noget jeg kan gøre, så jeg alligevel kan få den konverteret til mp3 eller andre filer og lagt ind på computeren ?
It's only a state of mind.
DizzyDizzySkrevet 04/12-03 18:07 
Nu er det jo ligesom ulovligt at bryde copy control, så jeg tror du må prøve google, her vil du da sikkert kunne finde nogle prg der kan hjælpe ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
MrCaseMrCaseSkrevet 04/12-03 18:20 
det sjove er at sådan nogle copy control ting er faktisk ikke cd'er. Læg mærke til at der ikke er det traditionelle CD-logo på æsken, eller diske... :) Philips sagde nej...
Have you considered sucking less?
GatmanGatmanSkrevet 04/12-03 18:32, rettet 04/12-03 18:33 
Forleden fik jeg en Now 6-CD foræret (Kunne ikke finde på at købe skidtet selv. Uf!). Noget skulle den jo bruges til, så jeg prøvede at rippe en skæring med mit vanlige musikkonverteringsprogram. Selv om skiven er beskyttet med Copy Control var resultatet positivt. Ingen fejl i lydfilen.

Hvis dette indlæg strider mod forummets reglement, så slet det venligst.

Hentes her. Det er freeware.
MadsMadsSkrevet 04/12-03 18:37 
MrCase >
det sjove er at sådan nogle copy control ting er faktisk ikke cd'er. Læg mærke til at der ikke er det traditionelle CD-logo på æsken, eller diske... :) Philips sagde nej...

Jo, det er faktisk CD'er.

Da Philips introducerede Compact Discs i de sene 80'er blev der lavet en standard for hvordan CD-kvaliteten skulle være, alle de CD'er blev påklisteret med logoet(Compact Disc - Digital Audio logoet).

EMI's copy controlled discs er bare så anderledes, at de ikke fik lov til at bære dette logo (da Philips er imod det) - så EMI valgte at være åbne omkring emnet, og lavede deres eget copy controlled disc logo.

Så det er rent faktisk stadig en CD
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
DizzyDizzySkrevet 04/12-03 18:46 
Philps er ret seje på det punkt, læste at de var ved at lave en cdafspiller/brænder, der kunne bryde disse kopisikringer.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
RJKRJKSkrevet 04/12-03 19:22 
Loven siger så vidt jeg ved, at man ikke må bryde kopibeskyttelsen, hvis det er "besværligt" at gøre det.

Så kun ikke-besværlige løsninger accepteres.

(Vi elsker dansk lovgivning ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SquareSquareSkrevet 04/12-03 19:28 
Efter Gatmans indlæg prøvede jeg lige at starte dBPowerAMP op igen, og nu ville den mærkeligt nok gerne kopiere numrene over på min harddisk.

Og så var det ikke engang besværligt.. :)
It's only a state of mind.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig