X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silver og Robotech


Svar
PapandPapandSkrevet 21/09-03 00:01 
I dag fandt jeg mine gamle Silver film frem fra skabet og så alle 4 i træk. For dælen de er gode, kan godt forstår jeg fik mareridt, da jeg så dem for 8-9 år siden.
Er der andre som har set disse film og er lige så fascineret som jeg selv? Er der lavet mere end 4? Er der lavet andet japansk/manga halløj der minder om dem?

Mens jeg så disse film, kom jeg i tanke om en anden serie, jeg også så meget da jeg var mindre, nemlig Robotech, der også er japansk/manga tegnefilm. Jeg ved der er udgivet en hel del i serien, men jeg havde kun en 3-4 stykker, som jeg desværre ikke kan finde mere. Er der andre der har set den serie og ved om de eventuelt kan fremskaffes?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
RJKRJKSkrevet 21/09-03 00:04 
Robotech = Macross. Så vidt jeg ved er der rigtig mange afsnit dér og det meste er vel kommet på DVD...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 21/09-03 00:07 
Yeah, endelig en Silver-fan herinde! :)

Så også alle 4 her for et par uger siden, da vi havde besøg af noget familie med små børn. Et herligt gensyn lige at se dem igen!

Da jeg så dem som lille, var jeg helt vild med de kæmpende hunde. Ved ikke hvad der var i det, men så dem igen og igen. Selv introsangen, som egentlig er meget dårlig, kunne jeg udenad og sang oppe i skolen :D

Søgte med det samme rundt om på nettet for at se, om der var udgivet noget konsolspil eller merchandise fra serien. Det kunne være rimlig fedt at eje :)
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/09-03 00:11 
Yeah, Silver er helt fantastisk :)

Hvorfor er den egentlig ikke udkommet på DVD? Jeg ville købe den i samme øjeblik den udkom, det er da helt sikkert. Robotech/Macross var også fed, helt sikkert

Suk...
dchangdchangSkrevet 21/09-03 00:19 
Nu er det ikke lige i samme boldgade (måske lidt), men i samme retro-mode. Jeg købte Transformers The Movie på dvd her for et par uger siden, og damn hvor var det sjovt at se igen. Bare lydene når de transformerer, gav kriller. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
PapandPapandSkrevet 21/09-03 00:22 
Sjovt du nævner netop den, for i det støvede skab stod der en Transformers film lige ved siden af de 4 Silver film. :)
Den er også god ja, men der der er da lavet ufattelig mange afsnit ikke sandt?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 21/09-03 00:32 
Nogen der ved hvor Robotech DVD'erne kan skaffes? Har tjekket cd-wow.com og dvdoo.dk. Hos Amazon finder jeg "Robotech 2 - The Sentinels", men jeg vil nu helst starte med den første saga(?) som, så vidt jeg husker, er den hvor jeg havde nr. 9, 10, 11 og 12.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
dchangdchangSkrevet 21/09-03 10:20 
Snowman >
Den er også god ja, men der der er da lavet ufattelig mange afsnit ikke sandt?

Jo der er lavet utrolig mange afsnit. Derfor tog jeg osse filmen. :-) Det er nok at samle på Simpsons og Futurama for mit vedkommende.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/09-03 10:28 
Jeg ved at de hos Axelmusic.dk har nogle boxsets med dem alle sammen i.. Overvejede selv at købe dem for ikke så lang tid siden :)
KTCKTCSkrevet 22/09-03 08:30 
KidCaffeine >
Yeah, Silver er helt fantastisk :)

Hvorfor er den egentlig ikke udkommet på DVD?

Jeg har hørt, at VHS'en blev trukket tilbage fra markedet herhjemme, da den var for voldelig. Der går dog også rygter om, at der måske kommer en DVD-version inden længe...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PapandPapandSkrevet 22/09-03 09:08 
www.videonetto.dk har VHS filmene, men coveret er blevet ændret væsentlig i forhold til dem jeg har liggende. Om det også gælder selve indholdet ved jeg ikke.

Faktisk er de film jeg har også censureret. Især den sidste kamp mod akaka booto er blevet censureret voldsomt for meget voldlige begivenheder. Blandt andet der hvor kamphunden (som jeg ik kan huske navnet på) og Ricky dør.
De scener der er fjernet kan downloades gratis fra filmenes hjemmeside. På hjemmesiden står der, så vidt jeg husker, desuden at DVD-filmene vil bliver frigivet i oktober eller november.
Jeg kan ikke huske adressen på hjemmesiden, men skal nok lige prøve at finde den når jeg får fri.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/09-03 10:05 
KTC >
Der går dog også rygter om, at der måske kommer en DVD-version inden længe...

Bedste nyhed jeg har hørt længe :D
JmogJmogSkrevet 22/09-03 12:12 
Snowman >
Nogen der ved hvor Robotech DVD'erne kan skaffes?

Dvdboxoffice (Canada) har dem der er udgivet indtil videre. Priserne ser fine ud og fragten er gratis. Har selv handlet hos dem mange gange uden problemer.

Dvdboxoffice
JmogJmogSkrevet 22/09-03 12:25 
RJK >
Robotech = Macross. Så vidt jeg ved er der rigtig mange afsnit dér og det meste er vel kommet på DVD...

Faktisk,
Robotech = sammenklip af 3 Macross-serier.
PapandPapandSkrevet 22/09-03 13:03 
Desværre kan jeg ikke afspille region 1... :(
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoChronoSkrevet 22/09-03 13:04 
Silver har jeg også set. Min lillebror havde et par af filmene på VHS, og jeg kunne da ikke lade være med at kigge med. Det er nogle ret fede film, og nogle temmeligt voldelige hunde :)

Silver på DVD lyder godt, håber bare ikke det bliver én film pr. DVD, for så er det nok lidt for dyrt.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/09-03 13:41 
Snowman >
www.videonetto.dk har VHS filmene, men coveret er blevet ændret væsentlig i forhold til dem jeg har liggende. Om det også gælder selve indholdet ved jeg ikke.

Deres Silver-cover #2 ligner mit på en prik. Resten er de samme tegninger, bare meget dårligere tegnet.

I mine film blev intet censuret. Der er massere af blod og kamp, hvilket jeg syntes er fint nok nu, men selvfølgelig var jeg lidt mere bange da jeg var mindre :)

En DVD-udgivelse ville da være fantastisk! Men som sagt vil det blive lidt dyrt, hvis der kommer 4 stk., istedet for 1.
PapandPapandSkrevet 22/09-03 15:27 
Så tror jeg du må have covers fra 2. udgave eller noget, for mine ser noget flottere ud med typiske japansk design og et noget mere "råt" udtryk.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/09-03 16:20 
Nåh, det er jeg næsten ligeglad - mine versíoner er jo ikke cencureret! :p
PapandPapandSkrevet 22/09-03 16:26 
Er du sikker på den sidste kamp mod Akaka Booto ikke er censureret? Ser du Ricky dø f.eks.?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/09-03 16:30 
Ja, man ser faderen dø tilsidst.
PapandPapandSkrevet 22/09-03 16:31, rettet 22/09-03 16:32 
Ser du måden han dør på??
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/09-03 16:37 
Mener han bliver slået, og hans forbinding går op... ? Eller er det Benn?
PapandPapandSkrevet 22/09-03 16:40 
Nu fandt jeg endelig den side. Kig under "deleted scenes".
Er disse scener med i dine film?

http://www.silverplaza.cjb.net/
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
YamadaYamadaSkrevet 22/09-03 16:41 
AHHHH Silver.. der er sku noget jeg kan snakke med på :) troede ikke der var så mange Silver fans tilbage.
Der findes ikke flere købe udgaver end 4, dog er de Silver afsnit man ser på købefilmene kun et uddrag af en lang serie - Det kan specielt bemærkes i slutningen af 4'ern, da Ricky det ene øjeblik kæmper med bjørnen hvorefter han pludselig ligger og forbløder :) SØRGELIG SLUTNING, don't watch it alone
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
YamadaYamadaSkrevet 22/09-03 16:44 
Ahh nice nok med det link.... havde ikke lige set det :)
"I'm here because I chose to be here! Destiny has nothing to do with it!" FFVIII
PapandPapandSkrevet 22/09-03 16:45 
Som i også kan se på siden skulle der udkomme en DVD udgave 28.11.2003 hvor ALT er med.

Slutningen med Riki har jeg undret mig over, siden første gang jeg så filmen. Nu 8-9 år senere får jeg så svaret på hvad der skete.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/09-03 17:10 
Jeg syntes jeg har set det angreb hvor Silver drejer rundt som en diskos mod Akakaa Booto - eller er det før selve klippet foregår?
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/09-03 17:31 
28.11.2003, den dato ryger i kalenderen lige med det samme ;) Damn, 5 uncut DVDer med hele Silver serien.. Det er helt fantastisk, jeg er speechless :)
PapandPapandSkrevet 22/09-03 17:40 
Pieyanthikos >
Jeg syntes jeg har set det angreb hvor Silver drejer rundt som en diskos mod Akakaa Booto - eller er det før selve klippet foregår?

Tror godt vi kan konkludere, at du har samme version som os andre. Han drejer nemlig også rundt i min, men det er sammen med Riki, og der rammer de Akaka Booto i siden.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 22/09-03 17:47 
Ja, det tror jeg også så. De andre klip har jeg heller aldrig set.

Men hva', jeg ser dem jo så i den kommende DVD-udgave :D
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 08/12-03 08:13 
Nu nærmer tiden sig jo :)

Jeg kan dog se, at Future Film har rettet valget af undertekster på deres side, så man nu kun kan vælge svensk og finsk. Det er ikke særlig fedt

Ud over det, er der nogen der er stødt på et sted, hvor boksen kan købes?
ValkyrieValkyrieSkrevet 08/12-03 10:56 
LOL:) Kan godt huske Silver.... haha, den så jeg også for mange år siden!

Den var fandme syg... Men underholdende...

Det er jo faktisk hunde vs andre hunde og bjørne...

Når de bare laver de der sindssyge angreb, og drejer rundt som en propel - AARGHHHHHHHHHHAAAAAAAAAHHHHHHAAAA.... Lige i maven på de der bjørne...

Jeg kunne godt lide den måde de havde gjort de der bjørne uhyggelige på! Den der historie på den der bjørn på et skib der dræber helt vildt mange besætningsmedlemmer er rigtig cool!

Og ham der den gamle;).... Ja, de var sgu noget for sig selv!:)
Well crucify the insincere tonight...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/12-03 04:17 
Var engang medlem af AB-Collection-klubben (eller hvad den hed), hvor 'Robotech' var mit første bekendtskab med anime. Dog ville jeg ikke længere kunne tåle at se den dansk-oversatte udgave, men den er ren nostalgi. Udover Robotech og Silver var den mystiske Galaxy Express 999 også en af mine favoritter. Mindes desværre at den danske udgivelse stoppede et *dumt* sted, hvor man ikke rigtig fik nogen forløsning på historien. Overvejer at købe dem alle på DVD på et tidspunkt...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 18/12-03 05:46, rettet 18/12-03 05:47 
Ahh.. Silver Fang. Det bringer minder frem om fredagsbio i SFO'en :) - jeg kan huske at jeg fik mareridt over scenen hvor der er nogle hunde der går oven på (eller næsten går ovenpå) nogle torne/glasskår eller lignende.

Ærgeligt at de ikke valgte at stoppe nogle danske undertekster på boksen. Der er ihvertfald ikke særlig meget ved den for mit vedkommende med de nuværende undertekster - æv :(

Er der forresten nogen der ved om man overhovedet kan få den på DVD i japan? Jeg prøvede at søge på Amazon.co.jp med søgeordet "銀牙", men der var kun mangaer (og mange af dem!)...
元気ですか。
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 18/12-03 12:30 
Gode nyheder.

Scanbox har tænkt sig at udgive Silver Fang i DK :)

Geekculture
元気ですか。
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 18/12-03 13:21 
Glæder man sig? Ja, for pokker da :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig