X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hi-score køber


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 12/10-03 23:56 
Måske er det bare min hjerne der endelig har set det åbenlyse...Men kender I mit problem?

Jeg køber efter Hi-score lister, og ikke efter personlig præference og smag. Resultatet bliver en imponerende smagfuld samling af maskinernes ypperste, men ikke én jeg gider bruge tid på.

Jeg kører træt i konsoller pga. netop dette problem. Hvorfor SKAL jeg have Mario Sunshine og spille det, bare fordi jeg elskede Mario 64? Hvorfor skal jeg have Eternal Darkness, fordi det får høje scores? Og hvorfor bruger jeg tid på Onimusha 2, når jeg er ved at brække mig af kedsomhed?

Hvorfor er en samling så vigtig for mig? Hvad er der galt i at elske og købe en konsol pga. blot et spil?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/10-03 00:19 
Der er da intet galt i at købe en konsol pga ét spil.
Jeg købte mig f.eks en PS2 netop pga Gitaroo Man. At det så har åbnet muligheden for at spille flere seje spil er bare en bonus, men hvis det ikke var for Gitaroo Man havde jeg sikkert ikke en PS2 nu.
En god idé er dog at have prøvet spillene før du køber dem. Det plejer jeg i hvertfald at gå efter, ellers bliver man tit snydt.
TLTLSkrevet 13/10-03 01:29 
Det er en dum idé at købe et spil, bare fordi andre kan li´ det.

Jeg kan f.eks. ikke se noget fedt i Silent Hill serien, men der er nogle der syntes at det er for fedt. Sådan er vi så forskellige :]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MarcusMarcusSkrevet 13/10-03 09:43 
Ja :) Synes nu også det er dårligt at gå efter scores 100%, man bør helst læse anmeldelsen så kan man se om det virker interessant. At købe spil efter topscorer er det samme som at købe musik efter hitlister og så misser man næsten al den gode musik :)
enfenenfenSkrevet 13/10-03 10:03 
Jeg køber aldrig spil på baggrund af scoren. Jeg vil hellere se på, om spillet appellerer til min smag.

Det er nok også grunden til, at jeg f.eks. ikke har købt Zelda og Star Fox til min nye Gamecube.
What is the Matrix?
Zzap!Zzap!Skrevet 13/10-03 11:03 
Jeg har fundet ud af at hvis et spil får 8 eller derover i Edge, og det er i en genre jeg ikke hader, så vil jeg med næsten sikkerhed kunne lide det... bare en observation. :)

Husk (og det her gælder alt, også bøger, film og musik etc.): 90% af alt der udkommer er ikke værd at spilde sin tid på. 10% er passabelt, men absolut ikke fejlfrit. 1% er noget man vil huske, selv om 20 år. Og det er nok tæt på en promille, der virkelig er genialt (i ordets originale betydning).
Born to kill space
DommergaardDommergaardSkrevet 13/10-03 12:43, rettet 13/10-03 12:44 
Kender godt problemet, men har selv valgt at købe efter hvad jeg har lyst til at spille.

Ser vi på Gamecube:

Super Mario Sunshine
Zelda: The Windwaker
Starfox Adventures
Pikmin

Købte dog også Metroid Prime, som jeg næsten ikke har spillet. Købte det kun fordi alle sagde det var godt og at det fik gode karakterer. Det har på ingen måde formået at fange mig :/

Ser vi på Xbox:

JSRF
Shenmue II
Splinter Cell
Halo

Ellers købte jeg andre, bl.a. Panzer Dragon Orta, Midtown Madness 3, House of the Dead 3 osv, bare fordi andre anbefalede dem.

Men bruger næsten alt min tid på skolen, så har ikke rigtig tid til at fordybe mig i et spil, som jeg havde et par år tilbage. :/
happyEDhappyEDSkrevet 14/10-03 19:53 
købte også min xbox pga Halo og i sin tid ps2 pga MGS2. ja og nintendo... ja det skal man jo ha:)
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
TLTLSkrevet 14/10-03 21:00 
Jeg købte dog også MGS2 pga. udtalelser fra andre og reklamer. Men jeg er godt tilfreds med det alligevel, jeg er her for nylig begyndt at spille det igen :]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig