X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Panzer Dragoon Orta og en n00b


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/09-03 12:45, rettet 14/09-03 12:51 
Jeg har lige fået købt Panzer Dragoon Orta (en milliard år forsinket i forhold til resten af verdenen). Jeg har aldrig spillet shoot’em ups, aldrig spillet de tidligere Panzer titler og alligevel kan jeg nærmest fornemme spillets feel som havde jeg været med fra begyndelsen.

Det er virkelig et stykke kunst i min bog. Grafik, lyd, spilkontrol og stemning går op i en højere enhed.

Mine motoriske evner er ikke hvad de aldrig har været, så derfor er "on-rails" opbygningen perfekt til mig. Først svedte jeg tran over spillets (ved første øjekast) kompleksitet. Men efter bare en times spil, føltes det rigtigt. Jeg dør og dør og dør, råber, skriger, græder og dør så lidt igen – Men spillet bliver aldrig en chore, det bliver aldrig frustrerende og man er altid 100% opslugt.

Desuden er historien overraskende "tight" og virker som en belønnende gulerod, der reelt set ikke engang havde været nødvendig. Spillets glanspolerede, men ikke overfladiske gameplay er motivation nok i sig selv.

SEGA!

Edit: Kan desuden kun tale godt om Overstock.dk (Hvor jeg fik spillet), hurtig levering, mint stand og fed service.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
yokanabsteryokanabsterSkrevet 14/09-03 13:16 
Efter dinne udtalelser tror jeg, jeg køber spillet, har nemlig været meget tæt på det et par gange!
Hvor lang levetid tror du det har?
Hvad fik du det for på overstock?
soon the world will be one big computer
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 14/09-03 13:23 
Levetid afhænger selvfølgelig af skills (Og valg af sværhedsgrad). Desuden er der et pointsystem der giver dig karakter i slutningen af hvert level...Der er så vidt jeg ved 10 levels ialt.

Bonus ting kan låses op og ses i Pandoras box (en undermenu i spillet).

Alt i alt en heftig pakke, der nok skal holde én underholdt i mange uger.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/09-03 15:46 
Hele det første Panzer dragoon kan åbnes op!

Jeg kunne slet heller ikke finde ud af det:(

Men afgjort rigtig godt!
Well crucify the insincere tonight...
AndréAndréSkrevet 14/09-03 15:54 
spillet er rigtig godt, men det er gennemført for hurtigt maks 4-5 timer (skod)
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
Danny SallingDanny SallingSkrevet 14/09-03 20:17 
Valkyrie >
Hele det første Panzer dragoon kan åbnes op!


Kan man åbne det første PD spil? Vildt!! Er det så med Saturn look eller har det/den fået et boost rent grafisk?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
enfenenfenSkrevet 14/09-03 20:23 
Det er grimt og ligner pc udgaven, så det har desværre ikke fået et ansigtsløft :)
What is the Matrix?
ValkyrieValkyrieSkrevet 14/09-03 21:10 
Ja! Der er vist også et mini spil med en historie hvor man køre i en tank?

Men du kan prøve en demo af det første Panzer dragoon spil, på sega.com ´s PDO side!
Well crucify the insincere tonight...
FanboyFanboySkrevet 14/09-03 21:21 
Ja, man må sige at Smilebit kan deres kram. Ville ønske at nogle af de andre Sega udviklingshold havde samme talent som dem.
OkottaOkottaSkrevet 14/09-03 21:36 
Enfen >
Det er grimt og ligner pc udgaven, så det har desværre ikke fået et ansigtsløft :)

Øh jo det HAR fået et ansigtsløft, fordi det er pænere end Saturn versionen, og har højere framerate.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
HulleHulleSkrevet 14/09-03 22:25, rettet 14/09-03 22:26 
Har du spillet Saturn versionen Okotta? Hvis jeg ikke tager meget fejl er de to meget identiske. Hvis frameraten skulle være højere end i originalen ville Saturn versionen være uspilbart. Og ja, jeg har gennemført det første dragoon spil utallige gange.

Men hørt. Orta er en lille perle.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 14/09-03 22:37 
Så vidt jeg husker er pc/Xbox-versionen da i 640x480, mens Saturn-versionen selvfølgelig kører 320x240.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 14/09-03 23:01 
André >
spillet er rigtig godt, men det er gennemført for hurtigt maks 4-5 timer (skod)

1. Lad vær med at spille det på Easy.
2. Prøv at gennemføre det på Hard, Det giver en anden slutning og er meget sjovere.
3.Ud over hovedspillet er der et hav af unlockables i Pandora's Box, bl.a. Imperial Boy scenariet.
4. Spillet er en score shooter, ligesom Rez, Ikaruga, Radiant Silvergun og mange flere. Det skal ikke blot gennemføres, men gennemføres perfekt.
HulleHulleSkrevet 14/09-03 23:03, rettet 14/09-03 23:04 
RJK >
Så vidt jeg husker er pc/Xbox-versionen da i 640x480, mens Saturn-versionen selvfølgelig kører 320x240.

Det har du da selvfølgelig sikkert ret i. Tænkte nu også mere på frameraten som mildest talt er elendig :/ Hvad den så kører på må i ikke hænge mig op på, da jeg ikke har den store forstand på det.
Et klogt hoved sagde engang at man burde lade retro ligge, og i nogen tilfælde er dette selvfølgeligt sandt. Kan næsten ikke forestille mig at frameraten har været værre end dette. Måske minderne var lidt forgyldte.

Fik ellers Panzer Dragoon 2 for nyligt, dette kører dog ganske fornuftigt, men efter sigende også bedre end 1'eren.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OkottaOkottaSkrevet 15/09-03 00:42 
Hulle >
Har du spillet Saturn versionen Okotta?

Ja, jeg har endda haft Panzer Dragoon til min Saturn, dengang jeg havde én.

Èn som ved meget mere om Panzer Dragoon end mig, fortalte at Saturn versionen har lavere framerate.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 15/09-03 10:45 
Born2Play >
det bliver aldrig frustrerende

hm...er selv ved at gennemføre det og er da blevet enormt frustreret adskillige gange! som fx. nu hvor jeg i 7.episode ikke kan få ram på en slang-lignende badguy. efter at have skudt på ham i et stykke tid bliver hans energi ladt fuldt op og jeg kan starte forfra! det sker en 4-5 gange og til sidst har jeg selv ikke mere energi og må starte forfra i banen! talk about frustration...!

/NM1
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 15/09-03 12:51, rettet 15/09-03 23:56 
Jeg kom til en meget lidt nem bane, faktisk synes jeg overhovedet ikke at den hørte hjemme i et PD spil. Det er en bane hvor man er et sted med en helvedes masse farver og nogle mystiske fjender. På et tidspunkt er man et sted hvor fjenden "hopper" rundt om én og man skal nå at vende sig om og skyde et par gange inden den "hopper" om på en anden side af én. Lorte bane efter min mening, og ja, jeg kom ikke igennem den, men det er ikke derfor jeg synes den er ren lort den bane.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 15/09-03 13:17, rettet 15/09-03 13:17 
Danny: Jeg bider det i mig ;-)

Den bane du snakker om er elendig og føles slet ikke hjemme i universet. Jeg er helt enig.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
KTCKTCSkrevet 15/09-03 16:00 
Jeg anmeldte spillet da det kom og gav det da også topkarakter, da det er finpudset og smukt skruet sammen. Gennemførte det vist på normal, og sidste boss var det sted, jeg havde sværest ved.

Ekstra-spillet i Pandoras Box er ganske godt, selvom det selvfølgelig ikke lever op til hovedspillets kvalitet, men det er alligvel ret godt.

Det gamle PD har jeg ikke gennemført endnu, og det er halv-svært, synes jeg...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig