X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Erfaringer med PC kort med S-Video In?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/11-03 21:53, rettet 18/11-03 21:57 
Jeg står og skal købe en ny kraftig PC'er for første gang siden '98. Det som gør det konsolrelevant er at jeg har tænkt mig at bruge et TV-In kort med S-Video indgang til at få de forskellige konsoller op på mine VGA skærme (og til at lave captures af spillene når jeg finder det nødvendigt). Egentlig er jeg mest fristet til at købe en Component capture kort, men de synes mig stadig at være noget dyre ($380 agtigt) i forhold til kvalitetsforøgelsen, og falder sikkert.

Det jeg lige ville høre er om der er nogen der har nogle erfaringer med S-Video capture kort og konsoller som jeg kan nyde godt af? Er der f.eks. nogle mærker man skal være specielt opmærksomme på?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 19/11-03 06:56 
Jeg har et billigt Avermedia Tv kort fra Bilka. Det virker ganske godt. Der sidder et BT878 chipsæt, som er understøttet af de fleste programmer, på det.

Til at tune og optage film med bruger jeg www.dscaler.org - langt bedre end det som følger med kortet, og så er det gratis.

PS2'en har jeg tilsluttet med S-Video, og her bliver kvaliteten god. GameCube'en har jeg kun tilsluttet med Composite så det ser ikke helt så godt ud..

På min side er der screenshots fra nogle forskellige spil. Der er også et par film som er konverteret til flash så kvaliteten er ret lav. I tråden "Danmark har fundet ny angriber" under offtopic linker jeg til en lidt flottere film i mpg format. Men de film jeg har liggende lokalt er bedre, de fylder bare for meget :)

Site
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 19/11-03 08:54 
Jeg takker mange gange. Billederne ser jo fine nok ud. Så det er nok den løsning jeg vælger indtil component capture kort kommer ned i en rimelig pris.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 07/12-03 16:38 
Nu har jeg købt mig et tv-kort (og en helt ny _meget_voldsom_ PC at sætte det) men jeg har lidt problemer med at få dscaler til at virke. Hvilken version af det program bruger du?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 07/12-03 18:41 
Jeg har brugt det siden version 3.?.? uden problemer. Lige nu er det version 4.1.8 der kører.

Prøv at starte med at installere det software som følger med tv-kortet. Sådan plejer jeg vist nok at gøre. Det ændrer et eller andet i windows, som gør at kortet virker.

Men det kan godt være lidt besværligt at få de drivere til at virke nogle gange.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 07/12-03 18:53 
Jeg tror måske problemet er at jeg bruger et meget gammelt PCI S3 grafikkort der måske ikke understøtter directx overlays (sandsynligvis ikke). Jeg kigger lige lidt nærmere på det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 07/12-03 20:42 
Det lyder sandsynligt. Kan huske jeg havde et lignende problem engang jeg forsøgte at få skidtet til at køre under NT 4.0 der ikke havde DirectX.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 07/12-03 21:40 
får du din til at "fange" (capture) i 640*240? Med det medfølgende software er der højest tale om 320*120 fra S-Video hvilket jeg ikke er helt tilfreds med...

Måske skulle jeg bytte det inden de 14 dage?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 07/12-03 22:27 
Okay, jeg har så fundet ud af at kortet godt kan tage op til 720*480 i 60hz med et af de andre programmer der fulgte med. Eller rettere sagt får jeg ikke 60 billeder i sekundet i realtime men kun i optagelser, hvilket jeg må formode skyldes mit usle grafikkort, ergo skal jeg på falconeralle i morgen ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 15/12-03 22:42 
Jeg vil lige rundet af med hvordan det hele endte efter jeg havde fået købt mig et bedre grafikkort i tilfælde andre vender tilbage til tråden på jagt efter lignende råd. Jeg købte et kort fra hauppaugge hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt. Det viser sig nemlig at de i deres seneste driverversioner har valgt at brugere teknikkerne fra dscaler projektet til deres deinterlacing algoritmer. Den medfølgende software også mulighed for at vise halvbilleder med liniedoubling hvilket jeg selvfølgelig foretrækker til 60hz spil. Endelig er optagelserne fra fjernsyn og lignende helt i top.
Min pointe er vel bare at kvaliteten af kortet mindst er så godt som jeg regnede med og at softwaren stort set er state of the art.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 16/12-03 00:38 
Var det muligt, at du kunne smide nogle resultater ud på nettet? Hvilken model var kortet, og har du et link til det ang. specs og features? Det ville nok yderligere overtale mig til at invistere i sådan et kort.
dRxLdRxLSkrevet 31/12-03 14:10, rettet 31/12-03 14:25 
Har været lidt langsom, men nu har jeg nogen til dig. Mit kort er et Hauppauge PCI-FM kort med en WinTV 881 chip, jeg har brugt dscaler med det bedste og mest krævende video filter (TomsMoComp). Jeg har valgt at beholde filerne i .tif format så man kan se præcist hvordan en fanget frame ser ud.


edit: mit kort er WinTV-radio, kig efter det inde på http://www.hauppauge.com/html/products.htm#pvr

tryk her for mine private video captures =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 31/12-03 14:51 
Bedre sent end aldrig. Kvaliteten er fin, og der er massere af features. Det er hvad jeg har ledt efter, men markedet er en smule uoverskueligt. Kortet må dog vente til en gang i foråret, jeg har lige bestilt en Plextor DVD+/-RW som jeg skal underholde mig selv med.

Tak for hjælpen...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig