X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Amiga sprgs: Ny harddisk i Amiga 1200?


Svar
Zzap!Zzap!Skrevet 24/10-03 11:51 
Min gamle A1200 harddisk er, efter 10 år, slidt op og afgået ved døden.
Er der nogen der ved hvordan man udskifter sådan en, og vigtigst af alt, med hvad?
Så vidt jeg ved, er der en IDE kontroller indbygget, men jeg går ikke ud fra at den kan tage en standard nutidig PC hardisk?
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 24/10-03 12:13 
Kører du IDE, er det skam standard IDE. Ligesom det er tilfældet med Windows, så var styresytemet dog ikke beregnet til at køre med større harddiske end 4GB (og partitioner ikke mere end 2GB), så går du højere op, skal du til at rode med alternative filsystemer etc.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 24/10-03 14:11, rettet 24/10-03 21:49 
Kan man efterhånden købe så lille en harddisc fra ny, og i så fald hvor? Ellers er der jo eBay...
Men, er det virkelig bare at smække discen i stikket, og så lægge Workbenc over på den?!
Jeg kan næsten ikke tro at det kan være så simpelt?
Og er det alle typer/størrelse harddisk der passer ind i kabinettet? Der er jo noget med, at den lille lem omme bag på maskinen passer til en mini-harddisc.

Hvis der er nogen der kender en tutorial side der forklarer hvordan man gør, ville jeg være meget taknemmelig for et link. :)
Born to kill space
RJKRJKSkrevet 24/10-03 14:14 
Den er lavet til 2 1/2" disce. 3 1/2" kan vist lige presses i, men så kan låget ikke lukkes ordentligt. De har vist også forskellige stik, så prøver du dig med 3 1/2", skal du vist have noget converter-stik.

Mht. størrelse kan du jo bare partitionere noget af discen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig