X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ridser i cd'en


Svar
UriurUriurSkrevet 14/10-03 18:31 
Jeg har lige modtaget Soul Calibur fra en bruger her på forummet. Desværre var der en kæmpe ridse i cd'en, hvilket gør at jeg ikke kan spille spillet. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at sælger vil bringe dette i orden. Jeg tænkte bare på om der var et sted man kunne sende spillet hen, og få et nyt? En cd koster jo ikke meget, så kan man ikke få byttet den til en ny, for en lille pris (Altså samtidig med de får den ødelagte)?
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/10-03 18:48 
Altså en brugt ridset DVD byttet til nyt? Eller misforstår jeg?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
UriurUriurSkrevet 14/10-03 18:57 
Største delen af de 500 kr man bruger på et nyt spil, går jo ikke til betaling af cd'ens materiale (jeg vil bare have en ny cd til at afvikle det spil som jeg har betalt for, og jeg vil godt give hvad den nye cd koster). Du kan jo købe cd'er til kun 10 kr, så der måtte da være en eller anden service som gjorde at man kunne få en ny cd, når nu den gamle ikke kan læses.
MrCaseMrCaseSkrevet 14/10-03 19:00 
okay... det her er da en underlig logik.

Altså. Det er klart at det ikke er matrialerne der udgør den største udgift i moderne spil-produktion. Godt.

Hvis du har købt et spil af en privat-person, er dette mellemværende mellem jer to.

En spil-producent har ikke megen interesse i at erstatte købte spil, som en bruger så har ødelagt, med nye for en eventuel billig penge. Har man ødelagt sin disk, er det ens skyld, og det eneste der er at gøre er at købe et nyt. Til fuld pris.

Jeg kan godt se hvor du vil hen med din idé, men det har desværre ikke meget hold i virkelighed...
Have you considered sucking less?
TurricanTurricanSkrevet 14/10-03 19:14 
Det er da et forsøg værd. MS gør det da f.eks. med deres programmer og styresystemer for noget der ligner en 50´er. Spil producentens interesse består i at man IKKE går ud og suger en kopi, og derigennem er med til at støtte piratkopiering.
The Gods pause for a moment...
DommergaardDommergaardSkrevet 14/10-03 19:46 
Du skal overhovedet ikke regne med at få det byttet til et nyt. Det der må du ordne med ham du købte den af, intet andet!

:/
TLTLSkrevet 14/10-03 21:12 
Dn der har købt det, oprindeligt. Kan godt få det byttet i butikken det er købt i, hvis der ikke er gået mere end 14 dage.

Butikkerne plejer at være flinke til at bytte den til en ny, hvis den (CD) man har købt ikke dur.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 14/10-03 23:55, rettet 15/10-03 00:13 
I nogle spil står i manualen, at man kan få en ny cd/dvd for typisk mellem 60-80 kr.
Man man skal selvfølgelig have kvitteringen, og ofte skal det ske inden for 3 måneder...
D.B.M.D.B.M.Skrevet 15/10-03 00:10, rettet 15/10-03 00:10 
I min manual til PS2 udgaven af SCII står følgende under "Returns after warrenty":

"Electronic Arts will replace user-damaged media, current stocks allowing, if the original media is returned with Eurocheque or postal order for £ 10 per disc, payable to Electronic Arts Ltd."

Så umiddelbart kan man godt få selve skiven skiftet ud for ca. 100 kr.

Der står sikkert noget lignende i manualen til Xbox udgaven!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/10-03 12:34 
Det er lidt vildt! *Løber ind og checker et par manualer*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
MrCaseMrCaseSkrevet 15/10-03 13:20 
.. hm... der kan man bare se...
Have you considered sucking less?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig