X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Trådløst netværk


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/09-03 14:57, rettet 02/09-03 14:59 
Jeg har et lille problem hvad angår min konsoller og det at spille online (indtil videre kun XBL) med dem. Vores computer, og dermed også internetforbindelsen, er nemlig placeret i stueetagen, mens mit værelse med mine konsoller er på 1. etage.

Indtil videre har jeg været nødsaget til at slæbe min Xbox nedenunder når jeg ville spille over Live, hvilket dermed foregår på det, ret skodagtige, fjernsyn der står i vores computerrum.
Logisk nok vil jeg meget hellere have mine konsoller samlet på mit værelse hele tiden, men så er vi nød til at bore huller og whatnot for at kunne føre de skide kabler op til mig.
Her er det trådløse routers kommer ind i billedet, da sådan en fætter meget vel kan være svaret på mit problem. For noget tid siden bragte GameSpot's Tim Tracy en artikel, hvor han forklarede at han havde det samme problem, men løste det ved at lave et trådløst netværk. Tilsyneladende er det ikke videre kompliceret, med det forudsætter selvfølgelig, at man er villig til at kaste nogen gysser i projektet.

Now, hvad jeg egentlig gerne vil vide er, om der er nogen herinde der har sådan et setup derhjemme eller har kendskab til det, og som dermed kan fortælle lidt mere om det. Hvad koster det? Er der ulemper ved det? Bliver internetforbindelsen forringet? o.s.v.

GameSpotting 83 - Tim Tracy
(...)
AmbyAmbySkrevet 02/09-03 14:59 
Sjovt du bringer det op i dag...

The Solution is near ?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/09-03 15:04 
Talk about a coincidence ;)

Det lyder da meget lovende, at Microsoft vil lancere sådan et produkt, men går vel noget tid før vi ser apparatet herhjemme.
(...)
olmeolmeSkrevet 02/09-03 15:11 
Der står noget om det på edbpriser. Gå ind under Netværk/Net-Wireless/prodkutguide:Trådløs netværk

edbpriser
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/09-03 15:20 
Tak for linket, Olme. Faktisk en meget informativ artikel...
(...)
AmbyAmbySkrevet 01/03-04 08:49 
Jeg er nu også kommet i den sitaution at WLAN vil være en fordel for mig.

Hvad blev resultatet her? Kom det til at virke?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 01/03-04 09:40, rettet 01/03-04 13:04 
Jeg har oversøgt sagen lidt næmere og er kommet frem til følgende:

- Computeren jeg bruger til dagligt kommer til at stå lige der hvor routeren skal sluttes til. Derfor behøver den ikke trådløs.
- Min Server skal have trådløs tilslutning.
- Min Xbox skal have trådlås tilslutning.

Trådløs router:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18512
(Den har vist 4 fysiske porte så min dagligdagscomputer kan sluttes direkte til)

Adapter til Xbox:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwad5/netlswga11b.html

Tilslutning til Server:
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=49137

Dette forslag er uden indflydelse af at jeg overhovedet ikke kender til trådløse løsninger. Jeg ved ikke om tingene kører på samme 'frekvens' eller hvad det hedder.

Input modtages med tak.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig