X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soft gun pistol - hvad er bedst?


Svar
FourDFourDSkrevet 02/12-03 14:20 
Ja, nu står jeg her med nogle penge, og har lyst til at bruge dem på noget andet end spil (:O).
Og mange af mine venner har softguns. Har altid gerne ville eje en men har aldrig taget mig samme til at købe en.

Nogen herinde der har en Softgun pistol som de vil anbefale? (manuel. Er selv lidt interreseret i en Walther P99)
kig evt. på www.rodes.dk

Og så en helt anden ting: Ødelægger det pistolen hvis man genbruger kuglerne?
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
AmbyAmbySkrevet 02/12-03 14:37 
Rodes var også stedet vi brugte da vi legede med Softgun for en 5-6 år siden. Det vidner om god kvalitet. Man gør klogt i at gå efter deres "heavy weight" udgaver af f.eks. Centimeter Master eller Glock. De har metal på slidfladerne og kan holde til lidt mere.

Generelt er det en dårlig idé at genbruge kuglerne, da de kan blive trykket skæve og derved sætte sig fast. Da jeg var dreng brugte vi altid 0.2 grams(eller 2 grams, kan ikke huske hvad vægten var) kugler. De kan holde til mere, bedre kvalitet og kan med rimelig sikkerhed, genbruges...

Hmm nu føler jeg mig gammel... :/
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FourDFourDSkrevet 02/12-03 14:49, rettet 02/12-03 14:52 
Tak DL!
Nu er problemet bare at centimeter master koster lidt mere end jeg har råd til :P

Og heavy weight lyder ikke så godt, da jeg hader tunge pistoler :P

Nogle glock'er du vil anbefale?

EDIT: Vil nu stadig helst gerne have en walther P99 (james bonds pistol)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
dchangdchangSkrevet 02/12-03 14:54 
Hvis det bare skal være en alm. gøb uden el eller gas, har jeg en Glock 17 du kan købe billigt.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
AmbyAmbySkrevet 02/12-03 15:09 
WilliDaRappa:

Nu skal du huske min info er rimelig gammelt, så mange ting kan være sket siden... :)
"Heavy Weight" er self tungere da de dele der bliver mest brugt er af metal og ikke plastisk som de gængse..

Jeg kender intet til gaspistoler.

Jeg kan ikke anbefale noget, bare nævne at centimeter master var "The Gun" for 5-6 år siden. Hurtig, præcis og uopslidelig :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-03 15:53 
Gå efter mærkevarer som Marui, KHC og lign. Der er du sikker på at der er garanti på, og finishen er generelt også bedre.
Hvis jeg ikke tager meget fejl så var det Marui der i sin tid startede med at lave Soft Guns.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 02/12-03 16:36 
Køb helt klart en Marui eller KHC! genbrug ALDRIG kugler! da der somregel er snavs på dem når de har været på jorden og så sætter det sig fast og smadrer din gun! husk at købe silicone spray til den! så skal du bare ha fundet ud af om du vil ha en manual eller en gas pistol!! hvis du vælger gas er der to ting du lige skal være opmærksom på, der er to typer dem med BlowBack og dem uden! forskellen er at dem med blowback bruger en lille smule gas til at lave rekyl-funktion altså får den slæden til at ryge tilbage så man får en mere realistisk oplevelse! og uden blowback det siger vel sig selv!! :D bare skriv igen hvis der er mere du vil vide!!

Hardball Shop som er ok billig med go' service
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-03 16:50, rettet 02/12-03 16:51 
Hold dig fra splatter kugler, og andet fis. Da der kan sidde rester fra dem inde i løbet!!!
Et godt råd ville være at bruge højglans-polerede kugler, som er helt fri for splinter og halvrunde kugler. Men så er prisen også en smule dyrer :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
nullernullerSkrevet 02/12-03 17:37 
hvor hårdt og langt kan el, og gas pistoler skyde, såddan ca. selvfølgelig....
Nu med Xbox 360
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 18:28 
Heavy-Weight er bare metal i håndtaget, gør ikke pistolen mere robust.. Har samlet siden jeg var 9.. Hvis du er ude efter en billig manuel pistil kan jeg anbefale en Ruger KP85, med Hop-Up.. Du går aldrig galt i byen hvis du vælger mærket Marui, og den SKAL have Hop-Up.. Hop-Up gør at kuglen får et spin så den flyver længere(mange meter endda) Har du andre spørgsmål kan du altid spørge, ved da en smule :) Btw, Heavy-Weight kan godt blive irriterende, hvis man har den i skulderhylster, den bliver for tung til en af siderne(min mening) men er mere realistisk med den samme vægt som en rigtig gøb..
Mangler du evt. udstyr eller våben, så har jeg noget til salg.. samler ikk rigtig mere..
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 18:29 
nuller2001 >
hvor hårdt og langt kan el, og gas pistoler skyde, såddan ca. selvfølgelig....

MEGET forskelligt, og giver meget forskel om de er tunet.. Jeg har en EL der skyder 160m/s og skyder temmelig langt.. dvs, mere end de luftgeværer jeg har hørt om..
FourDFourDSkrevet 02/12-03 19:10, rettet 02/12-03 19:15 
Tak for rådene, men når alt kommer til alt, ligger der en james bond og lurer på at pløkke løs på en pap kasse dybt inde i mig, så jeg bliver nød til at eje en walther P99 :P

Tusind tak for rådene, og skal fortælle mine venner at man ikke skal genbruge kuglerne.

jeg køber fra rodes, hvis nogen vil vide det.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 19:30 
Kan gøres billigere..
FourDFourDSkrevet 02/12-03 20:57 
naarrr, jeg overlever med rodes :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 21:36 
Oki doki :D
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/12-03 21:59, rettet 02/12-03 21:59 
Hvad ville du da ellers anbefale af gøber, hardballer? :)
(...)
AmbyAmbySkrevet 02/12-03 22:32, rettet 02/12-03 22:34 
Hardballer >
Heavy-Weight er bare metal i håndtaget, gør ikke pistolen mere robust..

Heavy-Weight er metal på slidstederne + bly i skæftet for afbalancering/tungere.
EDIT: Desuden kan Hop-Up have den uheldig bieffekt af kuglen spinder "væk" 10-15 meter ude, hvis det ikke er lavet ordentligt.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 22:35, rettet 02/12-03 22:41 
Fox: Kommer an på om du vil have gas, manuel eller EL..?

DL: Der er metal i håndtaget, og vist nok også nogle klodser i løbet(slf. ikk selve løbet, men slæden) Gør IKKE pistolen mere robust.. Fungerede engang som "Mekaniker" for mine venner.. Ved det med sikkerhed..

EDIT: Nogle bliver mere robuste af Heavy-weight, de er dog temmelig meget dyrere, og de skal nok skrive hvis den er det..

2nd EDIT: "Soft gun" staves Softgun.. Hvis du vil være mere kompliceret skal du kalde dem Hardball våben.. Hardball er sporten i Softgun.. Temmelig fed hvis du laver en kopi af S.W.A.T(Special Weapons And Tactics(Ja, han kan sq sit kram :D)
AmbyAmbySkrevet 02/12-03 23:13 
De "heavy weight" pistoler jeg har set skildt af havde metal og ikke plastik på visse bevægelige dele som var specielt udsat.

Temmelig fed hvis du laver en kopi af S.W.A.T(Special Weapons And Tactics(Ja, han kan sq sit kram :D)

Eller også har han lige set S.W.A.T :) Det kunne jo også være han havde spillet lidt computerspil? Nå, nevermind....

Hvis vi er oppe i 'Hardball' klassen vil _jeg_ meget hellere spille ordenligt paintball. Men det er vel et spørgsmål om hvor meget det skal ligne det rigtige.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
HardballerHardballerSkrevet 02/12-03 23:21 
Du kan også finde forstærkede ikke heavy gøbber..

Har ikke set S.W.A.T men vil gerne.. Og spiller ikke andet end CS og nogle spil til GCn, uden S.W.A.T.. hehe..
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/12-03 14:31 
Hardballer >
Fox: Kommer an på om du vil have gas, manuel eller EL..?

Hvis man bare vil have en ganske god gøb til "hjemmebrug" og den ikke skal koste ret meget (~500), så er det vel en manual man skal have, ikke? Hvad vil du anbefale i den prisklasse?
(...)
FourDFourDSkrevet 03/12-03 14:42 
RED ALERT!
Help me out plz!
Sidder her og keder mig bundløst. Er inde på nørreport, og har lige nok penge til en walther P99, men aner ikke hvor jeg skal gå hen og købe en!

Kan ikke tage til rodes, for jeg er hjemme hos min mor (og hun har ikke bil i øjeblikket) og orker ikke at tage toget til humlebæk.

Nogen her der kender en softgun butik i københavn? helst tæt på strøget.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-03 15:09 
Der er en der hedder City Guns, ligger vidst i nærheden af strøget?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 15:15 
Fox McCloud >
Hardballer >
Fox: Kommer an på om du vil have gas, manuel eller EL..?

Hvis man bare vil have en ganske god gøb til "hjemmebrug" og den ikke skal koste ret meget (~500), så er det vel en manual man skal have, ikke? Hvad vil du anbefale i den prisklasse?

Du kan skam også få en udemærket gaspistol til omkring de penge.. En Beretta 92F i gas, og i manuel er jeg mest til Marui's Ruger KP85 med Hop-Up.. Nice gøb :D
FourDFourDSkrevet 03/12-03 15:16, rettet 03/12-03 15:16 
TAK KonsolKing! og så en anden ting: hvor gammel skal man være for at invistere i sådan en sag?
bare en manuel pistol.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-03 15:17 
Du skal vel egentlig være mindst 18, men spørgsmålet er hvor mange butikker der følger det 100 % ;). Prøv ad, evt. ta din mutter med...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 15:18 
18 år for at eje en, 16 år for at bruge en på lukkede områder.. Det giver ingen forskel om det er en softgun til 50kr. eller en til 10.000kr..
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 15:18, rettet 03/12-03 15:19 
Konsolkongen >
Du skal vel egentlig være mindst 18, men spørgsmålet er hvor mange butikker der følger det 100 % ;). Prøv ad, evt. ta din mutter med...

Butikkerne er faktisk begyndt at blive lidt mere strikse med det, har i ikke hørt om at softgun har været ved at blive ulovligt??

EDIT: Er i gang med at lave sløringstøj, når det lige kommer lægger jeg da et PIC op :D Har et gammelt billede, men har fået alt skiftet siden..
FourDFourDSkrevet 03/12-03 15:18, rettet 03/12-03 15:21 
DAMN! er en lille skid, og det er kun min far der har givet mig lov til at købe.. :'(
EDIT: min ven har købt en (han er IKKE en af de typer der lyver) han er 12 år og det var en smal sag at købe den i rodes..
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 15:20 
Arg, bull.. Bare prøv i butikken alene.. Lav evt. en falsk underskrift fra din mor.. Nogle godtager det :D
TKTKSkrevet 03/12-03 15:21 
man kan bare bestille i ens forældres navn.. den er fjong hver gang.. hvis de så ik har noget mod det..;-0 hold dig væk fra beretta tilbuddet som de har kørt med på rodes.dk som indeholder en beretta med gas og kugler og grip.. til omkring 800,- mit virkede ikke for en.... og mine kammeraters virkede heller ej... :-(
FourDFourDSkrevet 03/12-03 15:23, rettet 03/12-03 15:23 
Måske er jeg mors dreng, men vil jeg ikke gøre mod min mor :P
EDIT: til hardballer

Tror jeg bliver nød til at vente til næste uge, for der er jeg hjemme hos min far, og så kan jeg tage i rodes og købe en der. Men skal nok lige ned og kigge på den der butik på strøget :)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/12-03 15:40 
Hardballer >
Du kan skam også få en udemærket gaspistol til omkring de penge.. En Beretta 92F i gas, og i manuel er jeg mest til Marui's Ruger KP85 med Hop-Up.. Nice gøb :D

Ej, jeg tror sgu også sådan noget med gas er for bøvlet for mig, med at købe nyt og fylde på :) Den ser ellers meget fed ud, Beretta 92F, men det koster så også 700,- på hardballshoppen.dk

Ruger KP85 synes jeg ikke jeg kunne finde på ovennævnte side eller Rodes. Har du et link?
(...)
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 20:13, rettet 03/12-03 20:13 
Fox: Link :D

Tryk nu her forh****** :D
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 20:14 
og her er lige et GAMMEL billede af mig med GAMMELT udstyr:

Press me!
AmbyAmbySkrevet 03/12-03 20:46 
hehe våbnet er større end dig :D
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
MadsMadsSkrevet 03/12-03 20:50 
Det våben er vist lidt for stort til dig.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 20:54 
Hehe, jah.. er også vokset 20cm siden :D Men har heller ikke det våben mere.. Var for tungt til min dårlige ryg..
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/12-03 21:00 
Tak for linket, hardballer :)
(...)
HardballerHardballerSkrevet 03/12-03 21:04 
NP :) Btw, ingen der har MSN, med eventuelle Softgun tilbud som vi ser.. Så vil jeg i vært fald gerne have det at vide.. :D
FourDFourDSkrevet 07/12-03 13:40 
Red alert (2. gang) :P
Nogen her der kender en softgun butik der ligger i nærheden af gentofte kommune? (helst tæt på hellerup)
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HardballerHardballerSkrevet 07/12-03 15:40 
Nope, desværre..
NYT billede lagt op..

Press me!
HardballerHardballerSkrevet 08/12-03 01:29 
Fuck hvor er jeg egentlig lækker på det billede.. Man kan slet ikk se mit ansigt :D
HardballerHardballerSkrevet 08/12-03 01:30 
Fox McCloud >
Tak for linket, hardballer :)

Købte du den nogensinde?
AmbyAmbySkrevet 08/12-03 11:05 
hvad med at rotere det billede så det vender normalt ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 08/12-03 11:49 
Hardballer >
Købte du den nogensinde?

Jeg har ikke købt den endnu, men gør det måske efter juleaften, hvor jeg vist kun får penge :)

Har du selv den manuelle Ruger?
(...)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig