X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vi siger tak til Rare....


Svar
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 10:59 
...fordi I gav os et, i grunden, ligegyldigt spil, som jeres første Xbox udgivelse.

Læs IGN's anmeldelse af spillet; De bruger 3 sider på at kritisere spillet's gameplay-elementer, styring, uungåelige døds øjeblikke, kameraet m.m. men roser grafikken, præsentationen og humoren.

Rare blev købt af Microsoft - Rare SKULLE ha' et spil ud i år - Rare havde ikke uanede mængder... Se hele indlægget


IGN link
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 10:59 
...fordi I gav os et, i grunden, ligegyldigt spil, som jeres første Xbox udgivelse.

Læs IGN's anmeldelse af spillet; De bruger 3 sider på at kritisere spillet's gameplay-elementer, styring, uungåelige døds øjeblikke, kameraet m.m. men roser grafikken, præsentationen og humoren.

Rare blev købt af Microsoft - Rare SKULLE ha' et spil ud i år - Rare havde ikke uanede mængder tid at bruge på dette spil = Det her blev resultatet.

Man må håbe at Perfect Dark Zero og Kameo bliver bedre - og at Rare får lov at bruge den tid de skal ha', til at gøre spillene perfekte.

IGN link
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/10-03 11:15 
Bare rolig. Rare skal lige have lidt tid.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
APHAPHSkrevet 24/10-03 11:52 
Var der overhoved nogle (pånær Okotta selvf.) der har regnet GBtG, som værende en af de store xbox udgivelser iår?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OmenOmenSkrevet 24/10-03 12:51 
Paasch:
Det kommer jo ikke sagen ved. Ingen kan benægte at Rare har haft meget at bevise siden skiftet til Xbox, specielt med deres første titel.
Vote Ficus!
DommergaardDommergaardSkrevet 24/10-03 13:14 
Spillet ser sq da herre fedt ud! :D
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 13:36 
Paasch >
Var der overhoved nogle (pånær Okotta selvf.) der har regnet GBtG, som værende en af de store xbox udgivelser iår?

Var det ikke dig som mente at Crimson Skies var en stor Xbox udgivelse? Jeg spillede samme spil på min PC, for snart 4-5 år siden.

Ja - Ghoulies ER en stor titel; Det er Rare's første Xbox spil, så selvfølgelig bør spillet være stort - det endte det så bare ikke med at være.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 24/10-03 13:42, rettet 24/10-03 13:42 
Okotta >
Var det ikke dig som mente at Crimson Skies var en stor Xbox udgivelse? Jeg spillede samme spil på min PC, for snart 4-5 år siden.

Det er nok derfor det er en stor titel, den er blevet optimeret til Xbox og var et fedt spil på PC! Halo er jo også en stor titel til PC nu...

Okotta >
Ja - Ghoulies ER en stor titel; Det er Rare's første Xbox spil, så selvfølgelig bør spillet være stort - det endte det så bare ikke med at være.

Bare fordi det er deres første spil på konsollen, så betyder det ikke at det skulle være stort! Desuden ser det ret fedt ud... fik bare ikke verdens bedste karakter, so what?

EDIT: Okotta, bare ren nysgerrighed, hvor gammel er du?
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 13:50 
Crimson Skies var aldrig en stor PC titel - 5/10 i Edge - men det var okay sjovt...i små doser og i ca. et par dage. Hvorfor man laver det til Xbox, istedetfor noget mere udfordrende rent gameplaymæssigt, forstår jeg ikke - den maskine savner seriøst en Viewtiful Joe.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
DommergaardDommergaardSkrevet 24/10-03 13:52 
Jeg har aldrig sagt det var en stor titel. Jeg siger at det var et godt spil til PC. Tror stadig på det bliver fedt på Xbox.

Counter-strike er også mange år gammelt, det kommer da også til Xbox! Bliver skide fedt...
APHAPHSkrevet 24/10-03 13:53, rettet 24/10-03 14:00 
Okotta >

Var det ikke dig som mente at Crimson Skies var en stor Xbox udgivelse? Jeg spillede samme spil på min PC, for snart 4-5 år siden.

Må jeg ønske dig tillykke. Du er den eneste i verden der har spillet CS: HRtR på PC. High Road To Revenge er ikke en port med en efterfølger. Den eneste lighed der er mellem Crimson skies til pc og xbox versionen, er at spillene (underligt nok) foregår i samme univers. Vær venlig at holde dig til faqs en anden gang.

Og nej GbTG er ikke en at de store xbox udgivelser iår, og det har aldrig været meningen.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RJKRJKSkrevet 24/10-03 13:58, rettet 24/10-03 13:59 
Når man ser på nogle af de andre kommende Xbox-titler som visse herinde slynger ud som "must haves" og hvad ved jeg, så syntes jeg nu også Grabbed By The Ghoulies lignede et af de mere interessante. Det synes jeg egentligt stadigvæk...

(Ikke at det ligefrem har overbevist mig om Rares antagelige "gudestatus")
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DommergaardDommergaardSkrevet 24/10-03 14:15, rettet 24/10-03 14:16 
Glæder mig max. til Kameo: Elements of Power ;)
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 14:34, rettet 24/10-03 14:42 
Paasch >
Må jeg ønske dig tillykke. Du er den eneste i verden der har spillet CS: HRtR på PC. High Road To Revenge er ikke en port med en efterfølger.

Jeg har aldrig sagt, at Crimson Skies til Xbox, var en port af PC spillet, og jeg ER skam klar over at det heller ikke er tilfældet.

Men ja - Xbox versionen ligner en efterfølger til PC spillet = Endnu et PC spil til Xbox, istedetfor noget mere udfordrende fra en firstparty producent (Microsoft).

Og jo - Grabbed by the Ghoulies var meningen skulle være en stor titel i år, og det var det af den simple grund, at det er et Rare spil + Rare's første Xbox spil. Når folk kunne forvente at Rare's Nintendo spil var store udgivelser (og osse var det når de udkom), så burde man osse kunne forvente sig det samme af deres første Xbox spil.

Hvorfor så Rare ikke SELV, har lavet et stort Xbox spil med GbtG, aner jeg ikke - måske er de løbet tør for idéer, og vil bare lave simple hack'n slash / beat'em ups fra nu af.

Jeg forlanger såmænd bare, at de bruger alt deres talent, og så giver mig verdens (måske) bedste FPS, ved at udvikle Perfect Dark Zero - er det for meget forlangt? Det synes jeg ikke - de har gjort det to gange før.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 24/10-03 14:41 
Hvorfor er det så liiige du skriver følgende når du ved at det ikke er en port?

"Jeg spillede samme spil på min PC, for snart 4-5 år siden"
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/10-03 14:41 
Jeg prøvede Grabbed i LA og synes egentlig det var meget sjovt. Det var self for kort tid til at vurdere om det på højde med Rares tidligere stuff. Jeg har da tænkt mig at prøve det. I den forbindelse prøvede jeg også Conkers, som ikke rigtig gjorde noget for mig og Kameo som var meget drømme-agtigt og tættere på tidligere Rare-ting.

I øvrigt synes jeg at Crimson Skies er ret fedt, ikke mindst i multi-player. Jeg har ikke prøvet PC-versionen, men har hørt fra folk som har, at Xbox-versionen er federe.
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 14:47 
Paasch >
Hvorfor er det så liiige du skriver følgende når du ved at det ikke er en port?

"Jeg spillede samme spil på min PC, for snart 4-5 år siden"

Fordi det er Crimson Skies, og Crimson Skies ER bare Crimson Skies - kig dog på spillet menneske; Det ligner endda PC versionen, bare med pænere grafik.

IGN har et videoreview oppe - det ligner PC spillet, og har nøjagtigt samme gameplay-elementer som PC spillet = Dogfights og skyd Zeppelinere ned (bare med pænere grafik).
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
APHAPHSkrevet 24/10-03 15:02, rettet 24/10-03 15:02 
Jeg må sige, at jeg har meget svært, ved at tage dig og dine udtagelser seriøst. Tror du ikke du skal prøve spillet, før du udtaler dig om spillets gameplay og stempler det som identisk med forgængrens, istædetfor at gætte dig frem, fordi du tilfældigvis har set et video prewiev af spillet. Men havde du egenligt forventet, at udviklerne vil droppede alle de elementer i spillet, der gjorde forgængren til en klassiker på pc?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/10-03 15:05 
Sådan som jeg har forstået det, er spillet blevet tilpasset konsolformat? Mere og lettere tilgængeligt action?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
APHAPHSkrevet 24/10-03 15:12 
Det er rigtigt. Og hele måden singleplayer delen er bygget op på er også ændret.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 15:14 
Paasch >
Men havde du egenligt forventet, at udviklerne vil droppede alle de elementer i spillet, der gjorde forgængren til en klassiker på pc?

Crimson Skies er ikke en klassiker, og det er ikke et preview jeg har set og læst, men nu to videoreviews + tekstreviews.

Spillet er bare det samme som jeg spillede for 5 år siden, på min PC - og ja...hvis man var helt overvældet dengang, så er det da muligt man bliver det igen.

Min pointe er bare, at hvorfor genoplive et gammelt PC spil, som altså ikke var det helt store dengang?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 15:19 
Born2Play >
Sådan som jeg har forstået det, er spillet blevet tilpasset konsolformat? Mere og lettere tilgængeligt action?

Jeg tror ikke der er så meget man kan simplificere i Xbox udgaven - PC udgaven var KUN action; Der var ikke de store udskejelser i gameplayet.

Spillet var lidt en fattigmands udgave af Tie Fighter - okay, men slet ikke noget særligt.

Og så døde spillet stort set, pga. det behøvede en seriøs omgang patching - det blev patchet (flere gange), men blev aldrig rigtigt en færdig udgivelse.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/10-03 15:24, rettet 24/10-03 15:33 
Har lige nærlæst de nævnte reviews. Du har faktisk ret. Det er næsten udelukkende lavet med henblik på Live og ligner PC udgaven.

Edit: Men det gør det ikke til et dårligt spil? Single player delen skulle have en fed historie.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/10-03 16:50 
Som Rarefan, kan jeg kun sige at dette er uheldigt:(

Jeg har altid haft store håb for Rare, men det her viser at de stadig har kunne lave crap!

Det minder lidt om deres første N64 titel. Killer Instinct Gold! Gik det ikke også igennem meget få måneders udvikling?

7 - Er en fin score. Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke er, men for mit vedkommende som fan af Rare synes jeg det er skuffende!

Jeg har på fornemmelsen at Greg K og co. Hos Gamespot trækker den et par karaktere ned:/
Well crucify the insincere tonight...
jaesjaesSkrevet 24/10-03 16:57, rettet 24/10-03 16:58 
Okotta:

Helt ærlig, undersøg dog tingene først.
Crimson Skies: HRtR, har fået sindsygt gode anmeldelser, og er ikke bare PC-udgaven med lidt småjusteringer og bedre grafik, som du hentyder...
OkottaOkottaSkrevet 24/10-03 18:13 
Ja, det har fået gode scores flere steder, men jeg er stadig skeptisk mht. spillets kvaliteter - primært på grund af det forrige spil.

Jeg tror det er et typisk amerikansk produkt, som jeg vil synes er rigtigt sjovt i et par dage, og så putter jeg det væk igen.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 24/10-03 18:16 
for at lyde lidt som moderator-wannabe: er vi ikke efterhånden ude på et sidespor mht. topic? skal vi lige tilbage til emnet?

/dd
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
AmbyAmbySkrevet 24/10-03 18:48 
er der noget der hedder on topic i Okotta's tråde ?

Jeg er kommet så langt atjeg faktisk kan begyndte at spotte hvilke tråde du/han har oprettet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Bede-xBede-xSkrevet 24/10-03 18:54 
Det kan jeg også :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ValkyrieValkyrieSkrevet 24/10-03 22:51, rettet 24/10-03 22:54 
Ang. Crimson Skies - Så skulle FASAS.... Som de hedder, have lavet et rigtig godt spil. Imodsætningen til deres første spil Mechassault, skulle dette have en solid single player del!

Tjek evt den her enorme CS tråd: http://forum.teamxbox.com/showthread.php?s=&threadid=223275

Gamespot har også givet det 8,9! Det var jeff der tog hånden om dette spil! Han er den næsthårdeste efter Greg K IMO! Link: http://www.gamespot.com/xbox/action/crimsonskieshighroadtr/index.html

Og på IGN fik det 9,1!
Well crucify the insincere tonight...
MobyMobySkrevet 24/10-03 23:46 
No wonder. Mit indtryk af spillet er ikke specielt positivt - en ægte bundskraper.

Men jo, de skal vist bare bruge længere tid (eller, lad os håbe på det)
RebelheartRebelheartSkrevet 24/10-03 23:49 
Okotta >
Ja, det har fået gode scores flere steder, men jeg er stadig skeptisk mht. spillets kvaliteter - primært på grund af det forrige spil.

Jeg tror det er et typisk amerikansk produkt, som jeg vil synes er rigtigt sjovt i et par dage, og så putter jeg det væk igen.


Du er simpelthen for dum at høre på.


;-)
MajorPMajorPSkrevet 25/10-03 08:22, rettet 25/10-03 08:25 
Skal lige høre hvad det er du nu har gang i Okotta? Grabbed by the Ghoulies er selvfølgelig en smagssag, men at kalde Crimson Skies for en PC port er decideret lort at lukke ud. Crimson Skies er et helt nyt spil, hvilket MS postår vildt og voldsomt - og de amerikanske venner jeg har, siger da også det er meget bedre end forgængeren. Men de ved ingenting? De er jo bare amerikanere eller hvad? :S

Skal også lige høre hvorfor du valgte at smutte forbi KC's kommentar - han har jo prøvet det, burde han så ikke være mere kvalificeret end dig, til at svare på den slags? Du er vel lige så kvalificeret til at svare på det, da du har kigget på utallige spil og screenshots? - Godt mester!

Men hov hov - ikke så hastigt, lad os lige kigge på GameRangkings. Hvilket jo har 89,8% overall på Crimson Skies - igen tegner det sig som et dårligt spil i dine øjne? Skal gode spil have over 95% i gennemsnit??
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
AndréAndréSkrevet 25/10-03 09:46 
Dark-Light >
er der noget der hedder on topic i Okotta's tråde ?

Jeg er kommet så langt atjeg faktisk kan begyndte at spotte hvilke tråde du/han har oprettet.
også dig ;-)
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
OkottaOkottaSkrevet 25/10-03 10:18 
MajorP >
Skal lige høre hvad det er du nu har gang i Okotta? Grabbed by the Ghoulies er selvfølgelig en smagssag, men at kalde Crimson Skies for en PC port er decideret lort at lukke ud.

Godt så; Du og andres læse egenskaber er altså holdt op med at virke.

Indtil du og andre fatter, at jeg IKKE kalder Crimson Skies til Xbox for en PC port, så gider jeg ikke svare på JERES lort!
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MajorPMajorPSkrevet 25/10-03 10:46 
Ok, hvis du ikke fik fat på det. Hvorfor kalder du så Crimson Skies for en NÆSTEN PC port?
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OkottaOkottaSkrevet 25/10-03 11:22 
Det er naturligvis ikke en direkte port - kodemæssigt - af PC spillet, men jeg forstår ikke hvorfor man i bund og grund gider genoplive dette spil overhovedet; Det er det min kritik af spillet går på.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PapandPapandSkrevet 25/10-03 12:34 
Er det ikke lidt dumt at drage så hastige konklusioner, når ingen af jer tilsyneladende har prøvet spillet?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
MajorPMajorPSkrevet 25/10-03 12:40, rettet 25/10-03 12:41 
Kan du have ret i.

Men nu ligger landet sådan, at KC har prøvet det, selvom det alligevel virker som en ligegyldighed for en hvis person...

[EDIT] Og han var ganske tilfreds, kan jeg forstå...
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
OmenOmenSkrevet 25/10-03 12:49 
Ikke at jeg vil tage nogen partier i denne diskussion, men Major P er du ikke mindst ligeså "dum" at høre på når du drager dine konklussioner ud fra hvad én anden person har sagt? (ovenstående post)
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 25/10-03 12:58, rettet 25/10-03 13:27 
Tal ordentligt fremover, ellers ryger der advarsler ud.

Tak.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 25/10-03 13:24 
Who cares? Nogen kan lide cartoony actiontitler på en lille cube, andre kan lide PC inspireret konsoltitler på en Xbox.

Man kan diskutere meget, men aldrig påtvinge andre ens smag.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RonaldoRonaldoSkrevet 25/10-03 15:21 
Rare er i bund og grund ikke hvad det har været, og det kan sagtens ses på deres seneste spil. Det siges at Rare er en elendig arbejdsplads, og at største delen af deres medarbejdere ultilfredse. Det resultere i at mange forlader og har forladt firmaet, det er også bl.a. derfor Rare har haft annoncer i Edge siden det blev udgivet.

Det er næppe de samme gutter der stod bag Perfect Dark og Goldeneye der kommer til at levere Xbox titler. Jeg ved ikke hvorfor Microsoft købte Rare, men det lyder lidt for mig at det udelukket var for "børnespil".
MajorPMajorPSkrevet 25/10-03 17:10, rettet 25/10-03 17:13 
Omen >
Ikke at jeg vil tage nogen partier i denne diskussion, men Major P er du ikke mindst ligeså "dum" at høre på når du drager dine konklussioner ud fra hvad én anden person har sagt? (ovenstående post)

True - my bad... Men man kan ikke løbe fra, at ud fra de meget positive anmeldelser spillet har fået indtil videre! At man så ikke har samme mening som anmelderne kan man jo bare sige fra start af, istedet for at begynde bashing - henviser skam ikke til dig.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RebelheartRebelheartSkrevet 25/10-03 17:15, rettet 25/10-03 17:15 
Crimson Skies *bliver* stort. Det er derfor, at jeg har forudbestilt spillet sammen med et eksemplar af Top Spin! ;-)
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-03 12:29 
FreddiE >
Rare er i bund og grund ikke hvad det har været, og det kan sagtens ses på deres seneste spil. Det siges at Rare er en elendig arbejdsplads, og at største delen af deres medarbejdere ultilfredse.

Du bliver lige nød til at komme med nogen links for at styrke din påstand.

Irriterende nok, kan man ikke længere komme ind på Rarenets newssektion. Derfra forlød det nemlig at Rare folkene var glade for at arbejde for MS. Flere var også trætte af Nintendo/Disney aftalen som tvang dem til at lave Mickey's Speedway...

Det resultere i at mange forlader og har forladt firmaet, det er også bl.a. derfor Rare har haft annoncer i Edge siden det blev udgivet.

Rare har haft annoncer i Edge i flere år. Du har tydeligvis ikke læst bladet særligt længe.

Det er næppe de samme gutter der stod bag Perfect Dark og Goldeneye der kommer til at levere Xbox titler.

Nogen vil være de samme, andre vil være nye. Hvilket ikke nødvendigvis behøver at have indflydelse på spillenes kvalitet. Timesplitters 2 var fx ikke på højde med Perfect Dark, til trods for at nogen fra Rare var med til at lave det.

Jeg ved ikke hvorfor Microsoft købte Rare, men det lyder lidt for mig at det udelukket var for "børnespil".

Det var til dels for at få kvalitetsspil i fremtiden, til dels for at have nogen titler der appelerer bredere, men også for at sende et signal til tredieparts firmaerne om hvor seriøse de er. Det er vel de færreste der regner med at der er plads til tre konsoller på markedet. Skulle et firma blive i tvivl om hvem der vil gå længest for at blive på markedet, så var Rare handlen et meget tydeligt signal. Det var ikke det eneste signal MS kom med, men det var et vigtigt et. MS havde brug for at overbevise tredieparts firmaerne om, at de skulle vælge Xbox og PS2, hvis de kun valgte at støtte to maskiner.

Og det er vel lykkedes lidt. Flere firmaer(fx Eidos/Acclaim)har valgt at droppe Gamecube.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RonaldoRonaldoSkrevet 28/10-03 14:20 
bede-x >
Du bliver lige nød til at komme med nogen links for at styrke din påstand.

Det er ikke muligt, det er bare noget jeg har læst på div. fora. Jeg skriver også at det "siges".

bede-x >
Irriterende nok, kan man ikke længere komme ind på Rarenets newssektion. Derfra forlød det nemlig at Rare folkene var glade for at arbejde for MS. Flere var også trætte af Nintendo/Disney aftalen som tvang dem til at lave Mickey's Speedway...

Fodboldspillere er altid glade for deres nye klub, også selvom de har rykket fra Real Madrid til Brøndby.

bede-x >
Rare har haft annoncer i Edge i flere år. Du har tydeligvis ikke læst bladet særligt længe.

Hvad er det jeg skriver som er forkert? Jeg fik bare at vide at Rare altid leder efter nye mennesker, fordi mange siger op. De reklamere bl.a. i Edge, hvilket jeg også har bemærket i mine eksemplare.

bede-x >
Nogen vil være de samme, andre vil være nye. Hvilket ikke nødvendigvis behøver at have indflydelse på spillenes kvalitet. Timesplitters 2 var fx ikke på højde med Perfect Dark, til trods for at nogen fra Rare var med til at lave det.

Jeg synts at Rare har leveret nogle perler, men igen har de også leveret meget middelmådigt. Og lige for tiden har de ikke vist andet, så det kunne tænkes at de har mistet nogle af deres talentfulde udviklere.

bede-x >
Det var til dels for at få kvalitetsspil i fremtiden, til dels for at have nogen titler der appelerer bredere, men også for at sende et signal til tredieparts firmaerne om hvor seriøse de er. Det er vel de færreste der regner med at der er plads til tre konsoller på markedet. Skulle et firma blive i tvivl om hvem der vil gå længest for at blive på markedet, så var Rare handlen et meget tydeligt signal. Det var ikke det eneste signal MS kom med, men det var et vigtigt et. MS havde brug for at overbevise tredieparts firmaerne om, at de skulle vælge Xbox og PS2, hvis de kun valgte at støtte to maskiner.

Og det er vel lykkedes lidt. Flere firmaer(fx Eidos/Acclaim)har valgt at droppe Gamecube.

Jeg tør vædde med at Microsoft er ude før Nintendo, og da Rare var under Nintendo var supporten endnu dårligere, så hvor vil du hen? Microsoft har ikke noget imponerende sammenarbejde med de japanske udviklere, og pt. sælger GameCube bedre end Xbox i alle regioner. Man er da godt uviden hvis man tror et firma med over 100-års erfaring bare lægger sig til at dø, fordi der er en ny konkurrent på marked som køber sig ind.
enfenenfenSkrevet 28/10-03 15:16 
FreddiE >
pt. sælger GameCube bedre end Xbox i alle regioner. Man er da godt uviden hvis man tror et firma med over 100-års erfaring bare lægger sig til at dø, fordi der er en ny konkurrent på marked som køber sig ind.

Der er selvfølgelig også en grund til, at Nintendo sælger mere end Xbox og PS2 på nuværende tidspunkt - Prisfaldet kunne være en mulighed ;)

Hvordan landet ligger om nogle måneder vil tiden vise.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-03 15:24 
FreddiE >
Det er ikke muligt, det er bare noget jeg har læst på div. fora. Jeg skriver også at det "siges".

Ergo er det meget lidt værd.

Fodboldspillere er altid glade for deres nye klub, også selvom de har rykket fra Real Madrid til Brøndby.

Ja, vi kan selvfølgelig ikke vide om folk hos Rare er glade for skiftet. Jeg har dog indtryk af at samarbejdet ikke kørte perfekt mellem Rare og Nintendo, men det er ikke indtryk baseret på facts.

Hvad er det jeg skriver som er forkert? Jeg fik bare at vide at Rare altid leder efter nye mennesker, fordi mange siger op. De reklamere bl.a. i Edge, hvilket jeg også har bemærket i mine eksemplare.

Du skriver følgende som er meget forkert:
Det resultere i at mange forlader og har forladt firmaet, det er også bl.a. derfor Rare har haft annoncer i Edge siden det blev udgivet.

Her konkluderer du at de annoncer der er i Edge skyldes at folkene på Rare forlader firmaet. Det prøver jeg så at forklare dig, at det gør det ikke, da Rare i årevis har haft annoncer i Edge.

Så vil du udlede af annoncerne, at Rares medarbejdere forlader firmaet, så var det noget som begyndte under Nintendo tiden. Det vil selvfølge være en forkert udledning, efter min mening.

bede-x >
Jeg synts at Rare har leveret nogle perler, men igen har de også leveret meget middelmådigt. Og lige for tiden har de ikke vist andet, så det kunne tænkes at de har mistet nogle af deres talentfulde udviklere.

Lige for tiden har de en titel på markedet(Ghoulies). Den ligner ikke noget specielt. Kameo ligner dog en meget typisk Rare titel og den ser lige så god ud som jeg ville forvente. Ligemeget om de så er allierede med MS eller Nintendo.

Conker bliver vel som mange remakes. Originalen med lidt bedre grafik og lidt flere options. Ikke mere.

Rare skal have lidt tid. Jeg tror at de bliver så gode som altid. Giv dem 2-3 år mere...

Jeg tør vædde med at Microsoft er ude før Nintendo, og da Rare var under Nintendo var supporten endnu dårligere, så hvor vil du hen?

Jeg vil hellere diskutere end at vædde og det skyldes ikke , at jeg ikke tror på mine synspunkter.

Supporten skal måles i forhold til Nintendos konkurrenter. Der mener jeg at den er dårligere. Hvis du vil, kan vi godt gå lidt i dybden med det...¨

Microsoft har ikke noget imponerende sammenarbejde med de japanske udviklere, og pt. sælger GameCube bedre end Xbox i alle regioner.

Nintendos sammenarbejde er heller ikke imponerende. Som jeg har sagt før så er jeg af den overbevisning, at hvis man kigger bort fra moderfirmaerne, så har Xbox og GC de samme antal kvalitetstitler. Men lad os holde os til Rare i denne tråd.

At GC sælger bedre lige efter en prissænkning er vel ingen overraskelse. Hvad der bliver interessant, er at se hvordan den sælger om et par måneder. Og om firmaer/butikker der har droppet den vil tage op igen. Mht det, så lad os vente og se...

Man er da godt uviden hvis man tror et firma med over 100-års erfaring bare lægger sig til at dø, fordi der er en ny konkurrent på marked som køber sig ind.

Kom med argumenter istedet for at kalde folk uviden. Og så har jeg altså ikke skrevet noget sted, at Nintendo bare ligger sig til at dø.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 28/10-03 15:30, rettet 28/10-03 15:31 
bede-x >
Ja, vi kan selvfølgelig ikke vide om folk hos Rare er glade for skiftet. Jeg har dog indtryk af at samarbejdet ikke kørte perfekt mellem Rare og Nintendo, men det er ikke indtryk baseret på facts.

Du har altså ikke links? Ergo er det ikke ret meget værd.

Sorry, kunne ikke lade være ;)
(...)
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-03 15:36, rettet 28/10-03 15:36 
Det er jo netop hvad jeg skriver. Det er ikke baseret på facts. Derfor intet værd som argument. I modsætning til Freddie er jeg klar over det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig