X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Surround (igen, igen)

Reply
JuggernautJuggernautSkrevet 25/09-03 21:26 
Hejsa.
Jeg har netop bestilt en Yamaha RXV540. Min idé er at sætte Dreamcast, PS2 og GameCube til den. Men hvordan skal det forbindes? Via Svhs, optisk eller noget helt 3.? Jeg er fuldstændig ligeglad med om det kommer ud i Pro Logic eller DTS :) Bare der kommer noget fornuftigt ud i sidste ende.
Jeg ved godt at dette emne har været oppe og vende, men jeg synes ikke at der var noget jeg kunne bruge :(

-Juggernaut

Bagside af forstærker
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
crying outcrying outSkrevet 25/09-03 21:33, rettet 25/09-03 21:45 
Hvid du koerer RGB ud, skal du ta' lyden fra TV'et og smide det ind i forstaerkeren via phono (roed/hvide) stik.

... Og det kan du saamaend blive ved med, saa laenge det drejer sig om stereo/DB prologic/DB prologic II !

edit : det hedder da prologic ... ;)
Jusqu'a ici tout va bien....
RJKRJKSkrevet 25/09-03 21:44 
I hvert fald ikke S-VHS, som er et billedsignal... ;pp
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
The BruceThe BruceSkrevet 26/09-03 00:32 
Juggernaut >
Hejsa.
Jeg har netop bestilt en Yamaha RXV540.

Fornuftigt køb- jeg investerede selv i Yamaha RXV-740 for en god halvanden måned siden, og det har jeg bestemt ikke fortrudt- en skrap serie Yamaha har kastet sammen der!

En god ide ville da klart være at investere i et optiskt kabel og knalde bag i PS2'en!! Til de to andre er PL 2 alles ganz gut!!
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
JuggernautJuggernautSkrevet 26/09-03 19:52 
Dvs 1 optisk kabel til ps2'en. Hvad med Dreamcast og Gamecube? Er der nogle specielle kabler man anbefaler?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RJKRJKSkrevet 26/09-03 20:00 
Nej. Bare standard phono stereo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JuggernautJuggernautSkrevet 26/09-03 20:20 
Takker.

-Juggernaut
JuggernautJuggernautSkrevet 27/09-03 09:37 
Erhh...Nu et n00b spørgsmål: Skal man så have fat i et specielt kabel der går fra GC og Dreamcast til forstærkeren? Dreamcast'en har jo et, hvor det går fra maskinen ud i et scart-stik. Og det man jo ikke bruge i forstærkeren :-)

-Juggernaut
JuggernautJuggernautSkrevet 27/09-03 09:48 
Det er måske dette jeg skal bruge?

-Juggernaut

kabel
RJKRJKSkrevet 27/09-03 11:54 
Nej, det er en dårlig løsning, for så får du jo ikke RGB.

Enten køb RGB-kabler med audio-udtag eller træk lyden ud på en anden måde. Det kan fx være fra fjernsynet (sæt SCART-stikket i fjernsynet og forbind phone audiokabler fra audio out på fjernsynet til audio in på forstærkeren - hvis dit fjernsyn kan), en SCART-selector med audio udtag eller noget tredje.
JuggernautJuggernautSkrevet 27/09-03 13:00 
Hvorfor skal man køre rgb fremfor svhs? Sidstnævnte må da klart være det bedste? Jeg skal jo både bruge billed og lyd.

-Juggernaut
RJKRJKSkrevet 27/09-03 13:05 
Fordi RGB giver det bedste billede. Lydsignalet er præcist det samme.
The BruceThe BruceSkrevet 27/09-03 14:28 
RJK >
"...køb RGB-kabler .... en SCART-selector med audio udtag"

Jeg kører selv med denne kombination, for der var ikke audio-udgang i mit nye (brugte) fjernsyn og i et sådant tilfælde er en scart-selector et fint valg- (når det drejer sig om et analogt signal, er det begrænset, hvor stor en forskel det vil gøre uanset, hvilken mulighed du beslutter dig for i sidste ende!!)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Login for at besvare
Username
Password
Remember me