X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Moto GP spørgsmål


Svar
PapandPapandSkrevet 18/03-03 20:45 
Jeg har lige et par spørgsmål til Moto GP.

Når man vælgermotorcykel er der nogen gange stjerner ud for mærket.. F.eks. står der Yamaha og nedenunder er der 5 stjernefelter hvoraf f.eks. det ene er udfyldt. Nogen der præcist ved hvad det betyder?

Endnu et spørgsmål til Moto GP, dog rettet til dem med XBL:
Der er noget som hedder overall score. Tiden kan enten stå i + eller -. Jeg er åbenbart den eneste i hele verden der står på 0.00 der?! Brummelum og Redsack er helt oppe i toppen og alle andre danskere er tilsyneladende også med på listen. Hvorfor bliver min tid ik regnet ud?

Og forøvrigt Brummelum og Redsack; Jeg æder mig ind på jeres banerekorder.

Hilsen SnowmanDK
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 18/03-03 20:55, rettet 18/03-03 21:45 
Når man vælgermotorcykel er der nogen gange stjerner ud for mærket.. F.eks. står der Yamaha og nedenunder er der 5 stjernefelter hvoraf f.eks. det ene er udfyldt. Nogen der præcist ved hvad det betyder?

det betyder hvor god motocyklen er....den hurtigste bike er en Honda v4 med 5 stjerner (stats 30/20/30/30)

Tiden kan enten stå i + eller -. Jeg er åbenbart den eneste i hele verden der står på 0.00 der?! Brummelum og Redsack er helt oppe i toppen og alle andre danskere er tilsyneladende også med på listen. Hvorfor bliver min tid ik regnet ud?

alle andres tider bliver regnet ud efter din, derfor står der 0.00 ved dig....og hvis nogle er hurtigere end dig vil står der -. Og hvis de er langsomere står der +
Og forøvrigt Brummelum og Redsack; Jeg æder mig ind på jeres banerekorder.


ja ja vi har vel allesammen lov til at drømme ;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PapandPapandSkrevet 18/03-03 21:00 
Tak for de gode svar... Mon ikke de uofficielle Danmarksmesterskaber bør afholdes engang?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 18/03-03 21:02 
hvorfor dog det, er det ikke nemmere bare at sende premierne til mig;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PapandPapandSkrevet 18/03-03 21:14 
Brummelum og dig skal ik følge jer for sikre.. Jeg æder mig stille og roligt ind.. For jeg er da 3. bedst er jeg ik? Eller mangler jeg nogen på min liste?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 18/03-03 21:20, rettet 18/03-03 21:21 
jeg mener bateman og MrCase har bedre tider end dig, men det er ved at være 14 dage siden jeg sidst har været på live, så det kan da godt være der er lavet op på det
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PapandPapandSkrevet 18/03-03 21:28 
Kig forbi XBL om 14 dage.. Så er det SnowmanDK der besætter toppen... Jeg holder fri fra skole hele næste uge for at sætte rekorder.. Hvem sagde besat Moto GP fan?!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 19/03-03 00:19 
jeg har lige været på live, om damn hvor er jeg røget langt ned på ranglisten, "bare" fordi jeg ikke har spillet i 2 uger....men Snowman der er 4 danskere på min friendlist der er højre placeret en dig, så du må hellere til at tage dig lidt sammen hvis du skal nå til tops på én uge:)

men kunne det ikke være fedt hvis vi kunne samle 16 moto gp kører herinde fra, og så lave en slags liga/tunering
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
LWSLWSSkrevet 19/03-03 08:17 
Jeg er med... så snart mit XBL kit ankommer.
PapandPapandSkrevet 19/03-03 13:39 
Kan jeg straks få GamerTags på de vantro, der har valgt at køre stærkere end mig??
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 19/03-03 16:08 
jeg kom til at fortælle at dig at der var 4 som er hurtigere end dig, men det viste sig at der var 7 incl mig:)

gamertag:

Brummelum
MrCase
Bateman DK
swaq
Major P
Soqrates

men jeg kan se at du mangler at sætte en sheridan tid, så du vil helt klart stige på ranglisten så snart du laver en personal best på den bane
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PapandPapandSkrevet 24/03-03 19:30 
Gutter tjek lige placeringerne igen... "Can you feel the heat Redsack and Brummelum"?

Jeg er slet ikke færdig endnu....
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 24/03-03 21:30 
Snowman >
"Can you feel the heat Redsack"?

æhh du mangler lige at skære 46 sec af dine tider for at komme lige så højt op på ranglisten :)

men jeg har lige lavet en 28/26/28/28 bike og jeg kørte et løb på 3 omgange på jerez hvor jeg skar 0,5 sec af min pb...så hvad kan det ikke blive til når jeg først kommer i træning:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BrummelumBrummelumSkrevet 24/03-03 21:45 
Snowman er du begyndt at køre med manuelle gear?

Det vil hjælpe meget på dine tider.
XBL Gamertag: Brummelum
PapandPapandSkrevet 24/03-03 21:56 
Aha! Jeg har altid haft den ide', at automatgear skulle være bedst i Moto GP.. Det er der jeres 40-50 sek ligger..! :-)

Motorbremser i så? Altså ved at skifte kraftig ned i gear samtidig med i bremser?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 24/03-03 22:07, rettet 24/03-03 22:14 
man kan accellere hurtigere med manual gear, og det giver ca 1-2 sec bedre omgangstider...

motobremsning uden at bruge håndbrems(costing) er en meget anvendt teknik til de lidt hurtigre sving, mens de skabe sving skal powerslides igennem

EDIT: bruger i full eller back brake??? jeg bruger selv full brake, men de allerbedste bruger back brake. Jeg syntes bare ikke at man kommer hurtigt nok ned i fart til at kunne tage svingene ordenligt... men det kan godt være at jeg skal give det en chance igen
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BrummelumBrummelumSkrevet 24/03-03 22:32 
Jeg bruger også kun full brake.
XBL Gamertag: Brummelum
PapandPapandSkrevet 24/03-03 22:33 
Ved 180 grader sving blokker jeg de 2 knapper bagpå (forbremse og bagbremse) samt den normale bremseknap.. Ellers bliver det ofte en kombination mellem den normale og højre trigger (forbremsen).. Den venstre trigger (bagbremsen) skal bruges med største forsigtighed...

Som i virkeligheden er forbremsen langt den mest effektive, men bør kun bruges når det går ligeud...

Powerslider i? Tak for rådet om de manuelle gear, det vil helt sikkert blive taget i brug.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 24/03-03 22:46 
jeg powerslider ihvertfald....med PS kan man køre hurtigere igennem de skarpe sving, men det kan også bruges i andre type sving, hvor man bruger powersliding til at få en bedre vinkel ud af svinget....men ps skal bruges med omhu, da det også sænker ens hastighed
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PapandPapandSkrevet 24/03-03 22:54 
Ja jeg bruger det også en del. De 2 skrape 180 grader sving på Philipp Island skriger jo ligefrem på en omgang powersliden.
En helt anden ting: hvordan gør i i starten? Jeg starter hammer dårligt.. Nogen råd der?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 24/03-03 23:24 
i starten skal du kun trykke gas knappen halvt ned, og når starten går, skal du trykke den langsomt ibund...det er nemmere hvis du bruger en af triggerne til gas...

brummelum jeg slog lige din le mans tid....tiden lyder på 1:20:72 hvilket er en forbedring på 0.28

jeg har kørt 2 løb med min nye bike og det er blevet til 2 personal best, så helt ringe er den hvis ikke:)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PapandPapandSkrevet 25/03-03 19:55 
Manuelle gear er hermed kaseret.. Jeg kan umuligt bremse og styre, samtidig med jeg skal passe gear'et. Desuden kan jeg ikke bruge for- og bagbremse hver for sig, hvilket jeg overhovedet ikke kan køre uden at kunne...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 25/03-03 21:38, rettet 26/03-03 16:55 
så skar jeg lige 1,2 sec af min jerez tid 0:-)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
APHAPHSkrevet 25/03-03 23:05, rettet 26/03-03 16:55 
her er lidt oplysning om moto gp 2

kig ind
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BrummelumBrummelumSkrevet 26/03-03 10:35 
Features:
All of the 500cc bikes and riders from the 2002 MotoGP series.

Jeg håber seriøs at det er en taste fejl. Hvis MotoGP ikke indeholder 1000cc 4-stroke maskiner så er der da et eller andet helt galt. På de screenshots jeg har set fra spillet ser det da ud til at det er 1000cc maskiner så jeg håber stadig på det bedste.
XBL Gamertag: Brummelum
APHAPHSkrevet 26/03-03 16:30 
er det ikke kun 500 cc 4 takter der bliver includeret?

her er nye screenshots

hold kæft hvor er jeg god
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
BrummelumBrummelumSkrevet 26/03-03 16:37, rettet 26/03-03 16:42 
I real life Moto GP kører de på 500cc 2-takter og 1000cc 4-takter. Det er vist kun ganske få teams der kører denne sæson på 500cc.
XBL Gamertag: Brummelum
PapandPapandSkrevet 26/03-03 17:29 
Det er et miljø spørgsmål at de skifter til 1000cc 4-takter. Personligt så jeg helst at de holde sig til 2-takterne. 4-takterne er knap så hidsige, og har en blødere accelrations kurve. Dermed får vi mindre action i svingende.
Generelt er det 4-takterne der vinder mere og mere frem inden for al motorcykelsport, deriblandt motocross, hvilket er helt til grin.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BrummelumBrummelumSkrevet 26/03-03 17:42, rettet 26/03-03 17:56 
Stadig væk så er 2-takterne mere sløv i optrækket end en 4-takter.

1000cc 4-takt maskiner er noget stærkere med ca. 230 hk hvorimod 500cc 2-takter kun har ca. 180 hk. Til gengæld tillader moto gp reglementet en laver vægt for 500cc maskiner hvilket er en fordel i svingene.
XBL Gamertag: Brummelum
PapandPapandSkrevet 26/03-03 17:56, rettet 26/03-03 18:05 
Accelerationen på en 4-takter er der langt blødere end ved en 2-takter. Eller tager jeg fejl?

Edit: Hvad motocross angår giver en 4-takter altså et blødere optræk. En 2-takter skal være helt oppe og ringe hele tiden, en 4-takter kan køres mere roligt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BrummelumBrummelumSkrevet 26/03-03 18:07 
Det kommer an på hvad du lægger i blød. 4-takter har en mere jævn udvikling i motorkræften, det vil sige masse af hk helt fra bunden. Hvorimod en 2-takter skal have mange omdrejninger før der sker noget.

Så hvis blød acceleration ikke er lig med langsom acceleration så er vi enige.
XBL Gamertag: Brummelum
PapandPapandSkrevet 26/03-03 18:19 
Hehe så har vi været enige fra starten :-)
Det har nemlig intet at gøre med hvor hurtigt man kommer afsted, men som sagt accelerations kurven. Vi vil se en del mindre "high-siders" hos 4-takterne, det er i hvert fald mine forventninger.
For at vende næsen tilbage mod Moto GP 2, ser jeg helst at forskellen mellem 2-takter og 4-takter bliver mere merkant. Det er i hvert fald ikke tilfældet i Moto GP 1.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
BrummelumBrummelumSkrevet 26/03-03 18:31 
Jeg håber at de i det mindste bare har fanget den rigtige motorlyd fra 4-takterne.
XBL Gamertag: Brummelum
PapandPapandSkrevet 26/03-03 18:32 
Ja tak det ville være rart...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
APHAPHSkrevet 03/04-03 11:44 
Brummelum næste gang du er online så prøv at samligne vores sachsenring tid....rimelig imponerende syntes jeg
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 03/04-03 15:51 
Må vi andre lige høre? Er de helt ens eller hvad?
APHAPHSkrevet 03/04-03 19:51, rettet 03/04-03 19:52 
tiderne er helt ens... også på 1/100 sec :)

EDIT: kg har du ikke fået dit live kit endnu??
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 03/04-03 20:05, rettet 03/04-03 20:05 
Jo, det har jeg, men har endnu ikke fået det til at virke. Venter til, jeg har formateret her i weekenden højest sandsynligt.

Hehe - Sejt nok med tiden!
APHAPHSkrevet 03/04-03 20:09 
hvilken internet udbyder har du???

og har du den fulde version af moto gp, eller hører du til en af svanserne der spiller demoversionen?? :)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 03/04-03 21:18 
Jeg har Webspeed fra TDC! Jep, jeg er en af de mange svanser. Åbenbart??? ;-)
SaturinoXSaturinoXSkrevet 03/04-03 21:47 
du er ikk svans...men Champ.

TDC WebSpeed er Guld
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
APHAPHSkrevet 03/04-03 22:04 
hvad fanden fedter du for??? Griberg er en svans og dermed BASTA..;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
SolaegSolaegSkrevet 04/04-03 14:25, rettet 04/04-03 14:28 
OK

You remember, Redsack? ;-)
enfenenfenSkrevet 30/04-03 14:39 
Paasch >
men jeg har lige lavet en 28/26/28/28 bike og jeg kørte et løb på 3 omgange på jerez hvor jeg skar 0,5 sec af min pb...så hvad kan det ikke blive til når jeg først kommer i træning:)

For lige at åbne tråden igen. Jeg har lige fået Moto GP ind af døren og har lige et par spørgsmål, før jeg bevæger mig ind på XBL :)

Når du skriver lavet en ny bike, mener du så, at du har kørt GP series og training igennem igen?

Angående den bike man selv laver. Er det ikke muligt at få nogle bannere eller reklamer på den, så den kommer til at ligne de andre? Min ser sgu lidt kedelig ud i sort/hvis eller metallic blå/grå.

Er der er eller andet sted, hvor du kan se, hvad din bike har i stats? Man kan selvfølgelig se på stregerne, men jeg havde håbet på faktiske tal.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 30/04-03 14:58 
Jeg er nu endeligt kommet på Live, så hvis i har lyst til en gang Moto GP imod en Live-newbie, så bare request mig :)

Tag : Mistah Bean
APHAPHSkrevet 30/04-03 15:32 
Enfen >
Når du skriver lavet en ny bike, mener du så, at du har kørt GP series og training igennem igen?

ja

Angående den bike man selv laver. Er det ikke muligt at få nogle bannere eller reklamer på den.

det er ikke muligt i motogp 1, men i moto gp 2 bliver det muligt at lave avanceret logoer på ens bike.
Er der er eller andet sted, hvor du kan se, hvad din bike har i stats? Man kan selvfølgelig se på stregerne, men jeg havde håbet på faktiske tal.

man kan kun se de isagte stats, ved at sætte en personal best på xbl, da der så står hvilken bike man har brugt...men som du siger, kan man bare tælle stregerne
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
PlaykidPlaykidSkrevet 06/05-03 08:55 
Er det muligt i motoPG2 at smadre sin bike?
Jeg synes jeg har set buler og risser på nogle bikes på visse af de screens jeg har set.
Spiller nu: Halo 3
APHAPHSkrevet 06/05-03 15:48, rettet 06/05-03 16:00 
det er også mugligt at smadre sin bike i moto gp 1.
Prøv at køre med fuld gas ud af mugello langsiden, og smadre ind i dækbarriæren...så ser biken ikke ud til at have det specielt godt;)
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
JinkJinkSkrevet 06/05-03 16:20, rettet 06/05-03 16:20 
Hvordan spiller man fish bouncer?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig