X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sakura Wars og Taisen


Svar
RafRafSkrevet 27/09-03 21:38 
Er der nogen der kender til disse spil?
Jeg har ikke prøvet dem før men har hørt at det er nogle af de bedste RPG's der findes...
Hvad synes i om spillene?
RJKRJKSkrevet 27/09-03 21:42, rettet 27/09-03 21:42 
3of19 er vist ekspert i dem (i hvert fald i forhold). Major problem er, at de er på japansk.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 27/09-03 22:43, rettet 27/09-03 22:44 
Har spillet Sakura Taisen 1-4 på DC og synes de er ganske underholdende.
Spillene er opdelt i en adventure del og en battle del. Adventure delen består af at snakke med en masse folk og så hurtigt vælge passende ord at sige. Ens aktioner har udvirkning på hvordan pigerne i gruppen (man spiller kaptajnen og alle andre medlemmer i kampgruppen er piger; én af dem vil til sidst forelske sig i dig.) ser på én. Jo bedre de kan li' dig (jo mere tiltro de har) jo bedre kan de kæmpe.
Battledelen er rundebaseret strategi. ret simpelt egentlig.

Det der gør ST så specielt er den perfekte animestemning. Cutscenes, fremragende skuespillere (allesammen japanske animekendisser), historiens indeling i kapitler med teaser til næste kapitel i slutningen af hvert afsnit, "transform" og "super move" cutscenes, ect.

MEN som Rune allerede nævnte, så er de første spil kun udkommet i Japan. Spillene er meget tekstladne og man forstår minus af historien, for slet ikke at tale om gameplayet i adventure delen. Battledelen kan dog spilles uden større problemer såsnart man har forstået styringen.

Svjv, vil dog det for nyligt udkomne PS2 remake af etteren komme til USA, sammen med det nye Sakura Taisen 5.
RafRafSkrevet 28/09-03 15:08 
Tak for oplysningerne! Jeg har set på nettet Sakura Wars Complete som indholder 10 GD med alle spillene. Har i hørt noget til den? Total flot udgave...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig