X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp!


Svar
VictorVictorSkrevet 30/11-03 18:44 
Igår fik jeg så ny computer, hvilket var dejligt. Min far har også købt en trådløs internet adapter af mærket SMC. Vi får sat skidet op, starter maskinen, og alt gåt fint. Men da vi skal sætte internettet op, virker det ikke :(
Mit kort og adapteren kan se hindanden, og ifølge den er fobindelsen god (ca. 30 mb). Men når jeg åbner nettet siger den Serveren blev ikke fundet. Hjælp! Hvis det ku' hjælpe er min computer en Micromaxx model 19 tror jeg. Det er ihvertifald den nyeste/bedste af micromaxx computerne.
CalleCalleSkrevet 30/11-03 18:46 
Ømm og du er sikker på at det hele er tilsluttet til routeren og alt det der.
VictorVictorSkrevet 30/11-03 18:48 
Ja :) Selve "dimsen" (den der er connectet til min router, som er conneceted til selve bredbåndsadapteren!
CalleCalleSkrevet 30/11-03 18:49 
Hvilket styresystem kører du med.
VictorVictorSkrevet 30/11-03 18:50 
XP Home
CalleCalleSkrevet 30/11-03 18:53 
Okay bruger du fast ip adresse eller henter pc'en dem automatisk.
VictorVictorSkrevet 30/11-03 18:57 
Ved jeg ikke :S

Tror den er fast!
CalleCalleSkrevet 30/11-03 18:59 
Nå ok, men det kan også være du skal ind og indstille i routeren. Mange gange er det der problemet ligger, hvis du altså hved hvordan man indstiller i sådan en fætter.
VictorVictorSkrevet 30/11-03 19:01 
Ingen anelse!

Er ikke så god til computer! Prøv at forklare nærmere.
CalleCalleSkrevet 30/11-03 19:06, rettet 30/11-03 19:07 
Men nu bliver jeg pludselig i tvivl om hvad man skal gøre, for det er nogle uger siden jeg arbejdede med det sidst. Jeg prøver lige at undersøge det.

Men ihvertfald så hvis du skal ind og rode i routeren så plejer der at stå hvordan man skal gøre i routerens manual.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 01/12-03 17:51, rettet 01/12-03 17:52 
Victor >
Ved jeg ikke :S

Tror den er fast!

Hvis du ikke har sat router'en eller din computer til at køre med fast IP adresse, burde den stå til at være dynamisk.
Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Egenskaber for LAN-forbindelse -> Egenskaber for Internetprotokol (TCP/IP)
Hvis du ved at der er forbindelse til Internet fra en anden computer, bør du bare køre guiden Ny forbindelse (star menu -> kør: "rundll32.exe netshell.dll,StartNCW").
Vælg "Oprette forbindelse til Internettet" - Næste -
"Oprette forbindelsen manuelt" - Næste -
"Opret forbindelse ved hjælp af en bredbåndsforbindelse, der altid er tilgængelig" - Næste -
Udfør
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig