X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Problemer med D-Link router 704P


Svar
PoulPoulSkrevet 22/11-03 12:45 
Jeg har fået problemer med min ellers så dejlige router. Min ISP er Stofa og setuppet har kørt perfekt indtil nu, men lige pludselig så funger det bare ikke mere. Jeg kan simpelt hen ikke signe on, men hvis jeg går tilbage til min oprindelige opsætning, hvor modemet er koblet direkte til computeren via et netkort, så kører det fint, ergo må det være routeren den er galt med.

Det underlige er at alle LED'sene på routeren og modemet lyser nøjagtig som de skal, så umiddelbart ser alt ok ud. Jeg har prøvet alle standard ting, som at slukke for alt og sætte det op igen med uden held. En anden ting er at jeg heller ikke kan få adgang til min "Web-wizard", hvor man kan konfigurere routeren. Derudover synes jeg måske at routeren og modemet snakker lidt mere sammen end de plejer, men det kan godt være det bare er mig.

Nogle som har en ide til hvad problemet kan være? Jeg har naturligvis tænkt mig at kontakte D-Link på mandag, men det kunne jo være interessant lige at høre om der var nogle som evt. havde oplevet noget lignende.
PoulPoulSkrevet 29/11-03 13:53 
Jeg bumper lige dette emne, da det desværre er blevet aktuelt for mig igen. 1-2 dage efter jeg skrev emnet virkede det hele pludselig igen, men nu er den gal igen. De seneste dage har jeg slet ikke kunnet logge på nettet, hvis jeg kører over routeren. Situationen er igen nøjagtig som beskrevet i ovenstående post. Nogle som har oplevet noget lignende?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 29/11-03 14:57 
Nu har jeg ikke selv samme setup, men har i stedet TDC Webspeed og en SMC router.
Så vidt jeg ved har du kun tilladelse til én MAC adresse (eller én dynamisk IP adresse) med Stofa. Det er det samme med Webspeed.
Ved opsætning hvor modem'et er sat direkte til computeren, gemmer stofa din computer's MAC adresse og giver dig en IP adresse når du logger på. Routeren har også sin egen MAC adresse. Dvs. at når du kører igennem routeren, kan modem'et se at det er en anden MAC adresse. Mange routere kan klone computerens MAC adresse og derved kan modemet ikke se at der er en router imellem.
Måske er det ikke det der i vejen med din router, men du kan i hvert fald tjekke det.

Noget andet du kan prøve er at resette din router hvis den har en knap et sted. Og så bør du også undersøge om der findes en opdateret version af firmware til din router.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
3of193of19Skrevet 29/11-03 15:05, rettet 29/11-03 15:06 
Det lyder som MAC problemet. Jeg havde det samme problem med Tele2ADSL og min Netgear router.
Enten klon MAC adressen hvis routeren understøtter det eller sluk det hele og vent et par timer (ved Tele2 var det ca 6) før du kobler det hele på via routeren. Ved Tele2 i hvert fald kan man godt bruge flere MAC adresser, bare ikke lige efter hinanden.

Men i øvrigt er det en god idé at opgradere firmwaren i din router til den nyeste version hvis der ellers skulle være problemer.

Edit: Du kan ikke engang komme ind i din routers konfiguration? Det er mærkeligt...
PoulPoulSkrevet 29/11-03 15:30 
Tak for svarene. Det hele har som sagt virket uden problemer i et par måneder og jeg har ikke ændret noget i opsætningen på min PC, så det undrer mig lidt at det kan gå så galt som det er gået. Hvad kan forårsage den slags?

Det er jo også muligt at routeren er defekt, til trods for at alle lamperne lyser som de skal? Jeg har i hvert fald tænkt mig at ringe til D-Links support på mandag.

Anyways...jeg har prøvet at resette modemet, men uden held. Routeren understøtter cloning af MAC-adresser, men dette foregår i web-konfigurationen, som jeg ikke kan komme ind i. Jeg har iøvrigt aldrig brugt web-konfigurationen, for da jeg satte routeren op første gang, kørte det hele bare med det samme, uden at jeg løftede en finger.
PoulPoulSkrevet 29/11-03 20:03, rettet 29/11-03 20:05 
Jeg har haft fat i Stofa support og han konstaterede at der var et eller andet som blokerede + da han bad mig om at lave en ipconfig, sagde han at den IP-adresse som dukkede op var forkert. Jeg fik en adresse som var startede med 159(cirka), men han sagde den skulle starte med 200 et eller andet.

Vi snakkede dog ikke om routeren, da man jo skal have en familieopkobling for at få lov til at koble flere enheder på netforbindelsen. Jeg ved dog ikke helt hvor seriøst de tager den slags, når det kommer til supporten. Nogle som har erfaringer med dette? Jeg tør ikke uden videre at begynde at snakke router med dem, for jeg har på fornemmeren at de så bare "lukker af" for supporten.
APHAPHSkrevet 29/11-03 20:08, rettet 29/11-03 20:12 
Poul >
Jeg fik en adresse som var startede med 159(cirka), men han sagde den skulle starte med 200 et eller andet.

Jeg bruger ligesom dig ASIK, og min ip starter med 212. Men om det er der dit problem ligger er nok tvivlsomt.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PoulPoulSkrevet 29/11-03 20:52, rettet 29/11-03 20:52 
Jeg ved heller ikke om det er problemet, men når routeren er slået fra, så får jeg også en IP der starter med 212.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig