X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Stil - computerspil


Svar
SolaegSolaegSkrevet 30/10-03 22:55 
Hej!

Jeg skal lave en kommentarstil til på tirsdag. Den skal omhandle skadeligheden - eller fordelene - ved computerspil, så hvis I har nogle gode links til artikler eller lignende omkring dette emne, ville jeg blive meget taknemmelig.

Artiklen som skal kommenteres hedder: "Fordomme og virkelighed", og er skrevet af Lisbeth Schierbeck.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/10-03 23:05 
Skriv noget om fattige folk i starten af tyverne, der bliver ruineret af julens spiludgivelser ;-)

Seriøst - Her er et direkte link til pdf fil
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 30/10-03 23:20, rettet 30/10-03 23:30 
Griberg >
Artiklen som skal kommenteres hedder: "Fordomme og virkelighed", og er skrevet af Lisbeth Schierbeck.

Skrev om den sidste år, fik 11/11 ;)
SolaegSolaegSkrevet 02/11-03 16:51, rettet 02/11-03 17:01 
Tak, for linket!

Er der nogle, der ved mere om denne sag, som flere gange er beskrevet her på forummet? Og er der nogle flere kommentarer til, så kan I bare fortælle, da jeg vil referere til sagen i stilen.

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=4453#56504

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=5381&sort=0&start=0

Edit: Er sagen blevet afsluttet?
quadquadSkrevet 02/11-03 16:58 
Sonic.dk >
Griberg >
Artiklen som skal kommenteres hedder: "Fordomme og virkelighed", og er skrevet af Lisbeth Schierbeck.

Skrev om den sidste år, fik 11/11 ;)

En virkelig seriøs karakter når der er givet 11 i orden.
På computer kan man max hente 8 og i hånden 9 i orden efter forfatningen til folkeskolen.
ComradeComradeSkrevet 02/11-03 17:06 
Han må være fra sjælland, eller en af de andre steder, hvor de giver gode karakterer.

11/11 er der aldrig blevet givet, der hvor jeg bor :/
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 17:09, rettet 02/11-03 17:32 
Bor i Århus, og prøv at sætte dig ind i hvad du snakker om Wagner!

Man kan max få 8 på computer? LOL! Undrer mig ikke, at du kommer med sådan en kommentar så, du har jo aldrig kunne lugte et 10-tal :P

EDIT: I kunne evt. så at der står Østjylland i min profil? Godt set gutter }8)
quadquadSkrevet 02/11-03 17:33, rettet 02/11-03 17:35 
Læs forfatningen.
Edit: Snakker self. om ordens-karakterer, men havde nu ik regnet med du var så langsom ikke at opfatte det.

For din information gik jeg ud af folkeskolen med et 11(13)-tal i skriftlig dansk.
millenniummillenniumSkrevet 02/11-03 17:36 
Det kommer selvfølelig an på hvor seriøst det skal være. (Hvilket niveau, hvilken uddannelse?)
Jeg har ikke nogen links, men jvf. evt RedEye's artikel i seneste nr af The Edge (omkring de seneste GTA-mord).

Og hvis det skal være smart og teoretisk, så kan alle teorier omkring film-vold, og films skadelige virkninger bruges, eftersom meget af teorien er den samme. (eksempelvis bogen af Anne Jerslev: 'Det er jo bare film'... hedder den vidst).
The medium is the message.
quadquadSkrevet 02/11-03 17:39 
Et godt råd til dette emne er også at skrive det hele objektivt. Skriv det objektivt og lad så din egen mening komme til kende efter den objektive beskrivelse af problemet.
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 17:48 
Er du lidt langsom Wagner? Jeg snakker også om orden! Ikke skriftlig!

Tillykke med den fine karakter, rettede nok dit 5-tal i tysk op så ;)

(Spøg til side!)
quadquadSkrevet 02/11-03 17:53 
Godt så evt. læs forfatningen, den kan være rettet i år, men kunne ikke forestille mig de har flyttet ordens-karakter i skriftlig dansk op til 11.
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 17:57 
Tror ikke helt vi forstår hinanden Wagner!

Min lærer mente åbenbart jeg havde stor nok faglig kompetence til at få 11 i orden, da layoutet var relevant og illustrationerne passede til oplægget.

Ærgeligt at vi bor så langt fra hinanden, vi kunne ellers have haft nogle ambrosiske samtaler. Vi er jo hammer kloge! ;)
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/11-03 18:11 
Ambrosisk, ligefrem? Tror sgu aldrig jeg har haft en ambrosisk samtale, men OK ;)

Hvis stiloplægget er det jeg tænker på, hvilket jeg tror det er, så fik jeg også 11 for den i 9. klasse, da jeg gik på efterskole. Kan dog ikke huske hvad ordenskarakteren var.

Hører der nogen illustrationer med til artiklen?
(...)
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 18:17 
Nej, men jeg havde selv smidt nogen i stilen :)
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 18:23 
Nå, anyways... :]

Griberg, du skriver lige når du har fået din karakter ik? Held og lykke... :)
quadquadSkrevet 02/11-03 18:28 
Illustrationer i en stil, det bliver bedre og bedre det her.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/11-03 18:28 
Sonic.dk >
vi kunne ellers have haft nogle ambrosiske samtaler.

Nu hvor der er gået herlig, guddommelighed i samtalen, får I da lige opskriften på en gude-ret uden lige:

Ambrosisk syltetøj
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
quadquadSkrevet 02/11-03 18:33 
Hehe B2P :)
Sonic.dk > Jeg er ikke helt sikker på din lærer er ved sine fulde fem, at give dig 11 i orden, og så tilmed med illustrationer i stilen kan jeg ikke argumentere imod. Yderst overbevisende kvaliteter hos en dansklærer. Du skrev vel også med 14 og fed? :)
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 18:35 
Skrev med str. 10 :)

Glemte dog at bruge din metode, med at give læreren et æble inden ;)
quadquadSkrevet 02/11-03 18:44 
Størrelse 10, husk det Griberg, den fejl må du heller ikke lave :)

Størrelse 12 var det foretrukne ved alle de lærere jeg har haft igennem tiden, 11 og 13 kunne gå an. 10 og 14 var til grin :)

Ordenskarakterer kan rende mig noget så grusomt nu...(De findes ikke her Ha Ha)..:P

Sonic.dk> Hvis du ser på det lidt seriøst burde du kunne se det er din lærer der er helt galt på den.
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 18:47 
Skrev str. 10 med verdana, hvilket er nogenlunde det samme som 12 med times new roman! :)

Er da også ligeglad, det var dig der startede denne diskussion, og prøvede at latterliggøre min karakter. Yes yes... tilfreds? :/
quadquadSkrevet 02/11-03 18:49 
Jeg betvivler ikke din skriftlige karakter. Det er din ordenskarakter der ikke er mulig efter bekendtgørelsen din lærer burde rette sig efter.
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 18:52 
Yep, 11 er meget. Det er jeg ikke i tvivl om, men vil da give dig ret i at andre lærere nok ikke ville have givet mig det samme. Fik jeg dog...
PapandPapandSkrevet 02/11-03 18:52, rettet 02/11-03 18:53 
Da jeg gik i folkeskole - noget tid siden efterhånden - var der nu en hel del, der scorede mere end 9 i deres orden i skriftlig dansk...

Edit: Nej jeg var ikke en af dem, da jeg skrev så pokkers grimt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 19:00 
hehe...

En stor del af mine venner fik også 9-10 stykker alle sammen!
quadquadSkrevet 02/11-03 19:01 
Jeg er rimelig sikker på at forfatningen for 01/02 ikke tillader orden højere end 8 på computer, og 9 håndskrevet.
Medmindre den er lavet om i år gælder den stadig.

Illustrationer i en stil på 8. - 9. klasses niveau er så vidt jeg ved bandlyst af alle normale dansklærere.
PlaykidPlaykidSkrevet 02/11-03 19:03, rettet 02/11-03 19:03 
Jeg har aldrig scoret mere end 6-7 i orden ved at skrive i hånden, men jeg har tilgendgæld kun fået 8-9 i orden (9 = en sjældenhed).
Ellers har mine dansk stil karakterer også altid ligget højt.
Spiller nu: Halo 3
PapandPapandSkrevet 02/11-03 19:03 
Det undrer mig bare meget at maksimum er 9, når det er en 13-skala man går efter. Wagner kan du eventuelt smide et link til den forfatning?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 19:07 
Sidder og tænker helt det samme! Kan ikke se hvor du har de tal fra...
quadquadSkrevet 02/11-03 19:09 
Ved ikke om den forfatning lærerne får også er tilgængelig på nettet. Det er ik' andet end jeg kan huske fra de sidste par år i folkeskolen.
PapandPapandSkrevet 02/11-03 19:19 
Mon ikke det er en lærer, der har taget r.... på dig?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 19:21 
Tror du ikke læreren har sagt at DU ikke kunne få mere? No offence... :/
quadquadSkrevet 02/11-03 19:24 
Er rimelig sikker på det da jeg selv har læst forfatningen :)

Men at det så ikke er alle lærere der indretter sig efter det er noget andet. Nu hvor jeg tænker over det kan det godt være det først var i 02/03 den forfatning kom.

Hvis nogle finder noget der modbeviser det vil jeg meget gerne se det.
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 19:31 
Du mener at denne forfatning siger at man max. kan få 8 på computer og 9 i hånden?

Vi snakker self. ordenskarakter :)
quadquadSkrevet 02/11-03 19:36 
Ja, i hånden kan den godt være højere. På computer skulle det ikke kunne lade sig gøre at få højere hvis man skriver med rigtig margen og skriftstørrelse. Altså 8 er max hvis man opfylder de krav man får udleveret.
Homer00Homer00Skrevet 02/11-03 19:39 
Min dansk lære sige også at man max kan få 8 hvis man skriver på computer...
Must eat - So cheap...
DommergaardDommergaardSkrevet 02/11-03 19:48 
Underligt :/
quadquadSkrevet 02/11-03 19:52 
Spørg din lærer om du må en kopi af den nyeste forfatning til dansk-lærerne.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/11-03 19:53 
Homer00 >
Min dansk lære sige også at man max kan få 8 hvis man skriver på computer...

Min gamle folkeskole havde samme "regel".
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JoachimMAJoachimMASkrevet 02/11-03 21:00 
Der står ikke i nogen "forfatning" at man på computer max kan få 8 - man får 8 hvis man opfylder alle krav til margin, osv., og hvis man, på en eller anden måde, kan gøre mere ud af den, kan man få højere. Jeg havde f.eks. engang en stil der skulle skrives som en artikel - jeg lavede så et layout der lignede en avis, og jeg fik 10.

Til gengæld er det ikke særlig normalt at få 11 på computer i orden, men det er da hvertfald ikke fuldstændig umuligt, hvilket denne karakter også afspejles af. Desuden kunne ordenskarakteren ikke være mere ligegyldig.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
quadquadSkrevet 02/11-03 22:28 
Sjovt, jeg læste i papirerne at en ordens-karakter på 8 er det højest opnåelige med det perfekte layout på computer.
Men da jeg ikke går i folkeskole mere må jeg regne med dine oplysninger så er rigtige :)

Og ja, ordenskaraktererne er det mest ligegyldige nogensinde, men når den rigtige karakter toppede skalaen gik man over til at få en god orden for endnu højere snit :D
SolaegSolaegSkrevet 17/11-03 15:56 
Sonic.dk >
Nå, anyways... :]

Griberg, du skriver lige når du har fået din karakter ik? Held og lykke... :)

Jeg fik 11/9, så det var da helt fint :-)

Vi skulle dog skrive i hånden, da computer har været tabu i vores klasse.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 17/11-03 15:58 
Jeg vil gerne læse den?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 17/11-03 16:06 
Super godt klaret! ;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig