Playkid | Skrevet 14/11-03 20:59 | Om ikke ret længe skal jeg invistere i et lille surround system. Jeg ved ikke ret meget om lyd eller dens kvalitet, men logitech SKULLE være godt.
Jeg har set på dette http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384637905 og ifølge tilbagemeldingerne er det et godt køb til pengene. Det kan tilsluttes direkte til Xbox og PS2 med et optisk kable.
Men hvor godt lyder det? | Spiller nu: Halo 3
|
|
Papand | Skrevet 14/11-03 22:00 | Jeg har Logitech SoundMan Z-560 4.1 THX som kan ses ved linket. Da jeg satte det til første gang, var det som at blive blæst ud af væggen i mit værelse. For pokker hvor lød det da godt! Da den model du har kig på er større (men ellers minder om det jeg har), kan du godt forberede dig på en lydoplevelse af de helt store.
En af mine kammerater arbejder selv med højtalere til dagligt, og det var ham der anbefalede mig dem. Aldrig har jeg lavet så god en investering og har da efterhånden haft dem et års tid.
Kan varmt anbefale Logitech ;)
Logitech SoundMan Z-560 4.1 THX | Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
|
|
Playkid | Skrevet 14/11-03 23:54 | | Det lyder ikke som om jeg ikke har noget at skulle være bange for, men jeg vil meget gerne høre flere meninger. | Spiller nu: Halo 3
|
|
Rebelheart | Skrevet 15/11-03 02:29 | Jeg har nu haft det i et godt stykke tid og jeg har været meget tilfreds. Jeg har dog ikke haft så meget, som jeg har kunnet sammenligne med.
Systemet bliver med succes brugt til Xbox, GameCube og når jeg ser tv/film.
Lydmæssigt har jeg ikke haft noget at klage over.
Negativt:
Bassen er meget voldsom ved defaultindstillingen.
Højttalerledningernes korte længde kan evt. blive et problem ved placeringen af højttalerne.
Displayet er umuligt at læse, hvis man sidder et stykke væk fra kontrolenheden.
Kablet som forbinder subwooferen med kontrolenheden, er ikke specielt langt og det kan give problemer med placeringen af subwooferen og kontrolenheden. |
|
Playkid | Skrevet 15/11-03 11:10 | Default indstillingen er vel ikke det laveste?
Og kabler kan vel udskiftes med nogle længere?
Jeg læste i hvertfald en anmeldelse af en hvor hans problem også var de korte ledninger.
Noget helt andet, kan de tilsluttes til fjernsynet uden vidre køb af ekstra udstyr? Det nævner de anmeldelser jeg har læst om, intet om. | Spiller nu: Halo 3
|
|
Omen | Skrevet 15/11-03 13:49 | Jeg har haft Logitech's Z-640 sæt, og magen til bras skal man sku lede længe efter.
Lyden er underligt grumset, når den ikke bliver overdøvet af subwooferen. At prøve at indstille systemet gør ikke den store forskel, og lydkvaliteten er langt under middel.
Jeg brugte det kun et par måneder, og udskiftede det derefter med et ordentligt surround sæt fra Sony. | Vote Ficus!
|
|
Rebelheart | Skrevet 15/11-03 17:04, rettet 15/11-03 17:05 | PS2 playkid >
Default indstillingen er vel ikke det laveste?
Nej, jeg har selv indstillet subwooferen til det laveste niveau og det er rigeligt til mig og mine naboer! ;-)
PS2 playkid >
Og kabler kan vel udskiftes med nogle længere?
Jeg læste i hvertfald en anmeldelse af en hvor hans problem også var de korte ledninger.
Jeg havde tilfældigvis nogle længere ledninger liggende i min elektronikrodekasse, som jeg brugte i stedet for.
PS2 playkid >
Noget helt andet, kan de tilsluttes til fjernsynet uden vidre køb af ekstra udstyr? Det nævner de anmeldelser jeg har læst om, intet om.
Hvis dit tv har left/right lydudgange, så kan det sagtens lade sig gøre. Du skal så forbinde med et lydkabel, som i den ene ende består af to phonostik (RCA) og i den anden ende består af et minijackstik. |
|
dchang | Skrevet 15/11-03 17:14 | Jeg overvejer at købe dem her. Tror i de er noget værd?
Klik mig... | Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
|
|
Playkid | Skrevet 15/11-03 17:44 | Rebelheart >
Nej, jeg har selv indstillet subwooferen til det laveste niveau og det er rigeligt til mig og mine naboer! ;-)
Det lyder i hvertfald som om der er rigeligt til mit værelse;) Heldigvis bor man jo langt nok væk til ikke at kunne forstyrre noget:)
Jeg havde tilfældigvis nogle længere ledninger liggende i min elektronikrodekasse, som jeg brugte i stedet for.
Så er ledninger altså heller ikke et problem, dem kan man altid skaffe:)
Hvis dit tv har left/right lydudgange, så kan det sagtens lade sig gøre. Du skal så forbinde med et lydkabel, som i den ene ende består af to phonostik (RCA) og i den anden ende består af et minijackstik.
Mit fjernsyn har kun 2 scartudgange, en til antennen og en udgang til høretelefoner, så den går nok ikke.
Nu var det heller ikke det jeg ville bruge den til, så det går nok. | Spiller nu: Halo 3
|
|
Rebelheart | Skrevet 15/11-03 21:15, rettet 15/11-03 21:15 | dchang >
Jeg overvejer at købe dem her. Tror i de er noget værd?
Jeg ville personligt ikke købe systemet.
Hvis du på et tidspunkt investerer i en Xbox, så vil du nok blive irriteret over din manglende mulighed for Dolby Digital 5.1 udnyttelse. |
|
dchang | Skrevet 15/11-03 21:18 | | Okay. Det havde jeg slet ikke set. Æv, jeg kan ellers godt lide Altec Lansing. | Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
|
|