X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tele2 og Live


Svar Sortering
JmogJmogSkrevet 03/10-03 12:56, rettet 03/10-03 12:56 
Overvejer at skifte adsl-udbyder til Tele2. Inden kunne det dog være rart at vide om det kører fint med Live. Nogen udbydere giver jo problemer (eller var det kun i begyndelsen?).

Tak for eventuelle svar.
3of193of19Skrevet 03/10-03 13:21, rettet 03/10-03 13:22 
Tele2 kører fint med Live for mig. Jeg bruger deres SpeedStream 5100 modem med en Netgear 614 v4 router (hvis du anskeffer dig denne, opgrader firmwaren med det samme og følg vejledningen til punkt og prikke).
Man skal bare huske at Tele2 checker MAC adresse på tilsluttede apperater. Man skal vente i ca 6 timer før man kan tilslutte en maskine med anden MAC adressse. Heldigvis tillader dog både min router og Xboxen fake MAC adresser.
Eneste problem jeg har med Tele2 er at forbindelsen ryger en gang imellem for 5-30 minutter af en endnu ukendt årsag. Har kontaktet kundeservice, men de kan kun se om der er noget galt i det øjeblik der er problemer.
JmogJmogSkrevet 03/10-03 13:26, rettet 03/10-03 13:27 
Du bruger både adsl-modem og router samtidigt? Hvorfor kan du ikke nøjes med routeren? (og hvad kostede den forresten).

En gang imellem, hvor tit er det?
3of193of19Skrevet 03/10-03 13:35, rettet 03/10-03 13:35 
Det var også noget der forvirrede mig i starten, da jeg jo var vant til Oranges simple ADSL-Router løsning.
Tele2 tilbyder kun opkopling med DLS modem, vil man tilslutte flere maskiner, skal man enten køre med en hub/switch og et connectionshare program (Sygate Homenetwork f.eks.) eller med en router (ikke ADSL-router, som såvidt jeg har forstået det er en router med indbyget ADSL modem).
Min Netgear router kostede ca 500 kroner inkl forsendelse. Tjek www.edbpriser.dk for detaljer.

Afbrydelserne er meget forskellige. Det kan køre flere dage uden problemer og så går den måske to gange i løbet af en dag. Men svjv er det et meget isoleret problem; operatøren hos kundeservice havde aldrig hørt om det før.
AmbyAmbySkrevet 03/10-03 13:40 
Jeg har hørt om en del med rigtig dårlige erfaringer med Tele2.
Undersøg sagen grundigt før man skifter.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RonaldoRonaldoSkrevet 03/10-03 13:55 
...? Man skal bruge et ADSL modem ligegyldigt hvilken udbyder du har. Der findes dog routere med indbygget modem, hvilket er løsningen hos flere danske udbydere.
psychomantispsychomantisSkrevet 03/10-03 14:17 
Jeg har meget dårlige erfaringer med Tele 2's service. Jeg har selv TDC ADSL, men tænkte jeg ville benytte mig af et tilbud de havde om en 512/128 forbindelse til 350 kr. måneden. Jeg flyttede dog og fortrød aftalen om oprettelsen. Dette gjorde jeg dem opmærksom INDEN de oprettede noget som helst. Jeg har altså ikke haft deres udtstyr eller deres forbindelse på noget tidspunkt. Alligevel gav de mig en regning på 500 kr. i gebyr for ikke at oprette forbindelsen...jeg ligger stadigvæk i fejde med dem, men jeg tror jeg vinder for jeg har ikke hørt fra dem i lang tid og de har sat min betaling på stand by. Men det har dæleme kostet mange breve og opringninger til deres kunde-og regningsservice. Som man iøvrigt skal vente ualmindeligt lang tid på at komme igennem til.
RonaldoRonaldoSkrevet 03/10-03 14:27 
Det står højt og tydeligt at hvis du afbryder kontrakten er der et gebyr på 500,-

Det er jo ikke gratis for dem at oprette din forbindelse.

Jeg har selv Tele2 og indtil videre har det kørt upåklageligt. Det er ikke lige så stabilt som TDC, men jeg sparer ~900,- i kvartalet. Desuden var de lidt langsomme om at få min forb. op og køre, men det undskyldte de med en måneds gratis internet.

I kan roligt skifte til Tele2...
psychomantispsychomantisSkrevet 03/10-03 14:34 
Nej, det er ikke gratis for dem at oprette forbindelsen. Men det er det tilgengæld IKKE at gøre det, og det er jo det som er tilfældet. De har ikke afbrudt en forbindelse eller noget. De har bare ladet være med at oprette en. I min verden er der stor forskel. Det kan sgu' ikke være rigtigt at man skal betale 500 kr. for et produkt man ikke har fået.
TurricanTurricanSkrevet 03/10-03 15:01, rettet 03/10-03 15:01 
FreddiE >
I kan roligt skifte til Tele2...

Ja, hvis man altså ikke bliver en af dem hvor 2048 betyder 384 :)
The Gods pause for a moment...
JmogJmogSkrevet 03/10-03 16:24 
Den kræver lige lidt uddybning, Turrican.
TurricanTurricanSkrevet 03/10-03 18:51, rettet 03/10-03 18:51 
Fair nok. Rundt omkring på diverse nørdforums og den slags, er der foruroligt mange som oplever ovenstående fenomem. Jeg siger ikke at tele2 er noget lort, men de har mange startproblemer efter at de har valgt at skifte produkttype. Det kræver ikke megen søgning på nettet at finde en masse eksempler. Dette er selvfølgelig ikke enestående, der er skam også kunder der kører fint, så som 3of19 var inde på er det sikkert et lokalt problem. Da tele2 benytter sig af et 100% OEM produkt, er mit personlige gæt at de simpelthen ikke har købt båndbredde nok.
The Gods pause for a moment...
3of193of19Skrevet 03/10-03 22:55 
Operatøren nævnte også båndbredde problemet, men det skulle vist være løst nu.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig