X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Opsætning af FTP


Svar
SaturinoXSaturinoXSkrevet 22/09-03 18:51 
Kunne godt tænke mig at vide hvordan man satte en FTP op...altså bare sådan en som man har kørende..når PC er tændt...ska man ha programmer og alt muligt?
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
AmbyAmbySkrevet 22/09-03 19:15 
Den nemme til Windows:
Bulletproof FTP

Den bedste til det bedste :
proftpd
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Alf81Alf81Skrevet 18/12-08 01:43 
Benytter mig lige denne gamle tråd.

Nogen der kan være så behjælpelige og forklare, hvordan man opsætter sin Mac som FTP server? Altså så jeg eksempelvis kan modtage filer fra en Windows computer.

På forhånd tak :)
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 18/12-08 03:32 
Det er super let.

Søg efter "deling", i spotligth, åbn det, vælg "fildeling", tryk på options knappen nede i højre hjørne, slå ftp til. Aktiver fildeling. Et voila. Du kan så logge ind med brugere der findes på mac'en.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 18/12-08 15:04 
Jeg får bare en intern IP hvor min egen IP slet ikke indgår.

Jeg er bag en router, kan det have noget med det at gøre?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 19/12-08 02:15 
Har du prøvet at forbinde med en ftp klient til din mac's ip adresse?

Du kan teste det ret let på mac'en selv ved at åbne programmet "terminal" og skrive:

ftp <din macs ip adresse>

Hvis det fungerer som det skal, vil du så blive bedt om brugernavn og kodeord. Hvis det virker lokalt på din egen mac, vil det også virke for en PC der er på det samme netværk (altså på den samme side af din router som dig).

Du behøver dog ikke bruge ftp hvis du skal dele med en windows maskine, under deling er der også mulighed for at slå SMB/windows deling til.

Hvis du vil tilgå et windows share fra en mac kan du i finderen trykke CMD+K, så kommer der et vindue hvor du kan skrive adressen på maskinen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-08 02:32 
Men det er jo en Windows pc udefra der skal ha' forbindelse med hans Mac :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 19/12-08 03:09 
Jeg giver ham bare nogle muligheder. Om han kopierer fra en netværksmappe på mac'en til en pc eller om han kopierer fra mac'en til en netværksmappe på pc'en er vel underordnet, han skal vel bare gøre det letteste?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-08 10:05, rettet 19/12-08 10:08 
Men den IP han får oplyst af FTP serveren er kun en intern IP man kan få adgang til hvis man befinder sig på samme nætværk. Det drejer sig om at jeg skal kunne sende ham nogle filer igennem Windows (emuleret i virtualbox naturligvis).

Hans FTP server har IPen 10.0.0.2 og hans IP til internettet er selvfølgelig en anden. Jeg er ikke tvivl om at hans server er oppe men hvad skal jeg gøre for at kunne forbinde dertil? Skal han evt. også ind og stille på router før jeg kan komme igennem?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 19/12-08 10:07 
Routeren skal vel forwarde trafik på den port ftp-serveren bruger (sikkert 21) til Mac'ens IP.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 19/12-08 15:05 
Det Chrono skriver er helt korrekt. Mange routere har en såkaldt "DMZ mode" hvor man kan angive en enkelt IP adresse som al ekstern trafik bliver forwardet til. Så enten det eller forwarde den enkelte port 21 til hans ip adresse.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-08 15:06 
Men hvad skal jeg skrive for at komme ind på den? ftp://10.0.0.2 kan ret sikkert ikke gøre det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/12-08 00:21 
Når han har sat sin router op til at forwarde korrekt, skal du tilgå hans eksterne adresse. Den kan han se på dette link: http://ndrx.net/tools/showip.php
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 21/12-08 03:17 
Fik I det til at virke?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 25/03-09 12:07 
Genbruger lige tråden.

Jeg har brug for et tip til en god og stabil FTP server til windows (kører XP pro).
Jeg har prøvet Cesar FTP og FileZilla Server. Sidstnævnte er sådan set udmærket, men et par kammerater piver lidt over stabiliteten, åbenbart mister de nogle gange forbindelsen, eller kan ikke oprette overførsel, og lign. scenarier.

Jeg fandt en side som anbefalede et par programmer, men synes jeg mangler en bedre beskrivelse, eller test eller noget som giver bedre indtryk af programmerne.
Siden er her: http://compnetworking.about.com/od/ftpfiletransfer/tp/aatp_winftpserv.htm

Hvad er Jeres erfaringer?
Jeg overvejede også MS IIS Ftp server, men har læst om flere der synes den er bøvlet at konfigurere og resume ikke virker.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
delindedelindeSkrevet 25/03-09 23:15 
For mig har Bulletproof altid virket upåklageligt. Men hvis du har et fungerende program, har du så checket at dine wifi antenner er skruet ordentligt fast i router o. lign.? Var selv på nippet til at ringe til min isp, da jeg for sjovs skyld lige prøvede at checke, og antennen i routeren hang og dinglede ud af stikket...
Spiller nu: Joe Danger, LittleBigPlanet 2, Fallout: New Vegas
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 26/03-09 17:57 
Tak for tippet. Men serveren er forbundet med kabel og routeren har ikke wifi, så... Jeg tjekker Bulletproof...
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig