X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PES3: Hvad synes I?


Svar
RJKRJKSkrevet 19/10-03 23:33 
Så har folk haft en weekend med spillet. Hvad er dommen?

Personligt er jeg meget positiv på flere punkter. Primært at selve fodboldspillet (som det er blevet sagt) er blevet mere flydende og man ikke irriteres af så mange små dumme detaler som stunnede spillere, holdkammerater der går ustyrligt efter den samme bold, afleveringer langt ud over sidelinjen og mangel på fordelsregel.

Teknisk set er det rart at have 60Hz mode - ikke så rart, at der er en del slowdown. Der er nogle gode små detaljer som navne på markøren (godt i større multiplayerkampe) og individuel statistik, der kan bruges til at forbedre ens opstiling. Jeg er også glad for "låst spiller"-muligheden, men man skal være mange, før det er sjovt for alle (dem der ikke er Veron ;)).

De spillemæssige ændringer skal man selvfølgelig vænne sig til. For mit vedkommende er det en stor ændring, at jeg ikke bare kan "klappe den ind" med Veron på kanten af feltet. Langskuddene flyver bare langt forbi. En del træning hjalp på præcisionen, men der synes ikke at være samme kraft i langskud som tidligere. Omvendt er dybdeafleveringerne blevet meget lettere at bruge og fører virkelig til mange chancer. Ligeledes kan selv jeg nu også finde ud af at lobbe bolden i mål regelmæssigt og "lange afleveringer" ud på fløjen er rent faktisk brugbare.

Den sidste store ændring synes at være indlæg og hvor let det er at udnytte dem. Når bare man rammer manden, går bolden også ofte ind. Jeg syntes dog at have den tendens, at indlæg til bageste stople altid går lige over hovedet på angriberen og indlæg til forreste stolpe kommer ind i mavehøjde. Begge er ret ubrugelige. Jævnfør manualen skulle man kunne bruge R2 til at "increase height" på indlæggene, men sjovt nok ser det ud til at virke omvendt. Holder jeg R2-knappen inde, kommer indlæg til bageste stolpe lige ind i hovedet på spilleren... Men hvis det virker, så virker det og det er vist ikke eneste fejl i manualen.

Andre kommentarer og erfaringer indtil videre?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
APHAPHSkrevet 20/10-03 00:04, rettet 20/10-03 00:07 
Som jeg også har nævnt i det andet PES emne, så er mit eneste rigtigt kritikpunkt af spillet, de slowdowns der opstår i ny og næ - som hovedsagligt opstår ved langskud -.
Dog er dommerens præstation også til tider noget kritisabel. Et konkret eksempel, er hvis man laver en glidende takling, foran en modstander(uden at ramme), og modspilleren selv løber ind i spiller der ligger ned, og dermed mister bolden, så dømmer dommeren altid frispark til modstanderen, men generelt fungere dommeren rimligt godt i spillet.

Hvad indlæg angår, så syntes jeg ikke, de er specielt nemme at udnytte, ihvertfald ikke i forhold til WE:FE, fordi som du selv nævner, så ryger bolden i de fleste tilfælde lige over hoved på medspilleren.

Jeg syntes også at dødbolde generelt er blevet en del svære at udnytte. Dog kommer man næsten altid til en stor chance på hjørnespark, hvis man bare skruer bolden ind i feltet lige uden for målmandens rækkevide.

Det er glædeligt at se, at komentatorene er blevet forbedret en del, dog kommer de stadigvæk med en del elendige komentare, men det er i modsætning til de forrige pes spil til at holde ud:)

Til sidst vil jeg lige nævne, at jeg ikke er den store tilhænger at den blur effekt i grafiken(Fifa) ved replay, det virker helt malplaceret med en helt anden grafik form
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
NaieraNaieraSkrevet 20/10-03 00:24 
Det jeg lagde mest mærke til, udover det umiddelbare "Wow, det kører dælme godt i 60Hz, mums", var det at spillerne virkede klogere. De placerede sig bedre når jeg skulle aflevere til dem, og det mærkede man så mest når man var i angreb, eller det var i hvert fald der det var mest tiltrængt med en smule forbedring.

Jeg scorede et par gange på hjørne i de blot fire kampe jeg hidtil har spillet, og indlæg fra fløjen er generelt også blevet nemmere at bruge, og det er jo egentlig bare lækkert.

Dog kunne jeg ikke helt bryde den tendens der viste sig ved sidste træf... Jeg er stadigvæk bedste "venner" med stolperne (og whatever man kalder den øverste, der ;).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PoulPoulSkrevet 20/10-03 23:35 
Jeg er endnu ikke klar til at give min dom, da jeg har brugt det meste af min tid sammen med spillet på at editere, men MSN har nu givet deres og den må siges at være positiv.

PES 3 Review
BatemanBatemanSkrevet 23/10-03 12:41 
Jeg er enig med at spillet er genialt, men en fatal fejl Konami har lavet er at "sjovt" nok kan der ikke dømmes hånd på bolden hvis forsvarerne tager den i deres eget felt.

Jeg har råbt og skreget over min langskud, der er blevet afværget med en hånd lige foran målet.

Ydermere er Master Leagues stjernespillere sindssyg dyre, måtte slippe 23.000 for Rivaldo!
Bateman - PesCup Champion 2002 - 2005
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 25/10-03 18:53, rettet 25/10-03 18:55 
Nu har jeg så også fået spillet og ja, jeg forstår det virkelig ikke, men jeg synes spillet er blevet grimmere. Når jeg spiller 50hz ser det ok ud, men jeg synes spillet ser mere "flimrende" ud, både hvad angår spillere og sådan noget som reklamestander, målene etc.
Laver jeg det om til 60hz ser det endnu værre ud. Især de hvide mål/målnettet er et stort, flimrende mess. Er det muligt for et spil at blive grimmere af at køre 60hz? Jeg er lige blevet færdig med Starfox Adventures og der spillede jeg konstant i 60hz og det så rigtigt godt og skarpt ud. Jeg lagde ikke mærke til nogen flimmer...

Udover denne anke er jeg også lidt skeptisk overfor animationen. Hvis man f.eks. spurter med fuld fart og skifter retning, laver spilleren en lidt sjov armbevægelse og selve animationen foregår underligt "rykvis". Det er muligvis bare mig der skal vænne mig til det, men jeg faldt bare over det som værende ret pudsigt...
Blur-effekten under replays er jeg heller ikke fan af. Jeg kan godt se Konami's intention ved at implementere denne effekt, da det ser lidt mere realistisk ud og billedet bliver "blødere". Men samtidig synes jeg det ser for uskarpt og sløret ud og billedet har en tendens til at hakke i det. Jeg synes, mest af alt, replays'ne ligner dårligt komprimerede FMV'er...
Jeg vil ikke kommentere de gameplay-mæssige ændringer, da jeg ikke har spillet det i lang tid nok, til at give en fair vurdering.
Hvad siger i, er det bare mig der er blevet skør eller hvad?
(...)
ComradeComradeSkrevet 25/10-03 19:00 
Jeg oplever det samme ved 60hz, men jeg har på fornemmelsen et andet kabel ville kunne gøre det?
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
ComradeComradeSkrevet 25/10-03 19:02 
Jeg sidder lige og kigger på de kabler de har på Gamebits.dk, men der er jo en del at vælge imellem.

Hvilket skal jeg vælge? Det behøver ikke være det dyreste, tror ikke jeg vil bruge 349,- på det ;)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
AndyAndySkrevet 25/10-03 19:04, rettet 25/10-03 19:26 
Jeg har ledt og ledt efter et SUVERÆNT fodbold spil til PS2...tror i at PES3 vil kunne gøre det? har prøvet FiFa serien og TIF og så noget...- men det var ikk' rigtig mig:o(
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 19:15, rettet 25/10-03 19:17 
60Hz kører med en lavere opløsning end 50Hz, så det er jo klart, at det vil se lidt "dårligere ud". Et andet kabel vil ikke få nogen indflydelse på forskellen mellem 50 og 60Hz.

Og nej, spillet er ikke blevet grimmere. Få briller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 25/10-03 20:23 
Det kunne muligvis have noget at gøre med at PES3 kører NTSC, og ikke PAL60 som de fleste andre PAL spil med 60Hz.

Her er spillet skam heller ikke blevet grimmere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 20:39 
NTSC og PAL60 gør ingen forskel for dine øjne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 25/10-03 20:43 
Det har jeg ikke helt styr på. Men det gør helt sikkert en forskel for hvordan tv'et skal fortolke signalerne. Et dårligt tv kan måske ikke vise NTSC så pænt som det kan vise PAL60.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AndyAndySkrevet 25/10-03 20:52 
Game-Girl >
Jeg har ledt og ledt efter et SUVERÆNT fodbold spil til PS2...tror i at PES3 vil kunne gøre det? har prøvet FiFa serien og TIF og så noget...- men det var ikk' rigtig mig:o(

Har man bare så'n lige glemt lille mig og mit spørgsmål hva'?;O)...nogle der vil svare mig?
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
APHAPHSkrevet 25/10-03 21:10 
Hvad med at læse nogle anmeldelser af spillet?
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
AndyAndySkrevet 25/10-03 21:14 
Har jeg gjort det ser/lyder lækkert ud, men tror i det er noget for en kræsen fodboldspil narkoman som mig?
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
APHAPHSkrevet 25/10-03 21:17 
Hvis du er kræsen fodboldspiller, hvorfor har du så spilt din tid på Fifa og TIF serien? PES er det eneste seriøse fodbold spil på market
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
AndyAndySkrevet 25/10-03 21:21 
Ja, det hviste jeg jo ikke vel!, jeg havde bare glemt det var der LoL!;).....arjjj nu kjøv'er jeg det bare bare SLUT PRUT FINALE!
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
NaieraNaieraSkrevet 25/10-03 21:21, rettet 25/10-03 21:22 
Tilbage til emnet, og Game-Girl, opfør dig nu lidt mere voksent.

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 26/10-03 01:23 
Chrono >
Et dårligt tv kan måske ikke vise NTSC så pænt som det kan vise PAL60.

Pjat, pjat, Chrono ;) Det gør ingen forskel. Enten er der ikke farver på eller også er der. Og så er det teknisk set det samme som PAL60.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 26/10-03 08:48 
Det passer altså ikke. Når jeg kører signalet gennem mit tv-kort skal jeg manuelt indstille om det er PAL60 eller NTSC. Vælger jeg forkert flimrer billedet uden farver. Altså må der være forskel på de to signaler.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 26/10-03 12:03 
Et TV-kort er også en underlig størrelse, og opfører sig, som bevist, anderledes end et TV.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 26/10-03 12:08, rettet 26/10-03 12:10 
Det gør det helt sikkert (altså opfører sig anderledes), men det må da bevise at de to signaler er forskellige.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 26/10-03 12:37, rettet 26/10-03 12:37 
Du læste ikke hvad jeg skrev, vel?

Enten er der farver på eller også er der ikke. Eneste forskel på PAL60 og NTSC er farvekodningen.

Viser fjernsynet/whatever farver på NTSC-signalen, så er farvedekodningen sket korrekt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig