X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Engelske sætninger


Svar
SolaegSolaegSkrevet 24/11-03 18:28 
Hej!

Jeg er ved at lave engelsk stil, så jeg ville lige tjekke med jer, om der er fejl i et par af mine sætninger.

"I cannot stand when people judge other people, when they do not have a background for it"

"Of other things that make me happy one of the most important is friends."

"We exercise a couple of times every week, and mostly we have to add a match at the end of the week."

I må gerne komme med forslag til ændringer i sætningerne (i første sætning gentages "when" f.eks.).
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 24/11-03 18:54 
Griberg >
"I cannot stand when people judge other people, when they do not have a background for it"

Først bør du fjerne kommaet for at gøre sætningen mere forståelig. Men udover det ville jeg mene at sætningen er en "fordanskning" da man på engelsk nok ville sige "...judge other people but don't have a reason for it" - mit forslag.

Griberg >
"Of other things that make me happy one of the most important is friends."

Her ville jeg bare sætte et komma efter "happy". Men tager jeg fejl hvis jeg mener at der skal -s på "make"?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
AsseAsseSkrevet 24/11-03 18:57 
Den første sætning lyder forkert for mig, men jeg kan desværre ikke lige komme på hvad der kunne ændres;)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 24/11-03 18:58 
Azalon >
"...judge other people but don't have a reason for it"

Eller "...judge other people without a reason for doing so"
SolaegSolaegSkrevet 24/11-03 19:01, rettet 24/11-03 19:04 
Tak, jeg venter lige med at ændre i håb om, at andre vil bidrage.

Her kommer lige en til: "Do you perform some kind of sport?" Kan det siges lidt mere elegant?

Obs: Den skal afleveres i morgen, så jeg ville bare lige se, om der skulle rettes lidt inden.
crying outcrying outSkrevet 24/11-03 19:10 
"I cannot stand when people judge other people, when they do not have a background for it"

= I can't (eller I cannot) stand people judging other people whitout a reason for doing so.

imo
Jusqu'a ici tout va bien....
DommergaardDommergaardSkrevet 24/11-03 19:27, rettet 24/11-03 19:28 
Griberg >
"I cannot stand when people judge other people, when they do not have a background for it"

I just can't stand when people are judging someone, without having a reason for doing it?

Griberg >
"Of other things that make me happy one of the most important is friends."

If i'd had to tell about other things that makes me happy, it would definately be my friends?

Griberg >
"We exercise a couple of times every week, and mostly we have to add a match at the end of the week."

We're exercising a copule of times every week, and the most of the time, we're having a match at the end of the week?

Håber det hjalp :)
JinkJinkSkrevet 27/11-03 23:14 
Ja, nu vi er igang kan I så ikke læse min oversættelse fra dansk til engelsk igennem og kommentere eventuelle mange rettelser, er nemlig ikke så god til engelsk. Så lad vær med at gør grin :)

Hvide løgne
En tale af Muhammed Jones

Alle her ved, at negrene diskrimineres i det amerikanske samfund. Alle de løfter, som man giver os, er tomme. Det er en kendsgerning, at den sorte mand kun tjener 71% af, hvad den hvide mand tjener. Det er en kendsgerning, at arbejdsløsheden blandt sorte stiger med 10% mere end blandt hvide. Det er en kendsgerning, at den hvide mand tømmer vore lommer og selv nyder livet. Og på trods af alt dette er der stadig folk, som siger, at der er ligeberettigelse i Amerika!
Jeg har mødt mange, som mener, at de sorte ikke får jobbene, fordi de er dårlige arbejdere. Men jeg spørger jer: Blev vi kidnappet og ført her til landet, fordi vi var dårlige arbejdere? Nej, den sorte mand spiller en vigtig rolle på arbejdsmarkedet – nu som dengang, og den hvide mand prøver at snyde ham – nu som dengang. Men det skal ikke lykkes ham, for vi vil ikke snydes mere. Der er ingen, der ønsker at hjælpe os; selv regeringen er altid uenige om, hvad der skal gøres. Men nu har vi fået nok. Vold skal være vores våben. Vi vil ikke lytte til flere hvide løgne!


Politivold?

I går var der her i byen en demonstration mod det planlagte atomkraftværk. Der var mange voldsomme episoder, og adskillige mennesker kom til skade. Politiet var til stede og prøvede at fjerne demonstranterne, som var meget provokerende og truede politiet. Til sidst var alt kaos. Heldigvis var der ingen, der blev dræbt.
Efter demonstrationen sagde politimesteren til os, at han beklagede, hvis mange var utilfredse med politiet. Hans folk følte, at de reddede menneskeliv. Der var ingen grund til at kritisere dem.


Min oversættelse:

White lies
A speech by Muhammed Jones.

Everyone knows that the Afro-Americans are discriminated in the American society. All the promises they have made to us are empty. It is a fact that the Afro-American only earn 71% of what the white man earn. It is a fact that the unemployment among Afro-Americans raise with 10% more than among whites. It is fact, that the white man take our money and enjoy the life by themselves. And in spite of this, there are still many people who say that there are equal rights in America!
I have meet many, who thinks that the Afro-Americans do not get the jobs because they think they are bad workers. But I ask you: Did we get kidnapped and brought here to this country, because we were bad workers? No, the Afro-American play an important role on the labour market – now as then and the white man try to trick him – now as then. But it shall not succeed him, fore we will not be tricked anymore. There are nobody who wants to help us: Even the government is always disagreeing with what there shall be done. But now we have had enough. Violence shall be our weapon. We will not listen to more white lies!

Police violence?

Yesterday there was a demonstration against the planned nuclearpowerplant. There was many violent episodes and many people got hurt. Police was on the spot and tried to remove the demonstrates, who was very provocative and threatened the police. At last all was chaos. Luckily there was no one who got killed.
After the demonstration the police chief said to us, that he was sorry if many was unsatisfied with the police. His people felt that they had rescued human life. There was no reason fore criticise them.


Der mange lektie emner for tiden. Det her bliver nok den sidste for mig forløbig. Nå, lad mig så høre nogle fejl :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/11-03 23:20 
crying out >
"I cannot stand when people judge other people, when they do not have a background for it"

= I can't (eller I cannot) stand people judging other people whitout a reason for doing so.

imo

Du opholder dig i England, yes?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
CronossCronossSkrevet 27/11-03 23:25 
Papa -> Det ville i alle tilfælde hjælpe hvis du lærte at bøje verberne rigtigt. Men det tror jeg nu nok at du kan, så prøv lige at kigge den igennem igen.
RonaldoRonaldoSkrevet 28/11-03 01:16, rettet 28/11-03 01:17 
Griberg >
"I cannot stand when people judge other people, when they do not have a background for it"

I can't tolerate people who are prejudice.

Griberg >
"Of other things that make me happy one of the most important is friends."

Of other things that are important to me and make me happy, would be my friends.

Den kan vel accepteres.

Griberg >
"We exercise a couple of times every week, and mostly we have to add a match at the end of the week."

We practice a couple of times a week, and ends it with a match.

Du skal måske detaljere det mere.

Exercise er ikke det samme som practice. Excersice er workout, og practice er træning.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig