X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amiga Joystick (Atari type)?


Svar
The DaneThe DaneSkrevet 20/11-03 05:42, rettet 20/11-03 05:45 
Jeg vil høre om nogen kan huske navnet på et bestemt type joystick - jeg fandt navnet tidligere (ved et tilfælde på ebay), men har så forlagt det igen.

Det eneste jeg husker om det er at det skulle være at Atari typen, og håndformet (så det passede til ens hånd - rundt ikke firkantet). Knappen eller knapperne sad på den ene side lige ved pegefingeren og så ellers en lille rød stang.

De eneste jeg har fundet indtil videre er de "normale" joystick med en stor stang og knapperne forneden, og jeg gad godt have fingrerne i et par af disse - af nostalgiske grunde (dem vi brugte til vores A500).

Men hvis nogen ved det eller bare kan finde frem til det vil jeg sige tak (tror næppe der lige ligger et af vores gamle herhjemme :D).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Zzap!Zzap!Skrevet 20/11-03 11:28 
Det kan ikke være andet end det bedste joystick nogensinde, nemlig Konix SpeedKing
http://consoledatabase.retrofaction.com/accessories/pc/joysticks/konixspeedking/
Born to kill space
The DaneThe DaneSkrevet 20/11-03 12:14 
Mange tak, og det var selvf. lige præcis det (og det var da ekstremt holdbart).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KTCKTCSkrevet 20/11-03 15:18 
Nej, nej, nej. Det bedste joystick er helt klart Arcade joysticket!
Jeg fik det med min Amstrad CPC-464 for omkring 18 år siden, og det virker endnu. Jeg har aldrig før eller siden oplevet bedre kontrol og præcis styring end dette stykke fantastiske hardware.

Behold the true master of joysticks!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 20/11-03 15:31, rettet 20/11-03 15:33 
Begge gode joysticks, men der Er altså kun én konge: Zipstick Superpro. Har man først prøvet det, er der ingen vej tilbage.

Zipstick
NaieraNaieraSkrevet 20/11-03 15:37, rettet 20/11-03 16:29 
De er alle sammen forfærdelig klamme :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 20/11-03 16:21 
Har også selv et Zipstick, men The Arcade er stadig lysår foran...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DizzyDizzySkrevet 20/11-03 20:34 
Helt enig Arcade er det mest suveræne all round joystick, og så var det lige godt om man var højre eller venstre håndet. Som venstre håndet har jeg godt nok oplevet mange skod joystick der kun er anvendlig til højrehåndet..
Arcade var dog lidt træg så til vilde actionspil ala commando var det ikke altid hurtigt nok.
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
Zzap!Zzap!Skrevet 20/11-03 21:35, rettet 20/11-03 21:43 
Præcis! The Arcade var et udemærket stick, men det havde en anelse for lang vandring og var derfor lidt trægt. Det stod ikke særlig godt fast, grundet sin smalle base, og var heller ikke behageligt at holde i hånden.
Zipstick er bare en tudegrim kopi af Competition Pro, som var et godt joystick, men efter min erfaring ikke videre holdbart.
Nej, SpeedKing er og bliver KONGEN!
Hurtig, præcis og behagelig at holde i længere tid.

Konix lavede faktisk en efterfølger, der hed Navigator. Jeg fik desværre aldrig prøvet den, for kort efter gik firmaet ned på den efterhånden legendariske hydraliske konsol. Det har muligvis været bedre end SpeedKing hvem ved?
http://www.retrogames.co.uk/stock/assets/images/Mach_-_Konix_Navigator_joystick.jpg
Born to kill space
The DaneThe DaneSkrevet 21/11-03 04:51, rettet 21/11-03 05:42 
Mmmh det så jeg da vist i butikkerne dengang.

Har forresten fundet et sted der ser ud til at sælge det, og det ser rimeligt billigt ud. Så når jeg har fundet ud af om de sender til DK skal der bestilles et par (ærgeligt jeg ikke så det før jeg bød på det til NES).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/11-03 08:06 
De er alle sammen meget fine, men kongen er stadig ikke blevet nævnt (tror jeg) :)

Jeg kan ikke huke navnet, men det havde en sort "base" med en rød knap i højre, venstre side. Selve stick'et var rødt med en lille hvid knap for oven. Dét var klasse
JAAJAASkrevet 25/11-03 15:23, rettet 25/11-03 15:28 
KidCaffeine >
De er alle sammen meget fine, men kongen er stadig ikke blevet nævnt (tror jeg) :)

Jeg kan ikke huke navnet, men det havde en sort "base" med en rød knap i højre, venstre side. Selve stick'et var rødt med en lille hvid knap for oven. Dét var klasse

Jeg kan heller ikke huske, hvad det hed, men grimt det var det. Heller ikke særlig komfortabelt eller praktisk design.

KTC >
Har også selv et Zipstick, men The Arcade er stadig lysår foran...

Øhh, nej .. nej det er det ikke. Den enkelte knap er modsat Zipsticks knapper IKKE en microswitch knap, plastikken på hele konstruktionen er af dårligere kvalitet, joysticket er ikke lige så holdbart og der er ikke autofire.

Zzap! >
Præcis! The Arcade var et udemærket stick, men det havde en anelse for lang vandring og var derfor lidt trægt. Det stod ikke særlig godt fast, grundet sin smalle base, og var heller ikke behageligt at holde i hånden.
Zipstick er bare en tudegrim kopi af Competition Pro, som var et godt joystick, men efter min erfaring ikke videre holdbart.
Nej, SpeedKing er og bliver KONGEN!

The Arcade? Ja.

Zipstick? Øh nej. For det første var det millioner gange mere solidt end CP og for det andet havde knapperne microswitches. Din mening om designet må stå for sig selv.

Speedking var en underholdende afledningsmanøvre, indtil man gik tilbage til et rigtigt joystick.
JmogJmogSkrevet 25/11-03 15:42 
KidCaffeine >
Jeg kan ikke huke navnet, men det havde en sort "base" med en rød knap i højre, venstre side. Selve stick'et var rødt med en lille hvid knap for oven. Dét var klasse

Det var ikke det der havde et metallisk stick med en rund, rød kugle foroven, hvorpå den lille hvide knap sad, vel? Det sled jeg et par stykker af op til min A600. Fandt aldrig nogensinde noget der var bedre til Sensible Soccer.
JAAJAASkrevet 25/11-03 15:46 
Nå ja, jeg skulle måske tilføje for fordragelighedens skyld, at det selvfølgelig drejer sig om, hvad man selv har det bedst med :D
RJKRJKSkrevet 25/11-03 17:01 
Det står for mig klart at Wico-stickene (som Jmog og KidCaffeine omtaler) var de bedste til mange titler. Mere konkret Kick Off 2, Sensible Soccer, Goal og Spedball 2.

Det er meget lettere at lave aftertouch med disse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 26/11-03 00:39 
JAA >
Øhh, nej .. nej det er det ikke. Den enkelte knap er modsat Zipsticks knapper IKKE en microswitch knap, plastikken på hele konstruktionen er af dårligere kvalitet, joysticket er ikke lige så holdbart og der er ikke autofire.
Jo, der var microswitch i knappen på de første modeller, og det er selvfølgelig den, jeg snakker om. Dårlig kvalitet?!? Hvad snakker du om? Jeg har smidt med, bidt i og banket i bordet med mit The Arcade, og det virker endnu uden problemer!
Autofire er for svagpissere og snydere, og hvis man endelig har brug for det, så findes der masser af autofire-bokse, som kan sættes imellem...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JAAJAASkrevet 26/11-03 01:02 
Jeg sagde ikke, at kvaliteten var dårlig, jeg sagde, at den var dårligere. Jeg skulle måske have sagt "ikke lige så god". Selv har jeg kun brugt autofire i et par enkelte Amiga shoot 'em ups, men det er rart at have det, og når det samtidig er lavet så genialt, at man kan have autofire på og alligevel kan holde knappen nede for at charge skud, så er det da kun et plus. Det er jeg ikke stødt på andre joysticks der kan. Det skal måske lige nævnes, at jeg brugte The Arcade i laaaaang tid før jeg opdagede Zipstick, men som sagt, hver sin smag :)
NaieraNaieraSkrevet 26/11-03 10:16, rettet 26/11-03 10:17 
KTC >
Autofire er for svagpissere og snydere

Ikke på PC Engine, der er autofire switches på de officielle controllere ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
TurricanTurricanSkrevet 26/11-03 10:28 
Jmog >
rød kugle foroven, hvorpå den lille hvide knap sad, vel?

Det rigtig fede ved det stick var at der ligesom med DC´ens store arcadestick fulgte 2 forskellige "håndtag" med. Kuglen du omtaler, og så sådan et kræmmerhus formet greb. Så var der lidt til enhver smag. Sticket var mega fedt til spil som F18 Interceptor og F29 Retaliator da dets bløde vandring gav en smule analog feel.
The Gods pause for a moment...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig