X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Commodore 64 Oldies


Svar
PalsgaardPalsgaardSkrevet 10/10-03 20:15 
Jeg har lige været på loftet og fundet det gamle vidunder frem og alle spillene, jeg havde KUN båndmaskine har jeg lige opdaget ;)

Så jeg ville lige høre om der er noget specielt jeg skal holde øje med? eller om der er noget specielt jeg skal holde øje med?

jeg har selv spillet meget Slap Fight! er der andre der som spæd har rå-gamet det?
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SideshowSideshowSkrevet 10/10-03 20:24 
Exploding Fist II: The Story Continues

Fantastisk spil

Eller hvad med Pharao's Curse

...hvad kan man sige om det?...Fantastisk spil

Psycho Pigs

Altid godt for et billigt grin
>>There's only Juan Pablo Angel<<
JAAJAASkrevet 10/10-03 22:35 
Paradroid er efter min mening noget af det bedste, der nogensinde er lavet til C64.
SideshowSideshowSkrevet 11/10-03 03:53 
Hvis vi skal omkring Shoot'em Up, er der så nogen der har spillet Uranium? Det er nok lige det fedeste i génren.
>>There's only Juan Pablo Angel<<
JAAJAASkrevet 11/10-03 05:04 
Du mener ikke Uridium? Paradroids pseudo-efterfølger, der i øvrigt slet ikke er på højde med Paradroid? :P
SideshowSideshowSkrevet 11/10-03 06:20 
Nej, jeg mener ikke Uridium. Men jeg forstår godt du undrer dig, for det er også mig der skriver forkert. Der er slet ikke noget der hedder Uranium. Det jeg mente var i virkeligheden Tanium. Alle de åndsvage navne minder sgu også for meget om hinanden.

Tanium
>>There's only Juan Pablo Angel<<
JAAJAASkrevet 11/10-03 12:54 
Ah. Jeg har ikke spillet det, underligt nok, men det ligner et traditionelt shoot 'em up. Ikke at det er negativt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/10-03 13:12, rettet 11/10-03 13:13 
Jeg kan huske at mig og min fætter var totalt bidt af:
Sim City
G.I. Joe
Manic Mansion (tror jeg det hedder, noger med nogle børn der skal befrie en pige fra en gal proffesor)
Nå ja og så selvfølgelig: Turrican!!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 11/10-03 13:16 
Maniac Mansion. Excellent.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalsgaardPalsgaardSkrevet 11/10-03 13:40, rettet 11/10-03 13:40 
Power Drift er også et af de spil der langt mange kræfter i fra mig og min brors side! Det første bilspil jeg såen kan huske jeg selv har spillet!
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
JuggernautJuggernautSkrevet 11/10-03 13:53 
Der er 2 delte førstepladser efter min mening.
1: Paradroid
2: Elite

Jeg kan komme i tanke om 2 shootere jeg var ret glade for. Nemlig Nemesis og Delta...

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 11/10-03 17:48 
For mig var det bla. :

WizBall
Paradroid
Monty serien (Monty Mole, Monty On The Run)
Bruce Lee
Impossible Mission (Stay a while or stay for ever hahahaha)
Decathlon (Det ultimative joystick smasher)
Zak McKracken and the Alien Mind Benders
Commando
Crazy Comets

Jeg kunne blive ved .. der var/er virkelig mange gode titler..
notatplayright
Zzap!Zzap!Skrevet 11/10-03 20:48 
Sentinel.
Born to kill space
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/10-03 21:11 
Den eneste jeg lige umiddelbart kommer i tanker om er Zak McKracken and the Alien Mind Benders... Jeg havde på den anden side heller ikke en C64 selv, men spillede kun hos en kammerats storebror.
JAAJAASkrevet 11/10-03 23:11 
RaOs liste giver mig lyst til at genanskaffe en C64 :/
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 11/10-03 23:23 
Nå ja for ****, der er jo også Ikari Warriors (var det ikke det, det hed?) Det har jeg sat'me også spillet meget :)
Alf81Alf81Skrevet 14/10-03 19:17 
Bazooka Bill
Wasteland (Har brudt og brugt meget barnehjerne på det!)
Turrican (Sfølli!)
Bruce Lee
Last Ninja 1-2-3
Holy cow (Tro det eller ej!?)
Ninja Master (Fik aldrig sort bælte!)

-Hva jeg lige kan huske nu at have brugt meget, MEGET
lang tid på! :)
Ting om dét og pis.
OmenOmenSkrevet 15/10-03 00:08 
Ja(!!!) jeg spillede Slap Fight, og gennemførte det vist et par gange.

Der er dog en særlig nem måde at finde supertitler på C64: praktisk talt alt hvad der er udviklet af Thalamus er noget af det bedste der nogensinde blev lavet til maskinen.
Vote Ficus!
Le RoofLe RoofSkrevet 15/10-03 10:39, rettet 15/10-03 11:44 
CREATURES (Clyde Radcliffe Exterminates All The Unfriendly Earth-ridden Slime)

Det spil var/er simpelthen for genialt. Torture Scences imellem banerne var der hvor det virkelig blev sjovt...mmmmmm...det ku' være at jeg skal ha' min C64 op fra kælderen :)

EDIT: Spillet er også udviklet af Thalamus, som Omen lige nævnte ovenover (havde lige overset det da jeg skrev mit indlæg).
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig